Nintendo switch bundel - digitale game 2de hands overzetten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 12:43
hoi allen,

ik wil een tweedehandse switch kopen, dit is een zogenaamde bundel met Mariokart 8. De game is niet fysiek, maar met een download code. Is deze game over te zetten naar een eigen account? Zonder dat de verkoper er ooit nog bij kan. (heb namelijk ergens gelezen dat de verkoper ten alle tijden het account kan herstellen zeg maar)

Ik heb op internet eea kunnen vinden van verplaatsen van 1 switch naar een ander, maar niet van het ene account naar het andere.

Iemand ervaring ermee / advies?

Gr,

Species

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 22:06
Ja, is geen probleem. Ik heb ook een 2ehands Switch. Verkoper heeft zijn account op mijn mailadres gezet. Ik heb daarna het wachtwoord veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:36
Merk op dat je dan de game niet overzet op jouw account - je koopt gewoon een ander account. Dat mag volgens de voorwaarden van Nintendo niet en de originele eigenaar kan bij Nintendo vervolgens aankaarten dat zijn account gehacked is, zodat Nintendo dat account weer terugzet naar de originele eigenaar. En dan ben jij dus je game kwijt, want als het account waar die game op gekocht is, niet meer beschikbaar is, dan ben je de game ook kwijt.

Ik zou het dus niet doen. Er zijn genoeg verhalen waar het goed gaat, maar ook genoeg verhalen waar dit dus wel verkeerd afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 12:43
Seal64 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 07:54:
Merk op dat je dan de game niet overzet op jouw account - je koopt gewoon een ander account. Dat mag volgens de voorwaarden van Nintendo niet en de originele eigenaar kan bij Nintendo vervolgens aankaarten dat zijn account gehacked is, zodat Nintendo dat account weer terugzet naar de originele eigenaar. En dan ben jij dus je game kwijt, want als het account waar die game op gekocht is, niet meer beschikbaar is, dan ben je de game ook kwijt.

Ik zou het dus niet doen. Er zijn genoeg verhalen waar het goed gaat, maar ook genoeg verhalen waar dit dus wel verkeerd afloopt.
Thanks voor het advies en de waarschuwing. Digitale games ga ik bij deze vermijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexxagon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 12:05
SpeciesXX schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 19:35:
[...]

Thanks voor het advies en de waarschuwing. Digitale games ga ik bij deze vermijden :)
Als diegene zijn digitale games zo verkoopt en dan terug claimt, dan is hij net zo fout bezig?

Ik denk als je een goede deal vindt, kan je best per email vastleggen samen dat we dit niet doen en elkaars ID geven. Zodoende heb jij zekerheid en hij ook (want hij kan niet terug claimen, want jij hebt ook dat email?). De meeste mensen stappen gewoon over en willen het eerlijk verkopen namelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:18
peppie71 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:48:
Ja, is geen probleem. Ik heb ook een 2ehands Switch. Verkoper heeft zijn account op mijn mailadres gezet. Ik heb daarna het wachtwoord veranderd.
En wat als de verkoper met ID naar Nintendo gaat? Dit klinkt anders erg hack gevoelig.
Hexxagon schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:40:
[...]

Als diegene zijn digitale games zo verkoopt en dan terug claimt, dan is hij net zo fout bezig?

Ik denk als je een goede deal vindt, kan je best per email vastleggen samen dat we dit niet doen en elkaars ID geven. Zodoende heb jij zekerheid en hij ook (want hij kan niet terug claimen, want jij hebt ook dat email?). De meeste mensen stappen gewoon over en willen het eerlijk verkopen namelijk :D
Elkaars ID geven? Wil je helemaal ID fraude in de hand werken? En dat voor een max 60 euro.....

[ Voor 47% gewijzigd door loki504 op 10-03-2019 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexxagon
loki504 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:53:
[...]

En wat als de verkoper met ID naar Nintendo gaat? Dit klinkt anders erg hack gevoelig.

[...]

Elkaars ID geven? Wil je helemaal ID fraude in de hand werken? En dat voor een max 60 euro.....
Alleen officiële naam en de rest afschermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Hexxagon schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:57:
[...]

Alleen officiële naam en de rest afschermen?
En wat wil je daar dan mee bereiken? Nintendo gaat dat niet als een goede ID kaart zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexxagon
loki504 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 10:01:
[...]

En wat wil je daar dan mee bereiken? Nintendo gaat dat niet als een goede ID kaart zien
Zodat de verkoper minder geneigd is om jou te frauderen of je komt langs met een knuppel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Hexxagon schreef op zondag 10 maart 2019 @ 10:21:
[...]

Zodat de verkoper minder geneigd is om jou te frauderen of je komt langs met een knuppel ;)
Je haalt het toch al op.
ID wissel is echt nutteloos of ID fraude gevoellig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 22:06
Ik vind het idee van fraude door de verkoper wel een beetje ver gezocht. Er bestaat ook zoiets als onderbuikgevoel. Communicatie met verkoper verliep netjes. Ik heb de Switch bij hem thuis opgehaald. Ik kreeg de factuur mee met zijn naam erop. Ik ken zijn adres. Communicatie via mail over id overschrijven op mijn naam verliep snel en netjes. Ik durf het de volgende keer weer aan als het gevoel weer goed is. Dan moet je alles nieuw kopen. 2ehands is altijd met risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:36
Hexxagon schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:40:
[...]

Fout, ja, maar tenzij jij dan kan bewijzen dat hij dat account verkocht heeft, sta je alsnog met lege handen.

Als je wél kan bewijzen dat hij zijn account verkocht heeft sta je waarschijnlijk alsnog met lege handen, want goed kans dat ze dat account dan gewoon perma-bannen. Verkoop van accounts is volgens de TOS niet toegestaan.
Pagina: 1