[Gezocht] 2s LiPo / Ion laad moduul

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-09 16:46
Ik zoek een klein laad moduul om 2s LiPo / Ion cellen (8.4V) op de laden. Ik had 3 mooie kleine TP5100 bordjes gevonden, maar deze branden binnen enkele seconden door (voeding op 12V, ruim binnen specs) dus dat is rommel (of ik had een hele slechte batch??)

Ik heb een 12V voeding welke de 2 cellen moet opladen. Balancer is niet nodig, de cellen hebben een BMS voor beveiliging. De laadstroom mag tussen de 1 en 2A liggen. Eigenlijk zijn de specs en het formaat van de TP5100 super, maar dan moeten ze wel werken.

Dus, heeft iemand nog een idee van een ander bordje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-09 09:42

StapelPanda

PB0MV

Ik ken wel het kleinere broertje de TP4056, deze werken netjes zoals gevraagd. Zo snel zag ik wel op google dat je 2 soldeerpads moet doorverbinden om 8.4V te laden, heb jij dit ook netjes gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Uiteraard :)

Ik vermoed dat ik een stel fake TP5100 bordjes heb gekocht, die schijnen op een 12V voeding nogal te willen branden. Wellicht toch maar een paar bestellen van een andere leveranciers. Ander PCB opschrift is hopelijk een andere fabrikant met echte chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:38

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Bij een modelbouwwinkel koop je een 2S/3S balanced lader voor weinig.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Als balanceren niet nodig is, dan voldoet iedere CC-CV voeding toch? Pak gewoon iets met een LM2596, kun je je moeilijk een buil aan vallen.

https://www.ebay.com/itm/...a7e4c2:g:4H4AAOSwMmBVo4rQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
memphis schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:13:
Bij een modelbouwwinkel koop je een 2S/3S balanced lader voor weinig.
Die heb ik genoeg liggen. Het gaat om een kleine compact moduul wat in een portable apparaat gebouwd kan worden ;)
mcDavid schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:15:
Als balanceren niet nodig is, dan voldoet iedere CC-CV voeding toch? Pak gewoon iets met een LM2596, kun je je moeilijk een buil aan vallen.

https://www.ebay.com/itm/...a7e4c2:g:4H4AAOSwMmBVo4rQ
Op zich geen gek idee, alleen deze modules zijn veel groter dan de ruimte die ik heb. Je kan dit natuurlijk extern gaan gebruiken, maar dan zijn er complete adapters afgeregeld op 8.4V welke een stuk netter staan.
Pagina: 1