Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:50
In mijn woning heb ik een aantal stekkerschakelaars op basis van het z-wave protocol draaien. Op de controleserver draait Domoticz. Werkt prima. Met een app op de telefoon is dat ook prima te bedienen.

Echter ben ik nu ook op zoek naar een hardwareknop om die dingen te bedienen. Bijvoorbeeld als het telefoontoestel aan de lader ligt. Dan hoef je ook niet te bukken om al die kleine knopjes op de stekkerschakelaars zelf te bedienen.

Waar je bij KAKU die handige handschakelaars hebt, is dat bij z-wave toch een pak apart. De meest bijzondere modellen komen bij. Terwijl ik idealiter een domme AS500 dubbele pulsdrukker zou hebben, en daar achter een z-wave apparaat die scenes triggert op andere apparaten. Ik kan ook wel leven met een standalone drukplaatje, met een of twee knoppen die er wat anders uit ziet. Zolang hij maar geen licht geeft. En dat blijkt heel moeilijk.

Echter kom ik bij Robbshop e.a. de meest fancy knoppen tegen die alle kleuren van de regenboog tegelijk uitstralen. Is mijn wens nu zo gek of kan ik niet zoeken? Ben vrij nieuw met domotica, maar ik kom de meest obscure functionaliteiten tegen op iets simpels als een drukknop.

[ Voor 5% gewijzigd door fonsoy op 05-03-2019 02:18 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Een qubino flush2 relay kan je toch achter iedere wipschakelaar plaatsen?

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:11

HeroS

SmartHome Nerd

Wat bedoel je precies met een drukknop? Een keyfob?

Zoiets zou je kunnen doen:
https://www.domotica-blog...iew-heat-it-z-push-button

of deze:
https://www.domotica-blog...four-key-scene-controller

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• fonsoy
AUijtdehaag schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 04:32:
Een qubino flush2 relay kan je toch achter iedere wipschakelaar plaatsen?
Ik was in de veronderstelling dat dergelijke relays zich als enkel een schakelaar voor de lamp gedragen. Als zijnde eenrichtingsverkeer. Ik wist niet dat deze dingen ook 'terugpraten' naar Domoticz (of eenieder andere controller).

Stel dat je dus een van de knoppen dusdanig programmeert, zou je een scene kunnen triggeren? Het programmeren zelf is ook het probleem niet :P

Dan is dit precies wat ik zoek. Dan fiets ik een enkele wipschakelaar eruit, vervang ik deze door dit ding icm dubbele wipschakelaar. Dan doet de linker knop hetgeen de originele wipschakelaar deed, en kan de andere gebruikt worden om scenes te triggeren.

Werkt dit ook als er sprake is van een hotelschakeling-setup of heb ik dan twee van deze relays nodig icm een blauwe draad?

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:57
Of kies voor een fibaro ubs, kan je elke schakelaar gebruiken die je maar wilt.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:34
Misschien kun hier wat mee?

Wel prijzig! :/

Wat ik me ook nog bedacht, maar misschien wel compleet wat anders, een Google Home, daarmee schakel ik thuis ook het e.e.a. i.c.m. Home Assitant...

[ Voor 30% gewijzigd door Danielson op 05-03-2019 18:57 ]

• fonsoy
akatar schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 18:47:
Of kies voor een fibaro ubs, kan je elke schakelaar gebruiken die je maar wilt.
Super ding is dit! Wel nog een puntje om 12v achter een WCD voor elkaar te krijgen ... maar dit is eigenlijk precies wat ik zocht.
Danielson schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 18:56:
Misschien kun hier wat mee?

Wel prijzig! :/

Wat ik me ook nog bedacht, maar misschien wel compleet wat anders, een Google Home, daarmee schakel ik thuis ook het e.e.a. i.c.m. Home Assitant...
Ik ga hier ook naar kijken, thanks voor je ideeën :)

[ Voor 43% gewijzigd door fonsoy op 06-03-2019 23:41 ]

Pagina: 1