Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC voor op kantoor met nieuw scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• peterRdeVies
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-10 16:33
Beste Tweakers,

Ik wil voor in ons familiebedrijf (een hotel) een nieuwe desktop en beeldscherm gaan aanschaffen. Ik heb al eens eerder een game PC samegesteld via dit forum en zou graag weer jullie advies ontvangen!

De PC gaat gebruikt worden op kantoor en moet in staat zijn meerdere Chrome tabs, mailprogrammas, Youtube filmpjes (in HD) en dergelijke tegelijk te kunnen draaien zonder teveel lawaai of langzaam te worden.
Vereiste voor de PC zijn dat hij een professionele uitstraling krijgt ( geen felle LED game behuizing) en hij geen lawaai maakt.

Voor het beeldscherm ben ik op zoek naar een 25" scherm minimaal 1080p 60hz. Hierbij is de proffesionele uitstraling ook erg belangrijk.

Mijn vraag is vooral of de onderdelen die ik nu heb geselecteerd samen werken en of het wellicht een overkill is voor de vooral kantoor gerelateerde werkzaamheden en het goedkoper kan. Het zou fijn zijn als hij wel flink wat jaren mee kan. Alvast bedankt voor de hulp!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 159,32€ 159,32
1ASRock AB350 Pro4€ 75,95€ 75,95
1Gigabyte GT 1030 Silent Low Profile 2G€ 81,55€ 81,55
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1BenQ PD2500Q Grijs, Zwart€ 269,-€ 269,-
1HyperX Fury black HX426C15FBK2/8€ 54,90€ 54,90
1Corsair CX450M€ 51,90€ 51,90
1Sandisk SSD Plus (TLC) 480GB€ 53,-€ 53,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 815,52

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou eens praten met je accountant; als het je enige / belangrijke PC is, zou ik even contact zoeken met Dell . HP, een mooie all-in-one aanschaffen, next-day contract afsluiten en klaar?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• peterRdeVies
Ja goeie tip, een all in one aanschaffen is inderdaad wel een stuk simpeler. Het lijkt me alleen we leuk om zelf iets samen te stellen. Ipv een kant en klare Pc waar al allemaal software op staat die ik niet wil enzo.

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:43
Ik heb zelf op kantoor een paar NUCs aangeschaft. Geen grote kast meer die altijd in de weg staat en een NUC voldoet prima voor kantoor toepassingen.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Wellicht is het handig om eerst na te denken wie en hoe je het beheer op deze (zakelijke) pc gaat doen.

Vaak is het veel slimmer om een kleine computerboer op te hoek een pc te laten bouwen en tegelijkertijd voor de software inrichting en onderhoud bij die partij af te nemen. Dan heb je er verder geen omkijken naar en zit je aanspreekpunt om de hoek. En niet een of andere multinational a la HP waar je gewoon een nummer bent.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

peterRdeVies schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 18:45:
Ja goeie tip, een all in one aanschaffen is inderdaad wel een stuk simpeler. Het lijkt me alleen we leuk om zelf iets samen te stellen. Ipv een kant en klare Pc waar al allemaal software op staat die ik niet wil enzo.
Het zal je verbazen, maar op onze Dell Latitude laptops stond *minder* zooi dan op een kale W10 installatie van Microsoft zelf. :)

Zelfbouw zou ik absoluut niet doen in een bedrijfssituatie. Denk ook na over zinvolle on-site support. Want wat doe je als dat ding een keer crashed? Kun je een paar dagen of een paar weken zonder?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• MAX3400

MAX3400

@peterRdeVies ik heb vorig jaar een HP Elitebook gekocht. Stond ook wat meuk op die ik niet wilde. Nou ben ik geen hotel dus USB-stickje erin, Windows 10 setup starten, binnen 20 minuten was ik weer klaar.

@tweaker2010 je hebt (gedeeltelijk) gelijk inderdaad; bij de multinational ben je een nummer, bij de PC-boer op de hoek ben je (soms) een wachtrij of een vakantie. Voor beiden is wat te zeggen natuurlijk maar HP gaat nooit op vakantie ;)

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07:57

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

unezra schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:04:
[...]

Het zal je verbazen, maar op onze Dell Latitude laptops stond *minder* zooi dan op een kale W10 installatie van Microsoft zelf. :)

Zelfbouw zou ik absoluut niet doen in een bedrijfssituatie. Denk ook na over zinvolle on-site support. Want wat doe je als dat ding een keer crashed? Kun je een paar dagen of een paar weken zonder?
je hoeft geen weken te wachten op een oplossing of troep software te verwijderen nee, als je weet dat er een onderdeel stuk is dat bestel je dat online en dan is het vaak binnen 3 dagen binnen.

• peterRdeVies
Bedankt voor al jullie antwoorden en tips!
Wat betreft beheer zijn wijzelf ( de eigenaren van het bedrijf) de enige die met deze PC zullen werken en is het dus oke dat iedereen toegang heeft tot alles op de PC. De software programmas waar we mee samenwerken zijn allemaal in de cloud dus mocht de PC kapot gaan door iets, hebben we nog de oude PC achterhand waar we meteen alle reserveringsinformatie en dergelijke weer op kunnen krijgen doormiddel van backups en inloggen op het programma in de cloud.

De afweging die ik vooral heb is of ik beter af ben om voor eendezelfde prijs gewoon een kant en klare te kopen bij bijvoorbeeld mediamarkt of op deze manier veel meer prijs/kwaliteit krijg. En natuurlijk of deze onderdelen samen uberhaupt compitabel zijn.

Een NUC had ik nog nooit van gehoord of gezien, dat ziet er qua omvang inderdaad ideaal uit maar qua specs zal het iets duurder zijn om een even goed preseterende PC te krijgen wellicht?

• MAX3400

MAX3400

peterRdeVies schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:30:
dat ziet er qua omvang inderdaad ideaal uit maar qua specs zal het iets duurder zijn om een even goed preseterende PC te krijgen wellicht?
Ik draai het even om; als 95% van je data in de cloud draait / staat, waarom heb je dan een Ryzen 2600 in je startpost staan? Die CPU's "raden we" pas aan als je echt middelmatig tot zwaar gaat gamen in systemen tussen de 1000 en 1800 Euro ;)

Als een NUC je interesse heeft: pricewatch: Intel NUC Kit NUC8i5BEH (EU stroomkabel) en daar moet je dan alleen nog bijbehorend geheugen inzetten (zoals 2x 4GB RAM) en een SSD (zoals een Intel 660p of een Crucial MX500).

Ja, kost je ook tegen de 500 Euro maar is "voldoende" voor gemiddeld / zwaarder kantoorwerk, zeker als alles in de cloud staat. Eventueel kan je ook een NUC 8i3 inzetten maar het prijsverschil is verwaarloosbaar.

• peterRdeVies
Top, een NUC lijkt me inderdaad een mooie uitkomst voor op kantoor! Dan kom ik uiteindelijk uit op dit lijstje. Wederom bedankt voor het advies had zelf niet op het idee gekomen een NUC te kopen :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit NUC8i5BEH (EU stroomkabel)€ 349,-€ 349,-
1Dell UltraSharp U2518D Zwart€ 305,81€ 305,81
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 131,13€ 131,13
1Intel 660p 1TB€ 118,-€ 118,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 958,84

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:30
In deze NUC past SODIMM geheugen op 2400 Mhz, je hebt nu een DIMM module geselecteerd.

[ Voor 10% gewijzigd door martyw op 06-03-2019 06:15 ]

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ludwig005 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:21:
[...]
je hoeft geen weken te wachten op een oplossing of troep software te verwijderen nee, als je weet dat er een onderdeel stuk is dat bestel je dat online en dan is het vaak binnen 3 dagen binnen.
Als mijn werklaptop kapot gaat, staat er de volgende dag iemand op de stoep met *alle* onderdelen noodzakelijk om 'm te fixen en fixt 'ie dat voor me. Dat kan ook voor dezelfde dag als het moet en we meer hadden betaald.

Niks 3 dagen en niks zelf uitzoeken *welk* onderdeel defect is.

Het gaat om een werksituatie, dan kan het zijn dat 3 dagen je werk niet kunnen doen, meer kost dan een complete laptop. Dat gaat best hard. Een beetje directeur kost €500 per dag, als het niet meer is...

Long story short: In werksituaties moet je in mijn beleving niet met zelfbouw gaan zitten klooien. Te grote risico's, te duur, levert niets op.

Een NUC is zo'n beetje de enige uitzondering, da's geen zelfbouw, da's een barebone waar je enkel nog memory en een SSD in moet duwen. Nadeel van een NUC: Geen NBD.

Wij hebben die dingen ook op kantoor, maar alleen op een plek waar ze volstrekt redundant zijn. Hardstikke leuk, betrouwbaar, maar ik zou ze niet inzetten als ik niet een paar dagen zonder zou kunnen. (Of meer, dan zou ik zorgen voor redundancy, dus 2 of meer volledig operationeel, waarbij het geen ramp is als er een uit valt voor een paar dagen.)
peterRdeVies schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:30:
Wat betreft beheer zijn wijzelf ( de eigenaren van het bedrijf) de enige die met deze PC zullen werken en is het dus oke dat iedereen toegang heeft tot alles op de PC. De software programmas waar we mee samenwerken zijn allemaal in de cloud dus mocht de PC kapot gaan door iets, hebben we nog de oude PC achterhand waar we meteen alle reserveringsinformatie en dergelijke weer op kunnen krijgen doormiddel van backups en inloggen op het programma in de cloud.
Zie boven. :)
Ik zou 2 machines neerzetten, permament en ze beiden onderhouden.
De afweging die ik vooral heb is of ik beter af ben om voor eendezelfde prijs gewoon een kant en klare te kopen bij bijvoorbeeld mediamarkt of op deze manier veel meer prijs/kwaliteit krijg. En natuurlijk of deze onderdelen samen uberhaupt compitabel zijn.

Een NUC had ik nog nooit van gehoord of gezien, dat ziet er qua omvang inderdaad ideaal uit maar qua specs zal het iets duurder zijn om een even goed preseterende PC te krijgen wellicht?
Kant- en klaar is in de regel niet duurder dan zelfbouw. Een NUC is relatief duur voor hetgeen je qua specs krijgt, maar ze zijn compact, er zit een zgn. VESA mount plate bij en het is een barebone. Enkel geheugen en een SSD er in, klaar. (Ok, en Windows er nog op zetten uiteraard, dat zit er niet bij.)

Toch zou ik ook even kijken naar een kant- en klaren Dell of HP, uit de zakelijke lijn.

De Optiplex is een heerlijke zakelijke lijn van Dell, robuust, gaat 10 jaar mee.
https://www.dell.com/nl-n...tations/optiplex-desktops

BTW, staat écht alles in de cloud? As in, heb je enkel een browser nodig voor toegang tot al je documenten en programma's? Dan kan het wellicht zelfs interessant zijn om voor iets compleet anders te gaan, een Thin Client.

Normaliter worden die ingezet in omgevingen met meerdere werkplekken, maar ik kan me voorstellen dat als je enkel een browser nodig hebt, het ook prima in jouw situatie gaat werken. Kijk dan eens naar dit:

https://www.igel.com/products-hardware/thin-client/

Een TC is wel iets lastiger qua opzet als je er nog nooit mee hebt gewerkt, maar mogelijk bied het alles wat je nodig hebt en ze verbruiken rond de 10W. :) Gaan ook eigenlijk nauwelijks stuk. In de TC's die wij hebben (Igel UD3) zitten geen draaiende delen. Passief gekoeld, OS (Igel Linux) staat op een SATA flash kaart.

EDIT:
Ik denk nóg even wat verder... Als je dan toch bezig bent, waarom verplaats je je hele desktop niet naar de cloud? Huur voor een bedrag per maand een remote desktop, draai daar alles op, hang een TC in je netwerk, dubbele internetverbinding, klaar.

Praktisch alles voor je geregeld en *gaat* het ding een keer kapot, 1 client applicatie installeren op een willekeurige PC of laptop en je bent binnen 15 minuten weer volledig operationeel.

[ Voor 5% gewijzigd door unezra op 06-03-2019 07:48 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• jop42
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-05 15:06
peterRdeVies schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 02:01:
Top, een NUC lijkt me inderdaad een mooie uitkomst voor op kantoor! Dan kom ik uiteindelijk uit op dit lijstje. Wederom bedankt voor het advies had zelf niet op het idee gekomen een NUC te kopen :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit NUC8i5BEH (EU stroomkabel)€ 349,-€ 349,-
1Dell UltraSharp U2518D Zwart€ 305,81€ 305,81
1Intel 660p 1TB€ 118,-€ 118,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 958,84
mocht je na unezra zijn advies toch voor een barebones kiezen is dit ook een optie:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 2200G Boxed€ 93,50€ 93,50
1ASRock DeskMini A300€ 155,-€ 155,-
1G.Skill Ripjaws F4-2133C15S-8GRS€ 43,49€ 43,49
1Crucial MX500 m.2 250GB€ 46,95€ 46,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 470,07

Ik heb de 1Tb ssd vervangen door een 240gb.
De keuze voor een 25" is zeer onhandig aangezien er voor minder dan de helft 24" - 27" monitoren te verkrijgen zijn zoals pricewatch: Dell SE2419H Zwart pricewatch: AOC 27V2Q Zwart pricewatch: Dell SE2717H Zilver, Zwart pricewatch: Lenovo L27i Zwart
Pagina: 1