• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:22
Tja.... het kan:

http://www.planet.nl/pmm/0,1674,101_1501_146489,00.html

Sinds kort is het mogelijk het Palm besturingssysteem te 'draaien' op een handcomputer met het Microsoft besturingssysteem.

Gebruikers van een Pocket PC handheld computer zoals de Compaq Ipaq, kunnen nu alsnog overstappen op een Palm besturingssyteem. Sinds kort is er een goed werkende emulator beschikbaar.
Volgens een recentie is de snelheid van het alternatieve Palm besturingssysteem bijna vergelijkbaar met een normale Palm.

Voor pda's voeren op dit moment twee besturingssystemen de boventoon: Het Palm systeem van het gelijknamige bedrijf en Pocket PC van Microsoft. De twee systemen zijn onderling niet uitwisselbaar omdat de hardware-architectuur ook verschild. Wel zijn er sinds kort ook digitale zakagenda's met Linux varianten verkrijgbaar.

Lijkt me leuk

Verwijderd

Tssk.. een speelgoedapparaat kopen voor veel te veel geld en er vervolgens alsnog een bruikbare PDA van maken |:(

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:25

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

zo'n Pocket PC is leuk om mee te patseren, een Palm doet gewoon waar ie voor gemaakt is.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Weet iemand waar je de alpha kan downloaden?

Verwijderd

Ik ben nieuwsgierig, hoeveel windows ce bezitters zouden hierin geintereseerd zijn ??

Zijn er eigenlijk dingen die een palm kan die een Ipaq met windows ce niet kan ?? Ok de applicaties zullen wel anders zijn maar...
waarom een stap terug doen ???? Je ruilt je breedbeeld 100 hz tv in voor een zwart/wit TV.
(no flame intended)

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 22:34 schreef X-terior het volgende:
Zijn er eigenlijk dingen die een palm kan die een Ipaq met windows ce niet kan ??
Ja hoor, langer dan een paar dagen met z'n batterijen doen... Zo'n pocketpc kan een hoop (stroomvretende) trucjes waar je na een week op uitgekeken bent, en die eigenlijk niet nuttig zijn.
Een palm doet iets van een maand met een setje aaa batterijtjes

Verwijderd

Tja ik ben misschien oudewets, maar ik probeer toch iedere dag te slapen... kan zo een app toch mooi in z'n docking station opladen..
Maarja wie slaapt er tegenwoordig nog ??? :P

Ok... wie heeft er nu echte concrete voorbeelden van iets wat een palm wel en een ipaq niet kan...

• Aaargh!

Aaargh!

Op dinsdag 24 juli 2001 23:08 schreef X-terior het volgende:
Ok... wie heeft er nu echte concrete voorbeelden van iets wat een palm wel en een ipaq niet kan...
Dat is 't 'm nou juist, hij kan minder.

de Pocket PC is zoals de naam al zegt bedacht om een soort 'mini-PC' te maken in PDA formaat. resultaat: het is van alles niks.

de Palm is ontworpen om een zo handig mogelijke PDA te zijn, en dat is ze imho gelukt

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

De versie die hier: http://www.pocketnow.com/html/news/articles.7.1i318c.pocketpalm.html
staat heeft niet eens grijswaarden volgensmij :r
Ze hadden op zn minst wel ff de color PalmOS kunnen emuleren zoals van de IIIc met 256 kleuren. Of zelfs de m505 met 65000 kleuren dat zou helemaal :9~ zijn.

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 01:30 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Dat is 't 'm nou juist, hij kan minder.

de Pocket PC is zoals de naam al zegt bedacht om een soort 'mini-PC' te maken in PDA formaat. resultaat: het is van alles niks.

de Palm is ontworpen om een zo handig mogelijke PDA te zijn, en dat is ze imho gelukt
Met concreet bedoel ik echte voorbeelden.
Is er voor een palm een applicatie die geen tegenhanger heeft voor de IPAQ ??? Al deze antwoorden... tja krijg ik het gevoel dat je voor jezelf aan het rechtvaardigen bent dat je een palm heb gekocht i.p.v. een IPAQ en dat je daar heel slecht (tot nu toe) in slaagt. ;)

• Aaargh!

Aaargh!

Op woensdag 25 juli 2001 19:25 schreef X-terior het volgende:
Met concreet bedoel ik echte voorbeelden.
Is er voor een palm een applicatie die geen tegenhanger heeft voor de IPAQ ???
Is er een palm applicatie die geen tegenhanger heeft voor de PC ?
nee, maar daarom ga ik toch niet met een bigtower op m'n nek lopen.
Al deze antwoorden... tja krijg ik het gevoel dat je voor jezelf aan het rechtvaardigen bent dat je een palm heb gekocht i.p.v. een IPAQ en dat je daar heel slecht (tot nu toe) in slaagt. ;)
- ik zou niet eens een ipaq kunnen betalen
- al zou ik 't wel kunnen, dan zou ik voor 't geld een palm m500 oid kopen.

• royke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-02 20:38

royke

aan het typen....

Er is niets wat een palm wel kan een de ipaq niet.
Een kennis van me heeft een palm en ik heb een ipaq dus we kunnen vergelijken.
Word en Excel kunnen een beetje verrot overkomen op een palm als je hem al op je palm krijgt.. NOT
De integratie met outlook is met de pocketpc optimaal. via de palm moet je soms bokkesprongen maken om alles goed te krijgen.
het palm script is best leuk en werkt ook goed. Bij de pocket pc kun je kiezen. ik heb transscriber erop zitten en die herkent MIJN handschrift. tis effe oefenen maar het werkt wel. Ik kan er ook voor kiezen om het niet te laten omzetten en dan zie ik dus de door mij geschreven tekst.
Ik ben prima tevreden over mijn ipaq, batterijen?? tja een dagje quake spelen en de batterij is echt leeg maar daar heb je een cradle voor?? toch..

Sorry concreten kan ik niet zijn..

Ik vind van niet......

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Sterk staaltje marketing van Palm idd, "the Zen of Palm", "less is "more", en meer van dat soort geblaat. Met dat geklets hebben ze miljoenen zover gekregen flink te dokken voor achterhaalde techniek. Ik bedoel, Dragonball CPU's? Amiga's, Atari's en Macs uit de jaren tachtig draaiden op zulke architectuur. En die schermpjes zijn al helemaal om te huilen. Erg fijn dat ze nu op hun nummer gezet worden door een eigentijds systeem als PocketPC.

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 10:03 schreef royke het volgende:
Er is niets wat een palm wel kan een de ipaq niet.
Een kennis van me heeft een palm en ik heb een ipaq dus we kunnen vergelijken.
Word en Excel kunnen een beetje verrot overkomen op een palm als je hem al op je palm krijgt.. NOT
De integratie met outlook is met de pocketpc optimaal. via de palm moet je soms bokkesprongen maken om alles goed te krijgen.
het palm script is best leuk en werkt ook goed. Bij de pocket pc kun je kiezen. ik heb transscriber erop zitten en die herkent MIJN handschrift. tis effe oefenen maar het werkt wel. Ik kan er ook voor kiezen om het niet te laten omzetten en dan zie ik dus de door mij geschreven tekst.
Ik ben prima tevreden over mijn ipaq, batterijen?? tja een dagje quake spelen en de batterij is echt leeg maar daar heb je een cradle voor?? toch..

Sorry concreten kan ik niet zijn..
Sorry is helemaal niet nodig, dit is precies een voorbeeld van wat ik bedoel. Een zinnig antwoord ;)

En een bigtower..... Tja hebben wij het dan wel over hetzelfde compaq app ???

Verwijderd

Gaap... slaaptijd..
ik heb een M505 en ik heb daarvoor 3 pocket pcs gehad (aero, jornada, cassiopeia)

goed.. een palm kan in ieder geval geen mp3s afspelen, browsen (inet) is een stuk kloteriger door het ontbreken van essentiële onderdeeltjes (de ene browser kan wel ssl maar geen pics / frames, de andere kan wel weer pics en frames, maar heeft nog nooit
van ssl gehoord)en meer van dat soort aardigheden, verder is uitbreiden bijna jammer omdat expansion cards compleet butt geimplementeerd zijn (palmos4 .. rechtstreeks installeren naar je MMC ? dacht het niet he..)wel presteerd ie 16bits color, gaat je op een ipaq niet lukken...
mijn tip.. koop een pocket pc (dat pocket mag je weglaten als je waar voor je geld wil zul je een casio (neem een e-125) moeten kopen dan heb je volgens mij het beste van alles, multimedia, haarscherpe kleurtje, een soepel OSje, met 150mhz een snelle cpu, en mogelijkheden tot uitbreiding dmv bijv. een ibm microdrive (de ipaq acht ik niet geschikt, tis een leuk ding maar met 4096 kleuren en een extra jacket dat em heeel dik maakt om expansion cards te gebruiken is ie afgekeurd.. wel 206 mhz :) ( }:0 ?)
kortom geen palmos op pocket pc, maar gewoon een pocket pc en dan uit de buurt blijven van palm os tenzij je trek hebt in veel knutselwerk (ik heb de m505 nu een maandje hij is functioneel maar gebruiksvriendelijk voor de knutselaar istie zeker niet)

Verwijderd

Vcore, heb je wel is gehoord van een Silver Slider?

Dat is een gemodde CF/PC Expansion en die dingen zijn ongeveer een halve CM dik. Dus over expansion heb ik geen klachten voor m'n iPaq.. wel verdiepen in de stof als je iets gaat afkraken.

Ik kan je overigens vertellen dat ik hiervoor een palm heb gehad en dat ding SUPER vond werken. Ik heb 2 maanden geleden een iPAQ gekocht omdat het gewoon de mooiste PDA is van dit moment EN de krachtigste. Ook het 64mb geheugen vond ik erg fijn in verband met MP3's. Nogmaals, palm is heel relaxed werken.. maar ipaq vind ik PERSOONLIJK(!) relaxder :).
Pagina: 1