Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

6-cijferige authenticator kwijt maar wel back-up code

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• BasDongen
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 16-04 12:44
Hallo allemaal,

Wie kan me helpen met advies/tips/stappenplan?

Probleem:
- Authenticator werkt niet meer na overzetten back up iphone op andere iphone.
- Waarvoor is het van toepassing: online exchange
- Wat heb ik: email adres, back up code en secure private key
- Wat heb ik niet: QR-code

Nu kan ik op de exchange inloggen met mijn emailadres, wachtwoord en back up code dus dat is geen probleem.

Maar in de authenticator app kan ik geen werkend account aanmaken met bovenstaande gegevens waarbij de 6-cijferige te genereren code wordt geaccepteerd door de exchange om in te loggen.

Alvast ontzettende bedankt voor de tips/adviezen/hulp!

Alle reacties

• paul-s83
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 10:56
Omdat je nog wel kan inloggen op de exchange met je backup code zou ik het volgende proberen:

1) inloggen op de exchange
2) daar de 2FA uitschakelen
3) 2FA opnieuw inschakelen om zodoende een nieuwe QR code te genereren
4) Op basis van deze QR code dan een nieuw account aanmaken in je Authenticator app.

ps, gratis tip: weet niet of je nog veel meer accounts hebt in je Authenticator, maar ik zou overstappen naar Authy.
Daar kan je gemakkelijk backups maken van je gehele account, plus dat je de app op meer dan 1 device kan gebruiken. Heb je nog ergens een iPad of een ander iOs apparaat rondslingeren dan kan je die altijd als geval van nood ook gebruiken als backup.

 rMPB 13" 8GB 128 SSD |  iPad 3 |  iPhone X 64 GB |  TV 4K | Synology DS213 | 3 x Raspberry Pi B+ | Chromecast

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True