Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndef
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-02 19:36
Beste allemaal,
Ik heb sinds een paar maanden een groot probleem met mijn oneplus 3 (Oxygen 5.0.8 Android 8.0.0).
Hier heb ik 6 weken geleden al een post over geplaatst toen heb ik mijn telefoon weer werkend gekregen, maar nu is het terug.

Het probleem:
Het begon met mijn camera die niet meer automatisch scherpstelde en zo'n 10 sec nodig had om dit wel te doen.
Vervolgens deed mijn headphone jack het niet meer.
En sinds dit weekend kan ik niet meer zelf bellen of telefoontjes ontvangen. Dan crasht de app bellen.

Ik heb tot nu toe geprobeerd:
-App cache wissen
-Terug naar fabrieksinstellingen
-Alle oude gegevens wissen (moest appart)
-De telefoon rooten en enkele apps wissen (Dirac apps)

Dit laatste heeft mijn telefoon 1.5 maand gefixt, de andere oplossingen werken enkele minuten.

Heeft iemand tips wat ik nog kan proberen? Ik weet zeker dat het een software probleem is en wil hier geen nieuwe telefoon voor hoeven kopen. Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-07 11:26
ndef schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:16:
Beste allemaal,
Ik heb sinds een paar maanden een groot probleem met mijn oneplus 3 (Oxygen 5.0.8 Android 8.0.0).
Hier heb ik 6 weken geleden al een post over geplaatst toen heb ik mijn telefoon weer werkend gekregen, maar nu is het terug.

Het probleem:
Het begon met mijn camera die niet meer automatisch scherpstelde en zo'n 10 sec nodig had om dit wel te doen.
Vervolgens deed mijn headphone jack het niet meer.
En sinds dit weekend kan ik niet meer zelf bellen of telefoontjes ontvangen. Dan crasht de app bellen.

Ik heb tot nu toe geprobeerd:
-App cache wissen
-Terug naar fabrieksinstellingen
-Alle oude gegevens wissen (moest appart)
-De telefoon rooten en enkele apps wissen (Dirac apps)

Dit laatste heeft mijn telefoon 1.5 maand gefixt, de andere oplossingen werken enkele minuten.

Heeft iemand tips wat ik nog kan proberen? Ik weet zeker dat het een software probleem is en wil hier geen nieuwe telefoon voor hoeven kopen. Alvast bedankt!
toon volledige bericht
Dus je telefoon crashed en je camera focust niet?
Hoe heb je de fabrieks instellingen gereset? Via adb neem ik aan... En niet het knopje in de interface?

Heb je wat meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndef
Darkz0rs schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:20:
[...]

Dus je telefoon crashed en je camera focust niet?
Hoe heb je de fabrieks instellingen gereset? Via adb neem ik aan... En niet het knopje in de interface?

Heb je wat meer info
Thanks voor de snelle reactie!
Ja en mijn headphones worden niet gedetecteerd. Ik heb de reset volgens mij op beide manieren gedaan 6 weken geleden.
Maar ik hoopte dat ik dat nu niet meer hoef te doen ( want dan moet ik weer alle apps opnieuw installeren) en het via het verwijderen van apps of iets veranderen in de code kan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-07 15:49
ndef schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:27:
[...]

Thanks voor de snelle reactie!
Ja en mijn headphones worden niet gedetecteerd. Ik heb de reset volgens mij op beide manieren gedaan 6 weken geleden.
Maar ik hoopte dat ik dat nu niet meer hoef te doen ( want dan moet ik weer alle apps opnieuw installeren) en het via het verwijderen van apps of iets veranderen in de code kan fixen.
Heb je ook al contact gehad met de support van OnePlus?
Ook hun hebben soms wel goede ideeën. Wellicht klinkt dit hun als een wat bekender probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
@ndef ik weet nagenoeg 99% zeker dat je camera een hardware defect is. Probeer eens te schudden of te tikken bij de lens focustbdeze dan wel? Ik heb het probleem met mijn camera opgelost door een nieuwe module te plaatsen. Er zijn zat yt videos. Ennhet is kinderlijk eenvoudig. De toeval ik ha ddit ook met de jack aansluiting. Ook deze is kinderlijk eenvoudig vervangbaar. Via een chinese hamdels site kan je dit ook voor nog geen 15€ krijgen.

De software crashes zijn in mijn optiek gekoppelt aan een installatie fout. Ik zou de telefoon serieus even wipen en formatten wellicht meerdere keren.

Na deze wipe even niet rooten en andere zaken, chexk je toestel eerst even volledig stock voor een wat langere periode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:40

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik ben bang dat de camera een hardware probleem is. De jack zou ik voor de zekerheid eerst even controleren op rommel / pluis dat onderin blijft zitten. Met een houten / kunststof tandenstoker is dat er makkelijk uit te pulken mocht dat het geval zijn (ervaringsdeskundige ;) )

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:26

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@ndef ik heb je bericht en de reacties even afgeslitst, je vragen zijn toch wat te groot voor het ervaringen topic namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-07 22:17
Camera is hardware kwestie en wordt gratis vervangen (meermaals aangehaald in 3/3T topic en in RMA topic). Gewoon contact opnemen met ze, kleine week later heb je hem terug.

Headphone gok ik inderdaad op vuil, andere headphones werken ook niet?

Dat de app Bellen crasht zou op te lossen moeten zijn met reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
superiscch schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:51:
Camera is hardware kwestie en wordt gratis vervangen (meermaals aangehaald in 3/3T topic en in RMA topic). Gewoon contact opnemen met ze, kleine week later heb je hem terug.

Headphone gok ik inderdaad op vuil, andere headphones werken ook niet?

Dat de app Bellen crasht zou op te lossen moeten zijn met reset.
Ik heb uitvoerig verteld hoe mijn camera niet vervangen werd. Maar zeker het proberen waard.

[ Voor 3% gewijzigd door Darkz0rs op 06-03-2019 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-07 22:17
Darkz0rs schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:36:
[...]

Ik heb uitvoerig verteld hoe mijn camera niet vervangen werd. Maar zeker het proberen waard.
Bizar... Ik ken zeker 20 mensen die hem wel mocht opsturen om te vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-07 11:01
Dit is een bekend probleem met de OP3. Het is een design flaw in de cameramodule (die ze inkopen) en tot vorig jaar eind november repareerden ze hem gratis. Ik heb die van mij begin december opgestuurd en heb er uiteindelijk na een lange discussie zelf ongeveer 60 euro voor moeten betalen om het te laten repareren.

Geen OnePlus meer voor mij in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Module besteld voor 10€ .. Inbouwen kosten max 30 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 10:48
Camera is makkelijk zelf te vervangen staan meerdere how to's van op YouTube.

Heb onlangs de camera en USB port vervangen.
30minuten werk en koste nog geen 20€.

Wanneer de garantie toch al verlopen is dan is dit de goedkoopste maar ook snelste oplossing.
Vooral het feit dat je de telefoon niet 1 week of langer kwijt bent is al de moeite waard.

https://www.witrigs.com/oem-rear-camera-for-oneplus-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndef
Bedankt allemaal voor de tips. De camera is alleen niet mijn grootste probleem. De software crash waardoor ik niet kan bellen / mijn koptelefoon kan aansluiten is vele malen erger.
Iemand daar ervaringen mee?
Factory reset werkt dus niet. Tot nu toe heeft alleen het rooten van mijn telefoon en de dirac apps verwijderen gewerkt. Ik hoop eigenlijk dat andere apps verwijderen of iets in de software code aanpassen kan werken. Als het niet anders kan, kan ik wel weer gaan reseten, maar liever niet.
Pagina: 1