Retourneren tv iBood E100,-?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennart152
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-09 20:26
Beste tweakers,

Via iBood op vrijdag 1-3 een Samsung 55nu8000 tv ontvangen die na het testen helaas tegenviel. Van te voren uitgezocht dat ik hem niet te lang moet testen, max 2u, anders zien ze het misschien als een gebruikt artikel. Hier dus ook netjes aan gehouden.

Ik bel dus vandaag met ibood, omdat ik nog geen retourformulier had ontvangen. Wat blijkt, de standaard retourzending van DHL parcel kan niet met tv's en ik zou UPS moeten contacten. Dat de retourkosten voor mij waren wist ik.

Nu blijkt dat de kosten hiervoor 110 euro bedragen!!! DHL express vraagt een vergelijkbaar bedrag. Andere koeriersdiensten werken alleen met zakelijke klanten...

Na mijn zoektocht was iBood klantenservice al gesloten dus ik zal ze morgen nogmaals bellen.

Mijn vraag, heeft iemand hier ervaring met het retour sturen van tv's bij iBood?

Kennen jullie betaalbare koeriersdiensten voor grote pakketten? Maten zijn 145x15x85, 24 kg, waardoor een aantal koeriers al afvallen.

Dynalogic heeft de tv in eerste instantie geleverd, maar zij vervoeren alleen voor zakelijke klanten.

Fyi met de tv is niets mis. Uit reviews had ik gelezen dat het 1 van de beste edge lit tv's is, maar tov mijn oude plasma vind ik hem toch tegenvallen

Beste antwoord (via lennart152 op 05-03-2019 17:23)

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:56
iBood is verplicht je voor het sluiten van de overeenkomst te informeren over de kosten van het terugzenden als dat niet per gewone post kan (6:230m lid 1i). Als ze dat niet gedaan hebben, moeten ze de retournering zelf betalen.

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voor dat geld zou je hem haast zelf brengen... toch? Ik weet niet hoe ver het is en of je zelf een auto hebt of iemand met een auto kunt regelen? Maak er een dagje uit van, of zo.

Anders zou ik gewoon googlen naar 'koeriersdienst <jouw plaatsnaam>' en gewoon eens wat rondbellen. Van waar naar waar moet ie?

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 04-03-2019 22:54 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
tnt express (tnt.com) doet een pakket van jouw formaat en gewicht (ik neem aan 24?) voor ~64 euro binnen nederland verzenden
en wat ik zo snel zie is het niet alleen zakelijk

in de kleine lettertjes staat alleen zakelijk |:(

[ Voor 31% gewijzigd door mschol op 04-03-2019 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:11

InFamous

excommunicado

DPD?
je pakket mag maximaal 31,5 kg wegen
de omvang mag maximaal 300 cm zijn (omvang = 1x lengte + 2x breedte + 2x hoogte)
de maximale lengte (langste zijde) mag niet langer zijn dan 175 cm.
https://www.dpd.com/nl/bu...enden/verzend_richtlijnen

145 + 30 + 85 is 290.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:11

InFamous

excommunicado

Nvm

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Room42 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:54:
Voor dat geld zou je hem haast zelf brengen... toch? Ik weet niet hoe ver het is en of je zelf een auto hebt of iemand met een auto kunt regelen? Maak er een dagje uit van, of zo.

Anders zou ik gewoon googlen naar 'koeriersdienst <jouw plaatsnaam>' en gewoon eens wat rondbellen. Van waar naar waar moet ie?
Vaak accepteren dit soort plekken nog niet eens persoonlijke pakketten en moet je het langsbrengen met courier.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:03

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
lennart152 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:46:
Beste tweakers,

Via iBood op vrijdag 4-3 een Samsung tv ontvangen die na het testen helaas tegenviel. Van te voren uitgezocht dat ik hem niet te lang moet testen, max 2u, anders zien ze het misschien als een gebruikt artikel. Hier dus ook netjes aan gehouden.

Ik bel dus vandaag met ibood, omdat ik nog geen retourformulier had ontvangen. Wat blijkt, de standaard retourzending van DHL parcel kan niet met tv's en ik zou UPS moeten contacten. Dat de retourkosten voor mij waren wist ik.

Nu blijkt dat de kosten hiervoor 110 euro bedragen!!! DHL express vraagt een vergelijkbaar bedrag. Andere koeriersdiensten werken alleen met zakelijke klanten...

Na mijn zoektocht was iBood klantenservice al gesloten dus ik zal ze morgen nogmaals bellen.

Mijn vraag, heeft iemand hier ervaring met het retour sturen van tv's bij iBood?

Kennen jullie betaalbare koeriersdiensten voor grote pakketten? Maten zijn 145x15x85, 24 of, waardoor een aantal koeriers al afvallen.

Dynalogic heeft de tv in eerste instantie geleverd, maar zij vervoeren alleen voor zakelijke klanten.

Fyi met de tv is niets mis. Uit reviews had ik gelezen dat het 1 van de beste edge lit tv's is, maar tov mijn oude plasma vind ik hem toch tegenvallen
Denk dat je hem dan beter te koop kan zetten ipv terug, dan is je verlies waarschijnlijk minder dan 110 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
wimpie007 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 23:16:
[...] Denk dat je hem dan beter te koop kan zetten ipv terug, dan is je verlies waarschijnlijk minder dan 110 euro
Welke TV is het dan? Op een TV van 500 euro heb je misschien gelijk maar op een TV van 2000 euro zal de afschrijving wel meer zijn, denk ik.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het is net jammer dat het pakket niet binnen de 175 x 78 x 58 cm valt anders had ik je misschien kunnen helpen. Dan kan je voor een normale prijs versturen.
Ik zie trouwens dat DHL4you wel voor een normale prijs kan versturen dus binnen de € 20. Dat is wel zakelijk denk ik. Je mag maximaal 240x200x100 en maximaal 50 kg verzenden. Ik kan mij niet voorstellen dat het voor die prijs kan maar ok.

[ Voor 17% gewijzigd door itsalex op 04-03-2019 23:20 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:03
itsalex schreef op maandag 4 maart 2019 @ 23:19:
Ik kan mij niet voorstellen dat het voor die prijs kan maar ok.
Dat kan het dus ook niet, DHL4You bestaat niet meer, het nieuwe My DHL Parcel is max 20kg.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennart152
Thnx voor het meedenken allemaal. Ik heb al een hoop zitten zoeken maar loop ook steeds ertegen aan dat je of een zakelijke klant moet zijn, of het voldoet niet aan de afmetingen.

Langsrijden ga ik ook voorstellen morgen, in de algemene voorwaarden van iBood staat echter dat ze het niet accepteren.

Ik vind het alleen raar dat ik nergens online hier wat over vind, iemand moet dit probleem met ibood toch ook eens gehad hebben?

Als ze moeilijk blijven doen zet ik de tv denk ik wel te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennart152
Room42 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:54:

Tja via een lokale koerier is het niet verzekerd, wat ik ook nog tricky vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• i4y
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-08 15:07

i4y

gewoon post nl toch?

Maximum formaat: 176 x 78 x 58 cm max 30 kg. je moet 'm alleen wel naar jouw post punt brengen.
Prijs aangetekend €14,35

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

i4y schreef op maandag 4 maart 2019 @ 23:41:
gewoon post nl toch?

Maximum formaat: 176 x 78 x 58 cm max 30 kg. je moet 'm alleen wel naar jouw post punt brengen.
Prijs aangetekend €14,35
Aangetekend is niet verzekerd..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
lennart152 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 23:40:
[...] Tja via een lokale koerier is het niet verzekerd, wat ik ook nog tricky vind.
Hoezo niet? Dat is toch per bedrijf of ze een verzekering bieden of niet? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i4y
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-08 15:07

i4y

Aangetekend is niet verzekerd..
Tot €500 vermelden zij. breedte is misschien een probleem zie ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennart152
@Room42 bij mijn eerste hit op google vind ik Lastminutekoeriers, van hun voorwaarden wordt je niet blij....

'voor de schade aan de zending zelve tot een bedrag van € 3,40 per kilogram met een maximum van € 454,- per zending;
voor de schade wegens het niet meer aangewend kunnen worden van de zending voor het doel waarvoor het was bestemd, maximaal tweemaal de vracht. Tevens is de overeengekomen vracht niet verschuldigd. '

@i4y de breedte is idd net te groot voor post nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Zegt het consumenten recht niets over het gemak van kunnen retourneren?
Of misschien heeft @Webcare iBOOD tips.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

lennart152 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 23:33:
Ik vind het alleen raar dat ik nergens online hier wat over vind, iemand moet dit probleem met ibood toch ook eens gehad hebben?
https://www.klachtenkompa...4f-4d0c-9fb6-0c56c867d4b9

Deze persoon heeft de TV ook maar doorverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennart152
Zou mooi zijn als @Webcare iBOOD een oplossing heeft....

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
lennart152 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 23:33:
[...] Langsrijden ga ik ook voorstellen morgen, in de algemene voorwaarden van iBood staat echter dat ze het niet accepteren. [...]
Is dit eigenlijk (wettelijk) wel toegestaan? Waarom zouden ze dat mogen weigeren? En anders ga je toch gewoon verkleed als koerier? Beetje professionele, zelfverzekerde houding. Fraaie pakbon printen. Handtekeningetje vragen en ze een prettige dag wensen. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 05-03-2019 00:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:22
Als jij betaalt, bepaal jij hoe je het bij hun terug krijgt.

Trouwens, heb je toevallig met Paypal betaalt? Ik heb daar actief staan dat 12x per jaar ik terugstuur kosten mag declareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
celshof schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 00:24:
Als jij betaalt, bepaal jij hoe je het bij hun terug krijgt.

Trouwens, heb je toevallig met Paypal betaalt? Ik heb daar actief staan dat 12x per jaar ik terugstuur kosten mag declareren.
Per Tterugbetalingsverzoek geldt een maximum van €30.

https://www.paypal.com/nl...eturns/general-conditions

Overigens, als het echt zo duur is om het te retourneren zou ik het erg lullig vinden als iBood haar klanten hier niet duidelijk voor waarschuwt.

[ Voor 18% gewijzigd door Medione1210 op 05-03-2019 01:38 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Medione1210 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 01:35:
[...] Overigens, als het echt zo duur is om het te retourneren zou ik het erg lullig vinden als iBood haar klanten hier niet duidelijk voor waarschuwt.
iBood is geen klantenbedrijf, dat is al vaak genoeg gebleken. Daar gaat het enkel en puur alleen om de centen. Ook een beetje de reden dat je bij ze koopt. Of nou ja, waarom ik dus juist niet bij ze koop :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wody
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 03:43
Volgens de 'veelgestelde vragen' van ibood kost het 3,95. In de algemene voorwaarden staat dat je het zelf moet betalen. Verder staat in de algemene voorwaarden dat je normaal gebruik maakt van annuleren via je account waarna je een formulier krijgt, wat nu dus niet gebeurd.
Ik zou dus zeggen dat het niet zo duidelijk is.
Je zou zelfs kunnen zeggen dat als je kiest voor het gebruik maken van annulering via je account, en je geen dhl-retourformulier krijgt, omdat dhl dit pakket niet wil versturen, er sprake is van overmacht.
Bij overmacht zal ibood volgens punt 11 van de voorwaarden de koop ongedaan maken en terugbetalen, en dan zou ibood zelf maar moeten zien hoe ze hun tv terugkrijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 22:44
In het gedeeld kantoor waar ik zit, zit een bedrijf wat zeg maar 'Uber' voor pakketjes is. Misschien dat het daar goedkoper is. https://www.brenger.nl

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • Beste antwoord
  • +17 Henk 'm!

• Tom-Z
iBood is verplicht je voor het sluiten van de overeenkomst te informeren over de kosten van het terugzenden als dat niet per gewone post kan (6:230m lid 1i). Als ze dat niet gedaan hebben, moeten ze de retournering zelf betalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
ZpAz schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 07:59:
In het gedeeld kantoor waar ik zit, zit een bedrijf wat zeg maar 'Uber' voor pakketjes is. Misschien dat het daar goedkoper is. https://www.brenger.nl
Beetje offtopic maar bedankt voor deze link, ik ga binnenkort verhuizen en was nog op zoek naar iemand die de zware spullen kan vervoeren voor een normale prijs. Een verhuizen was zo 300-400 euro en nu nog geen 100 euro voor een wasmachine, droger en koelkast vanaf de 2e verdieping. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 4 maart 2019 @ 23:26:
[...]

Dat kan het dus ook niet, DHL4You bestaat niet meer, het nieuwe My DHL Parcel is max 20kg.
het is zakelijk en via cheapcargo maar ik kan het mij niet voorstellen dat ze het willen doen voor die prijs.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennart152
@Tom-Z top dat je het artikel erbij hebt gevonden!

i. voor zover van toepassing, het feit dat de consument de kosten van het terugzenden van de zaken zal moeten dragen in geval van uitoefening van het recht van ontbinding en, voor een overeenkomst op afstand, indien de zaken door hun aard niet per gewone post kunnen worden teruggezonden, de kosten van het terugzenden van de zaken;

Hier maak ik alleen niet uit op dat iBood dan ook de retour moet betalen, alleen dat ze duidelijkheid in de kosten moeten verschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
lennart152 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:32:
Hier maak ik alleen niet uit op dat iBood dan ook de retour moet betalen, alleen dat ze duidelijkheid in de kosten moeten verschaffen?
230n lid 3 en 230s lid 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 22:58
Is het een optie om de TV voor ongeveer 30 euro (ik roep maar wat) onder de aanschafprijs op V&A te zetten? Dat scheelt je een hoop moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Redelijk offtopic maar wat is precies je issue met de 55NU8000? Ik heb de NU8000 en het is toch een best degelijke TV, zeker voor het geld. Na calibratie heb je toch best een leuk toestel.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 15:13
De kosten voor retourzendingen zijn voor de koper. Het gaat nu om een tv en dat is jammer. Ging het op een laptop dan is deze veel voordeliger te retourneren. Klantvriendelijk is dat de retourkosten worden vergoed. Maar ze zijn het niet verplicht.

Naar mijn idee heb je een aantal opties:
1: Gewoon houden
2: Retour sturen en retourkosten voor lief nemen
3: Te koop aan bieden en 50-100 euro verlies nemen.

Een tip: Koop dit soort apparatuur altijd bij een winkel waar je eerst kan kijken of 1 die gratis retour hanteert. Zoals bijvoorbeeld coolblue.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

lennart152 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:46:
Beste tweakers,

Via iBood op vrijdag 1-3 een Samsung 55nu8000 tv ontvangen die na het testen helaas tegenviel. Van te voren uitgezocht dat ik hem niet te lang moet testen, max 2u, anders zien ze het misschien als een gebruikt artikel. Hier dus ook netjes aan gehouden.

Kennen jullie betaalbare koeriersdiensten voor grote pakketten? Maten zijn 145x15x85, 24 kg, waardoor een aantal koeriers al afvallen.

Al geprobeerd bij het postkantoor (PostNL punt) ?
zelf denken dat het niet kan, heb je weinig aan. => https://www.postnl.nl/ver.../verzendopties/verzekerd/

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:48

TTLCrazy

Listen to Frankie

Je kan gewoon verzekerd versturen via PostNL

https://www.postnl.nl/ver...d/?searchResult=position1

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om dit soort gezeur koop ik dat soort apparaten altijd bij de lokale shop.
daar krijg je temsinte nog iets van service . en nee ik bedoel zeker niet de media markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

daar is de doos 7 cm te groot voor in de hoogte.
Zal wellicht te maken hebben met het formaat van een rolcontainer. Alles breder dan 75, steekt dan uit en kan dan beschadigd raken.

[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 05-03-2019 14:25 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:48

TTLCrazy

Listen to Frankie

paQ schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:23:
[...]

daar is de doos 7 cm te groot voor in de hoogte.
Zal wellicht te maken hebben met het formaat van een rolcontainer. Alles breder dan 75, steekt dan uit en kan dan beschadigd raken.
Ik zie het, ik zou ze toch even bellen, wellicht dat ze een andere oplossing hebbn.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:35
https://parcelinternational.com/ al bekend? Daar kun je pakketten versturen met veel internationale koeriers en zit je op de zakelijke voorwaarden van Parcel International bij die koeriers. Je kan als consument ook gewoon klant worden. Ik gebruikte ze jaren geleden weleens voor verzending van rare maat-items. Uiteindelijk wordt transport e.d. gewoon door DHL, UPS, enz gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Je zou https://www.jbm.nl/ ook eens kunnen proberen. Dat is een klein koeriersbedrijfje dat het vervoer voor een online accuboer regelt. Ze doen dus aan speciaal vervoer voor een redelijke prijs en met een klein bedrijfje is het gedoe met zakelijk/prive vaak ook wat minder strikt.

Voor het retour sturen van een autoaccu was ik geloof ik 15 euro kwijt.

[ Voor 11% gewijzigd door Yucon op 05-03-2019 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennart152
@Tom-Z Tnx voor de wetsartikelen!

Wat betreft Postnl ja die heb ik gecontact en ja die 8 cm maakt wel degelijk een verschil ;)

Zojuist gesproken met @Webcare iBOOD . Ze geven aan dat deze hoge retourkosten niet de bedoeling zijn en ze zijn bezig met dynalogic om een retour te regelen. Over de kosten hoor ik morgen meer. In eerste instantie gaf de klantenservice een prijsindicatie van 20-30 euro dus dat lijkt mij dan ook redelijk.

@Gamebuster De NU8000 is inderdaad een mooie televisie voor die prijs. Films hebben een framerate van 24p, waar mijn videobibliotheek compleet uit bestaat. Jammer genoeg is bewegend beeld niet smooth en zie ik best wat ghosting, instellingen veranderen hier niets aan. Van te voren best wat reviews gelezen en dit las ik nergens terug. Vind het ook jammer want nu moet ik toch meer gaan betalen voor een Sony fald of een oled ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@lennart152 Jammer dat ze daar om zeuren bij PostNL. als het tot 10kg maakt dat niet uit.maar ja, regels zijn regels denken ze dan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hackus schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:26:
@lennart152 Jammer dat ze daar om zeuren bij PostNL. als het tot 10kg maakt dat niet uit.maar ja, regels zijn regels denken ze dan.
dan kunnen er toch minder pakketen in de bus . dus dat lijkt me normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:16:
[...]

dan kunnen er toch minder pakketen in de bus . dus dat lijkt me normaal
?-? 7cm verschil, mag wel onder de 10kg maar niet daarboven.
doos van een TV is smal en lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Snake schreef op maandag 4 maart 2019 @ 23:07:
[...]

Vaak accepteren dit soort plekken nog niet eens persoonlijke pakketten en moet je het langsbrengen met courier.
Ben ik de enige die dit heel dubieus vindt? Je hebt het recht dat spul retour te sturen, en ik vraag me af waarom ze zouden kunnen eisen hóe je dat doet (tenzij hun eis verder geen nadelen heeft voor de klant, zoals gratis komen ophalen of zo). Ze hebben, neem ik aan, een fysieke locatie (want hoe kun je er ooit anders iets retourneren), en als je onder werktijd voor de deur staat met je TV heb je toch aan jouw verplichtingen voldaan?

In het wetboek zie ik niets anders dan dat de koop gewoon ontbonden is zodra jij dat aangeeft, dus hoe de klant dat spul bij hun krijgt is de verantwoordelijkheid van de klant, of die nou zelf met een busje langsrijdt of dat hij dat een koerier laat doen.

[ Voor 16% gewijzigd door bwerg op 05-03-2019 21:12 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
bwerg schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:10:
[...]

Ben ik de enige die dit heel dubieus vindt?
Nope, ik vroeg het me ook al af. ;)
Je hebt het recht dat spul retour te sturen, en ik vraag me af waarom ze zouden kunnen eisen hóe je dat doet (tenzij hun eis verder geen nadelen heeft voor de klant, zoals gratis komen ophalen of zo). Ze hebben, neem ik aan, een fysieke locatie (want hoe kun je er ooit anders iets retourneren), en als je onder werktijd voor de deur staat met je TV heb je toch aan jouw verplichtingen voldaan?

In het wetboek zie ik niets anders dan dat de koop gewoon ontbonden is zodra jij dat aangeeft, dus hoe de klant dat spul bij hun krijgt is de verantwoordelijkheid van de klant, of die nou zelf met een busje langsrijdt of dat hij dat een koerier laat doen.
Volgens mij is dit ook zo. Ik zou niet weten waarom ze een particuliere aflevering zouden (mogen) weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
lennart152 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:22:
@Gamebuster De NU8000 is inderdaad een mooie televisie voor die prijs. Films hebben een framerate van 24p, waar mijn videobibliotheek compleet uit bestaat. Jammer genoeg is bewegend beeld niet smooth en zie ik best wat ghosting, instellingen veranderen hier niets aan. Van te voren best wat reviews gelezen en dit las ik nergens terug. Vind het ook jammer want nu moet ik toch meer gaan betalen voor een Sony fald of een oled ;)
Enige ghosting die ik zie is met hoog contast (hard zwart op kleur). Bedoel je dat? De rest zit verstopt in 200 settings. Zelfs met game-mode ingeschakeld heb je nog een vorm van "blur reduction" die verschrikkelijk is, maar ook dat kan je uitzetten. Volgens mij heeft dat game motion plus, en die moet je gewoon uitzetten.

M.a.w.: Game mode aanzetten (ook al kijk je geen games), en dan ergens game motion plus uit. Zie bijv. ook: https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/nu8000/settings

24p moet vloeiend kunnen zijn met deze TV. Of je haalt natuurlijk een ander :) Genoeg andere leuke TVs

[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 06-03-2019 10:03 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennart152
@Gamebuster ik verwoord het denk ik verkeerd. 24p is wel vloeiend zonder enige stutter. Met 'niet smooth' bedoel ik dat snelle bewegingen wazig waren en het verschil met de beeldprocessor van Sony groter is dan ik had gedacht.

Verdere 'beeldoptimalisatie' als motion plus zorgt inderdaad voor een soap opera effect wat geen enkele verbetering geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:38

g0tanks

Moderator CSA
bwerg schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:10:
[...]

Ben ik de enige die dit heel dubieus vindt? Je hebt het recht dat spul retour te sturen, en ik vraag me af waarom ze zouden kunnen eisen hóe je dat doet (tenzij hun eis verder geen nadelen heeft voor de klant, zoals gratis komen ophalen of zo). Ze hebben, neem ik aan, een fysieke locatie (want hoe kun je er ooit anders iets retourneren), en als je onder werktijd voor de deur staat met je TV heb je toch aan jouw verplichtingen voldaan?
Vanuit een praktisch oogpunt snap ik wel dat een online bedrijf dit wil weren. Anders heb je de hele dag particulieren op bezoek die allerlei pakketjes komen brengen. Het kost minder tijd als de koerier alles in één keer bezorgt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:52
g0tanks schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 18:50:
[...]

Vanuit een praktisch oogpunt snap ik wel dat een online bedrijf dit wil weren. Anders heb je de hele dag particulieren op bezoek die allerlei pakketjes komen brengen. Het kost minder tijd als de koerier alles in één keer bezorgt.
Een koerier brengt anders ook alleen jou pakketje. De postbezorger kan er meerdere bij je hebben ja. Maar de koerier niet hoor niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• lennart152
iBood heeft mij netjes geholpen en dynalogic ingeschakeld voor de retour. Het volledige bedrag staat ook al op mijn rekening. Dit topic heeft daar ook aan bijgedragen dus thanks voor de reacties allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
*knip* Een opmerking als deze voegt niets toe aan de discussie.

[ Voor 73% gewijzigd door Yorinn op 20-03-2019 09:37 ]

Pagina: 1