[Linux] kernel vage messages

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Topicstarter
Als ik op m'n werkstation kijk in m'n dmesg komt er de volgende prut tevoorschijn. =>
code:
1
2
3
4
5
6
7
__alloc_pages: 3 order allocation failed:
__alloc_pages: 2 order allocation failed:
__alloc_pages: 1 order allocation failed:
__alloc_pages: 2 order allocation failed:
__alloc_pages: 1 order allocation failed:

En nog meer van dat spul.

Dit komt van een 2.4.7 kernel die ik gepatched heb met i2c & lm_sensors v2.6.0

Dus eerst 2.4.5 toen patch gemaakt van i2c & lm_sensors en uitgevoerd en toen gepatched naar 2.4.7!

Maargoed iemand enig idee wat het betekend :?

Oh ja, er zit 384 mb ram in :) ( Sinds kort )

[Edit]
En ook om de 10 min. in m'n syslog
code:
1
inetd[pid-nr]: ftp/tcp (2): bind: Address Allready in use

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Een van je device drivers probeert een zooi van 8 geheugen-blokken te allocaten maar die is niet beschikbaar en dus gaat memory allocation niet goed.

Dit is over het algemeen het gevolg van slecht geschreven device drivers die nog niet goed op de 2.4 kernel zijn aangepast, rara welke zou dat nou zijn. Ik gok 50% kans op de ene patch van jou en 50% kans op die andere patch van jou. Zoek eens naar nieuwere patches of gebruik die modules niet of "learn to live with it" :)

Daar i2c toch redelijk goed geschreven zou moeten zijn gok ik eerlijk gezegd op de lm_sensor patch van jou maar goed, dat kan ik fout hebben ik ben geen kernel expert.

Verwijderd

Yep. lm_sensors is toch wel de hoofdverdachte voor dit probleem.

Die inetd message ziet eruit alsof er een ftp-server via inetd opgestart wil worden op een poort die al in gebruik is. Even controleren dus.

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Topicstarter
Het vreemde alleen is dat het op 2 a 3 tijdstippen voordeed en dan wel 100x ofzo.

Maar ik hou het even in de gaten want ik heb de laatste dagen veel nieuwe kernel's gebakt met support voor van alles en nog wat!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Topicstarter
Update; na een van de cvs gehaalde i2c & lm_sensors is het probleem nog steeds aanwezig. Of kan het te maken hebben met de combi 2.4.7 en een of ander device