Ik heb hier een stroommeter liggen die ik graag wil uitlezen met een RS485 RJ45 aansluiting.
Deze zou ik graag uitlezen (Ampère/kWh stand) met een Raspberry PI.
Helaas is er helemaal niks te vinden op internet over deze meter, is al lang uit de handel en de documentatie is offline (ook op Archive.org niet helaas).
Nu heb ik een RS485 (RJ45) naar USB kabel.
Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen.
Op internet lees ik dat je verschillende protocollen hebt met verschillende baud-rates.
Het zou bijvoorbeeld het modbus protocol kunnen zijn. Maar dat zou volgens mij altijd in een soort netwerkring moeten zijn?
Ik heb al een Modbus-scanner gedownload en die gerund maar daar komt niks uit.
Hoe kom ik er achter wat voor protocol er gebruikt wordt? En of ik zelf eerst data moet versturen naar het apparaat om data (kWh, ampère) terug krijgen?
Wie kan mij in de juiste richting helpen
?
Deze zou ik graag uitlezen (Ampère/kWh stand) met een Raspberry PI.
Helaas is er helemaal niks te vinden op internet over deze meter, is al lang uit de handel en de documentatie is offline (ook op Archive.org niet helaas).
Nu heb ik een RS485 (RJ45) naar USB kabel.
Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen.
Op internet lees ik dat je verschillende protocollen hebt met verschillende baud-rates.
Het zou bijvoorbeeld het modbus protocol kunnen zijn. Maar dat zou volgens mij altijd in een soort netwerkring moeten zijn?
Ik heb al een Modbus-scanner gedownload en die gerund maar daar komt niks uit.
Hoe kom ik er achter wat voor protocol er gebruikt wordt? En of ik zelf eerst data moet versturen naar het apparaat om data (kWh, ampère) terug krijgen?
Wie kan mij in de juiste richting helpen