Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc (esprimo p2760) geeft geen beeld na upgrade cpu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NathanVerkerk
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-07 20:57
Ik heb een pc met het moederbord van een esprimo p2760. Nu heb ik de processor die daar in zat ( een i3 550) vervangen door een i7 860. Maar na de upgrade geeft de pc geen beeld meer. Hierdoor kan ik ook de bios dus niet in komen. De pc draait wel gewoon, hiermee bedoel ik dat de fans nog gewoon allemaal draaien, ook de fan van de processorkoeler dus. De lampjes gaan branden, behalve het lampje wat gegevensoverdracht aangeeft. De pc werkte zonder problemen toen hij nog de i3 had.
Ik heb al een paar dingen uitgesloten:
1. Het ligt niet aan de beeldschermen, deze zijn gewoon nog goed.
2. Mijn videokaart ligt het ook niet aan.

Zelf denk ik dat de pc de nieuwe cpu niet goed pakt en dat het ergens in de bios zit.

Relevante specificaties:

Moederbord van een esprimo p2760
Voeding ook nog origineel van de esprimo p2760.
Oude processor: Intel core i3 550
Vervanger van de oude processor: Intel core i7 860. De pc heeft dus socket 1156
Videokaart: Asus Nvidia GeForce GTX 1050ti.
Als jullie iets nog nodig hebben zal ik daar antwoord op geven.
Hebben jullie enig idee waar het probleem zal zitten en hoe ik het kan oplossen.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Oude processor terugzetten, BIOS-versie opzoeken, Googlen of de i7 wel ondersteund wordt door de BIOS, eventueel nieuwe BIOS flashen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Alleen maar geleverd met dual cores met HT. Dat zegt vaak al genoeg over de compatibiliteit. Stroomvoorziening op het moederbord lijkt mij ook niet geschikt voor een i7.

• NathanVerkerk
Dus als ik een nieuwe voeding zou kopen zou hij het gewoon moeten doen?

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-11 14:58
NathanVerkerk schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:48:
Nee het gaat echt om bios-ondersteuning. Voeding maakt niet uit, stroomvoorziening cpu zit op het moederbord zelf.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:40

nelizmastr

Goed wies kapot

NathanVerkerk schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:48:
Nee, je moederbord VRM is niet in orde. Een i7 frituurt waarschijnlijk de boel. Daarom zal de code voor de i7 ook niet in de BIOS zitten. Je hebt kans dat je maximaal een i5-6xx kan draaien. Geen quad cores dus.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:51
Of het moederbord gefrituurd wordt durf ik niet te zeggen maar er is via biosupdates wel degelijk support voor Lynnfield CPU's toegevoegd.
Dus mocht je het nog willen proberen dan zul je eerst de bios moeten updaten naar de laatste versie.

Hier is iig de support page : http://support.ts.fujitsu.com/

weet niet of de link bij jou ook meteen verwijst naar de p2760 maar anders "selecteer een nieuw product" en daar p2760 invoeren

wat leesvoer : ftp://ftp.ts.fujitsu.com/...ts/PF_Recovery_BIOS_e.pdf

[ Voor 39% gewijzigd door Baloes op 07-03-2019 08:44 ]

• NathanVerkerk
ik heb de oude processor er weer in gezet, heb de bios versie gevonden (1.25.2415). Ik ben nu aan het kijken naar het updaten ervan op google. Nog tips? Alvast bedankt trouwens voor alle hulp nu al
Pagina: 1