Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandido109
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-12-2024
Dag allemaal,

Ongeveer 3 jaar geleden heb ik de Philips 48PUS7600 aangeschaft. Hoewel ik over de TV als TV tevreden ben (minus brakke Android TV software, heb nog nooit eerder een TV met vastlopers en error pop-ups gehad), bleek al snel dat deze TV minder geschikt is voor gaming. De inputlag is simpelweg te groot, ook in game-modus met alle softwarematige beeldverbetering uitgeschakeld. Zelfs voor games als FIFA, tenminste als je een beetje competitief wilt zijn. Uiteindelijk heb ik mijn PS4 maar gewoon aan mijn gamebeeldscherm gehangen. Maar natuurlijk zou ik liever gewoon op groot scherm spelen. Ik verwacht geen pro-gaming response tijden zoals je in gaming monitoren vindt, maar zoek wel iets waar je een beetje leuk op kan gamen.

Overigens de reden waarom ik toch graag een Ambilight wil is dat mijn huiskamer volhangt met Hue lampen en ik moet zeggen dat Ambilight+Hue wel echt een geweldige ervaring is. Dat wil ik wel graag zo houden.

De laatste jaren heb ik de ontwikkeling wel in de gaten gehouden, maar zover ik ben zover ik weet geen model tegengekomen die er echt positief uitsprong voor gaming. Als je kijkt naar de reviews van de OLED 803 en 903 wordt er op dit gebied op bijvoorbeeld Tweakers zelfs helemaal geen aandacht besteed aan dit onderwerp, ook niet in de comments. Als je dan zelf op internet verder gaat zoeken dan zie je vaak "oké voor gaming, maar niet geweldig". Wat volgens mij op hetzelfde neerkomt als mijn huidige TV. Maar er zijn zoveel Ambilight modellen dat het lastig is naar al deze modellen gericht onderzoek te doen.

Budget vind ik wat minder belangrijk. Ik wil qua TV ervaring in ieder geval niet omlaag (deze TV was drie jaar geleden volgens mij aan de hogere kant van het middensegment). Ik zou zeggen dat zo'n 3.000 mijn mentale grens is, al geef ik natuurlijk liever wat minder uit als het even kan. Qua diagonaal wil ik het liefst tussen de 45" en 55" zitten.

Graag hoor ik of er mede-Tweakers zijn met hopelijk wat positievere ervaringen op dit gebied!

Bedankt en groet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:49

Compizfox

Bait for wenchmarks

Vroeger had Philips amBX, maar ik geloof niet dat dat nog ondersteund wordt door hedendaagse games.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:58

Snuffel

Vroem!

Och ja, zo'n setje heb ik nog wel.
Als je het wil hebben kom je maar ophalen in Assen :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:55
Je moet zoeken op input lag.

Veelal, hoe meer high-end hoe beter een tv is voor gaming. De inputlag van de OLED 803 is op SDR gamingstand 39ms. Met 4K HDR wordt dat 56ms. Dat is niet zo heel spannend. Voor de 903 kom ik 38ms tegen, maar ook 22ms op de gamestand SDR. LG en Sony doen dat beter, die halen rond de 20ms in de game stand.

Ik game op een OLED C7 en gebruik de game stand niet. Ik vind het plaatje van de game stand ongelooflijk lelijk. Ik zal dus ook wel richting de 50-60ms aan inputlag zitten en merk daar echt helemaal niks van. Ik game veelal offline, maar ook zat online FIFA gespeeld en dat ging prima.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |