Software laten installeren via Teamviewer ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patweb78
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2023
Software laten installeren via Teamviewer ?
Kan iemand mij vertellen of dit kwaad kan? Er werd mij aangeboden om software te laten installeren via teamviewer.
Is dit veilig? Of bestaat er een kans dat ze me kunnen hacken?
...

Ik heb zelf een macbook
...

Ik las op google dat er in het verleden een datalek zat in teamviewer
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:58
Ja dat kan kwaad want je geeft de ander toegang tot je computer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vegetoot
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-07 10:31
Belangrijkste is m.i. of je de persoon aan de andere kant van de lijn kent en vertrouwt.

Wat heb je trouwens zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 15:03

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Wie biedt dit aan? Vertrouw je deze persoon of is het een willekeurige vreemdeling die je gouden bergen beloofd?

Op zich kan je gewoon meekijken, dus als jij snapt wat je ziet, kan het niet zo veel kwaad. Maar ja... dan zou je waarschijnlijk wel zelf de software installeren.

Om wat voor software gaat het trouwens? Met een beetje hulp van dit forum moet je het zelf ook wel geïnstalleerd kunnen krijgen dunkt me.

[ Voor 20% gewijzigd door Flimovic op 05-03-2019 11:59 ]

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:01
Is het toevallig de Microsoft helpdesk die dit telefonisch met je wil doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad alleen doen als het een goede bekende is of zo, of als het een (vertrouwde) leverancier is met wie je bijv. een onderhoudscontract hebt.

Geef dus even heel concreet aan wat de situatie is. Zie het hetzelfde als fysiek de machine uit handen geven en zelf een kopje koffie gaan halen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patweb78
Dankjulliewel, het gaat om een (tijdelijke) collega.
Hij heeft een goed bewerkingsprogramma en kan dat versturen en installeren via teamviewer.
Ik heb er veel interesse in, maar weet niet of ik het kan vertrouwen, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:18
Patweb78 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:53:
Dankjulliewel, het gaat om een (tijdelijke) collega.
Hij heeft een goed bewerkingsprogramma en kan dat versturen en installeren via teamviewer.
Ik heb er veel interesse in, maar weet niet of ik het kan vertrouwen, vandaar mijn vraag.
Ik zou tegen die collega zeggen neem de setup maar mee op een usb stick dan installeer ik het zelf wel. Maar daar in tegen als het een programma is die een collega weet dan is het dus een gratis programma? Download dan zelf even de setup ergens. Is het een programma met een licentie dan zou ik doorvragen waarom hij die inzet en het bedrijf zelf geen licentie hoeft te kopen.

[ Voor 23% gewijzigd door HKLM_ op 05-03-2019 13:05 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ach, als het een vertrouwde collega is zou ik het wel doen. (Of eigenlijk andersom: ik heb het gedaan voor collega's). Maar zoals gezegd: men kan 'alles doen'. Zeker als je niet herkent wat er gebeurt. Dus alleen doen als je de machine & je wachtwoord een dag aan die persoon zou meegeven.

Al klinkt het een beetje alsof het om een niet-legale versie gaat. Dan: niet doen, zeker niet remote. Koop de software en je krijgt er vast "gratis" ondersteuning bij als het installeren niet lukt met de handleiding er bij ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patweb78
Bij wantrouwen via teamviewer, kan hij me ook een downloadlink sturen🤔
Wat denken jullie? Veiliger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja.

Maar... Is het een bedrijfscomputer waar het op geïnstalleerd moet worden? In dat geval zou ik ook eens kijken of een ICT-afdeling daar een mening over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patweb78
sypie schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:32:
Ja.

Maar... Is het een bedrijfscomputer waar het op geïnstalleerd moet worden? In dat geval zou ik ook eens kijken of een ICT-afdeling daar een mening over heeft.
Nee het is een prive macbook.
Maar programma’s zonder licentie’s zijn dus niet veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Niet per sé, je moet alleen even checken op malware. Dat kan ook op een Mac verschijnen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Grut. “Is het veilig als ik iemand mijn huissleutel geef” is precies dezelfde vraag. Antwoord: hangt er vanaf aan wie.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patweb78 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:26:
[...]

Het programma (waarschijnlijk) wel, vaak zit het (de malware) in het tooltje wat de licentie "overbodig" maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-08 22:25
Patweb78 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:26:
[...]

Om welk programma gaat het eigenlijk?

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08 21:31

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik denk dat je het beste je gezonde verstand kan gebruiken en daarmee bepaal je of je het accepteert of niet. Denk hierbij ook aan de vele louche zaken die met Apple hardware is gedaan waar men backdoors e.d. hebben geïnstalleerd allemaal met het idee 'dat het beter is'. Hoe goed ken je die tijdelijke collega?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patweb78
Hero of Time schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:44:
Ik denk dat je het beste je gezonde verstand kan gebruiken en daarmee bepaal je of je het accepteert of niet. Denk hierbij ook aan de vele louche zaken die met Apple hardware is gedaan waar men backdoors e.d. hebben geïnstalleerd allemaal met het idee 'dat het beter is'. Hoe goed ken je die tijdelijke collega?
Nou precies, dat is dus ook de drempel.
Erg aantrekkelijk om (bijna gratis) software te krijgen, maar ik denk toch een paar honderd euro uit gaat geven en dat ik een betaald programma gaat aanschaffen.
Weet ik zeker dat het veilig is.

Bedankt allemaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-08 17:22

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Patweb78 geen idee om welke software het gaat; veel software kan je ook gratis downloaden en 30 dagen testen. Of je dropt de fabrikant even een mailtje of je een trial kan krijgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1