Mails versturen lukt niet, mails ontvangen wél!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannelore19
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-01-2023
Mijn vraag:
Ik kan plots geen e-mails meer versturen, e-mails ontvangen lukt wel. Welke actie zou ik moeten ondernemen?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Mail op MacBook Pro - Belgische provider TELENET

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niks, want ik ben bang dat mijn beperkte kennis van ICT ervoor zorgt dat ik ook geen mails meer binnenkrijg...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Om wat beter geholpen te worden zou je een screenshot/samenvatting van je instellingen kunnen posten. Bijvoorbeeld welke servers je gebruikt etc. Verder zou je ook bij Telenet op kunnen zoeken welke instellingen dit zouden moeten zijn. Zorg ervoor dat je je wachtwoord niet toont hierbij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:12

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Krijg je iets van een melding, of een geel driehoekje met een uitroepteken? Gebruik je Outlook op je mac, of het standaard mail programma?

Meh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:05

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Plots? Maar vaak zal een mail-client (welke trouwens??) ook wel een foutmelding of logfile geven.

Zijn er afgelopen dagen toevallig updates geinstalleerd op je computer en/of updates van je mail-client binnengekomen?

Werkt het ook niet goed als je (tijdelijk) een extra gebruiker aanmaakt op de computer en hetzelfde mail-account dan probeert te configureren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Hier kan je misschien mee uit de voeten :) Gids van Telenet waar waarschijnlijk jouw mail-client ook bij staat (onderaan staat een link voor verschillende mail-clients).

@MAX3400 je denkt iets te rooskleurig. Hoe vaak ik wel niet bij m'n opa langs kan omdat z'n Ziggo instellingen weer eens verkeerd staan... En dat is zeker geen man die het zelf stuk maakt, ook niet uit onkunde. Foutmeldingen zie je in de UI ook niet vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:05

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Stoelpoot schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:03:
@MAX3400 je denkt iets te rooskleurig. Hoe vaak ik wel niet bij m'n opa langs kan omdat z'n Ziggo instellingen weer eens verkeerd staan... En dat is zeker geen man die het zelf stuk maakt, ook niet uit onkunde. Foutmeldingen zie je in de UI ook niet vaak.
Nee, een pakket of een ISP wijzigt "ineens" op jouw PC de instellingen? Zeg niet dat de persoon iets verkeerd doet maar er zijn meer wegen naar Rome dan alleen de pagina van de ISP raadplegen. En dat je iets in een UI niet ziet; vandaar dat ik dus vroeg welke client het over ging en of daar eventueel logfiles van zijn en/of dat het onder een ander local account wel werkt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkied
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 22:41
Heb je heel toevallig een VPN aanstaan?
Pagina: 1