Toon posts:

Automatisch werkbladen maken op basis van planning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

VBA is nieuw voor mij, maar ik ben geïnteresseerd in de mogelijkheden hiermee.

Ik probeer maomenteel om via een werkblad "planning" een aantal nieuwe tabbladen aan te maken. Deze nieuwe tabbladen zijn een kopie van een bestaand "blanco" tabblad. In deze nieuwe tabbladen moeten dan op basis van enkele cellen uit de planning enkele cellen ingevuld worden.

Concreet bestaat het tabblad Planning uit:
- Rij A: werkdag
- Rij B: hoeveelheid
- Rij C: soort
- Rij D-F; 3 parameters

Ik zou willen bij de druk op een knop per werkdag de nieuwe werkbladen aanmaken. In deze nieuwe werkbladen wordt dan in cel B2 "Soort" ingevuld, in G2 "werkdag", in G3 "Hoeveelheid", enz met de andere parameters.

Kan me hierbij iemand helpen?

Alvast bedankt,
Pierre

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hi Pierre, welkom.
edit:
Heh, oeps ik zie dat je al lang lid bent. Welkom op het forum, bedoel ik dan :P

Concreter dan "in een paar loopjes per medewerker de juiste velden in te vullen" kan ik niet zijn.

Misschien een beetje flauw dat ik het zo zeg, maar toch: kan je aangeven wat je huidige opzet is en waar je in de code vast loopt / twijfelt? Als de vraag is om vanaf nul te bouwen, dan zou advies 1 zijn VBA leren en advies 2 een kort ontwerp van de werkwijze maken (en met ons delen zodat we kunnen meedenken).

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 05-03-2019 12:15 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
PierreLapere,
Je wil nieuwe blanco werkbladen aanmaken.
Heb je al eens geprobeerd om dat handmatig te doen terwijl de macrorecorder aan staat?
Als je dat doet dan krijg je bij kopiëren van blad1 (als er bij aanvang 3 bladen bestaan) deze code:
code:
1
2
3
4
Sub macro1()
Sheets("Blad1").Select
Sheets("Blad1").Copy After:=Sheets(3)
End Sub

Tussen 'Sub macro1()' en 'End Sub' hoef je dan maar een for-nextlus te plaatsen en je hebt zo veel bladen als je wil (en de selectieregel kun je achterwege laten, een blad hoeft niet geselecteerd te worden om het te kunen kopiëren).
Je hebt het over RIJEN A t/m F, maar die bestaan niet in Excel; je bedoelt waarschijnlijk KOLOMMEN A t/m F. Rijen hebben een n ummer: 1, 2, 3, enz.