Hallo,
De ICT beheerder gebruikt een permanente installatie van teamviewer om op elk moment te kunnen inloggen op onze systemen. In principe op basis van 'Mag ik inloggen?', maar kan dat in principe zonder toestemming (toestemming geven via een button vanuit de gebruiker) inloggen.
In de regel zit je er achter, maar het kan ook gebeuren dat er wordt ingelogd tijdens de pauze, overleg of als de computer 's avonds aan blijft staan om diverse redenen.
Ik heb mijn aluminium hoedje al gevouwen en zie iets te veel 'VoIP:'-regels voorbij komen in de logs van teamviewer.
Ik vraag mij dan ook af of er mogelijk een voip verbinding open wordt gezet waardoor er meegeluisterd wordt op de microfoon op dat moment. Er wordt in principe geen gebruik gemaakt van audio communicatie, enkel via de telefoon.
Hier een stukje van het logboek van teamviewer.
Kun je in het logboek terugzien of een open audioverbinding wordt opgezet? En indien ja, hoe die regel er dan uit moet zien?
De ICT beheerder gebruikt een permanente installatie van teamviewer om op elk moment te kunnen inloggen op onze systemen. In principe op basis van 'Mag ik inloggen?', maar kan dat in principe zonder toestemming (toestemming geven via een button vanuit de gebruiker) inloggen.
In de regel zit je er achter, maar het kan ook gebeuren dat er wordt ingelogd tijdens de pauze, overleg of als de computer 's avonds aan blijft staan om diverse redenen.
Ik heb mijn aluminium hoedje al gevouwen en zie iets te veel 'VoIP:'-regels voorbij komen in de logs van teamviewer.
Ik vraag mij dan ook af of er mogelijk een voip verbinding open wordt gezet waardoor er meegeluisterd wordt op de microfoon op dat moment. Er wordt in principe geen gebruik gemaakt van audio communicatie, enkel via de telefoon.
Hier een stukje van het logboek van teamviewer.
code:
1
2
3
4
5
6
| 2019/03/03 15:59:32.826 xxxxx xxxxx G1 VoIP: Sender: Session-format channel (CCCCCCCCC, V3): Init VoIP channel 2019/03/03 15:59:32.826 xxxxx xxxxx G1 VoIP: Sender: Session-format channel (CCCCCCCCC, V3): VoIPV3BCommandSender: We sent init command on stream 17 2019/03/03 15:59:32.826 xxxxx xxxxx G1 VoIP: Sender: Session-format channel (CCCCCCCCC, V3): Receiving usage by partners changed to 1 2019/03/03 15:59:32.827 xxxxx xxxxx G1 VoIP: Receiver: Participant channel "@@@@@" [AAAAAAAAA,BBBBBBBBB] (V3): Building pipeline finished 2019/03/03 15:59:32.827 xxxxx xxxxx G1 VoIP: Receiver: Participant channel "@@@@@" [AAAAAAAAA,BBBBBBBBB] (V3): Added to mixer 2019/03/03 15:59:32.828 xxxxx xxxxx G1 VoIP: Receiver: Participant channel "@@@@@" [AAAAAAAAA,BBBBBBBBB] (V3): Initialized |
Kun je in het logboek terugzien of een open audioverbinding wordt opgezet? En indien ja, hoe die regel er dan uit moet zien?