dmv .htaccess *.php naar de cgi-binary gooien

Pagina: 1
Acties:

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:58
Mijn provider ondersteund standaard alleen maar php3 en nou heb ik php4 nodig (sessions enzo), nou hebben ze wel een cgi binary van php4. Ik kan dus wel leuk al m'n .php files renamen naar .pl en er #!/usr/bin/php4 (de locatie van de binary dus) boven zetten, maar dat ik nogal omslachtig. Nou heb ik m'n m'n .htaccess .php toegewezen aan cgi-sscript (AddHandler cgi-script .php), maar nou moet ik dus nog steeds dat #!/usr/bin/php4 erboven zetten zodat die de php4 binary pakt.
Kan ik apache dit er niet zelf voor laten zetten zodat ik dezelfde files online en offline (waar ik gewoon een apache server + php4 module draai) kan gebruiken?

Verwijderd

Niet dat ik weet ;)

Maareuh.. als je die #!/usr/bin/php4 zouden je "offline PHP" niet moeten weerhouden van het parsen van de file denk ik... Hij ziet #!/usr/bin/php4 gewoon als comment.

PS: Sessies kun je ook zelf implementeren zonder dat je php4 nodig hebt, je kunt ook eens phplibs proberen, dat werkt ook met php3. Verder zou ik je provider eens motiveren hun PHP te updaten ;)

• Ritch
Alleen jammer dat #!/usr/bin/php4 voor de <?php staat en dus gewoon in de html afgedrukt wordt.
Kan ik niet apache vertellen dat die standaard /usr/bin/php4 als cgi binary neemt zodat dat er niet meer boven moet? dan ben ik ook klaar namelijk.
Met rewriterules gaan werken heb ik ook weinig zin in (nog nooit mee gewerkt, moet ik nog meer docs na lezen :o).

• Ritch
Jippie, ik heb een work around :)

in m'n .htaccess:
code:
1
2
AddType application/x-httpd-php .php
Action application/x-httpd-php "/grr.pl"

en in grr.pl:
code:
1
2
3
4
#!/usr/bin/php4
<?php
require($PATH_TRANSLATED);
?>

Niet echt de mooiste oplossing, maar zolang het moet werkt het :)

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 21:47 schreef Ritch het volgende:
Alleen jammer dat #!/usr/bin/php4 voor de <?php staat en dus gewoon in de html afgedrukt wordt.
Kan ik niet apache vertellen dat die standaard /usr/bin/php4 als cgi binary neemt zodat dat er niet meer boven moet? dan ben ik ook klaar namelijk.
Met rewriterules gaan werken heb ik ook weinig zin in (nog nooit mee gewerkt, moet ik nog meer docs na lezen :o).
Ow ja.. ff niet over nagedacht... domdomdom..