Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:18
Sinds ongeveer 2 maanden heb ik een Acer Chromebook 514 door dagelijks gebruik. Hij bevalt buitengewoon goed. Ik wil een extern scherm aanschaffen maar heb geen idee wat de maximale resolutie de Chromebook aankan. De chip is een Intel HD Graphics 500. Ik kom er via Google niet achter.

Iemand een idee wat de maximale resolutie is voor een extern scherm?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En op welke aansluiting moet dat scherm komen dan? Als ik heel snel kijk, kan het heeeeel misschien over USB-C maar dat staat nergens vermeld.

/edit: vergeet ook even niet HD Graphics gebruik maakt van je RAM om video weer te geven; hoe meer pixels je wil/kan aansturen op de displays, des te minder RAM kan er overblijven voor het OS en "dus" kan je Chromebook mogelijk trager voelen of minder apps tegelijk open hebben.

[ Voor 49% gewijzigd door MAX3400 op 05-03-2019 19:21 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:18
USB-C inderdaad. Extern scherm werkt ook gewoon maar het scherm dat ik nu heb is 19 inch en de maximale resolutie is iets van 1920 * 1080 net zoals het scherm van de Chromebook zelf.

Het gaat mij alleen om een thuiswerkplek dus geen spannende grafische dingen puur kantoorwerk via Citrix.

Ik ben er inmiddels achter dat 4k geen probleem is. Heb hem aangesloten op mijn 4k tv.

[ Voor 36% gewijzigd door GoEV6 op 06-03-2019 18:06 ]