Sinds wij 4 jaar geleden in ons volledig gerenoveerde huis (inclusief alle installaties) gingen wonen is de verwarming van de begane grond een topic geweest. Vandaag had ik een ketel onderhoud gepland met een voor mij nieuwe monteur en hij vroeg zich af of het allemaal wel correct en optimaal aangelegd is. Kunnen jullie je licht hier eens over laten schijnen?
Installatie bestaat uit (zie ook foto):
De beheersing van de temperatuur in de woonkamer gaat via de Evotouch, die aan de onder de ketel aanwezige HR92WE doorgeeft of er warmtevraag is en de ketel aanzet via de BDR91. De thermostaat van de vloerverdeelunit zorgt voor max 33gr water in het vloersysteem. Instelling woonkamer nagenoeg de hele dag constant, 1gr daling tijdens nachtelijke uren. Vloer voorzien van houten laminaatvloer (verlijmd). Ik vind het gasverbruik redelijk hoog en is de warmtecomfort niet altijd optimaal
Mijn vragen:
Installatie bestaat uit (zie ook foto):
- Intergas Kompact HRE 36/30 ketel. Tapwater 60gr, CV water 50gr
- Evohome installatie met Evotouch en BDR91 aan/uit ketelaansturing
- Vloerverwarming op begane grond, geen radiatoren (wel optie tot aansluiten 1 radiator)
- Goed geïsoleerde woning (1955, muur, vloer, dak en ramen)
- Diverse radiatoren op bovenverdieping met HR92WE

De beheersing van de temperatuur in de woonkamer gaat via de Evotouch, die aan de onder de ketel aanwezige HR92WE doorgeeft of er warmtevraag is en de ketel aanzet via de BDR91. De thermostaat van de vloerverdeelunit zorgt voor max 33gr water in het vloersysteem. Instelling woonkamer nagenoeg de hele dag constant, 1gr daling tijdens nachtelijke uren. Vloer voorzien van houten laminaatvloer (verlijmd). Ik vind het gasverbruik redelijk hoog en is de warmtecomfort niet altijd optimaal
Mijn vragen:
- Is de installatie zo correct aangesloten (lees: niet foutief)? De monteur van vandaag repte over een terugslagklep die toegevoegd moest worden.
- Is de installatie zo efficiënt aangesloten? Zien jullie verbeteringen zonder dat ik alles moet vervangen?
- De ketel slaat vaak voor kortere periodes aan en weer uit tijdens momenten dat de woonkamer verwarmt wordt. Is dit handig?
[ Voor 3% gewijzigd door tyson69 op 04-03-2019 21:56 . Reden: vraag vergeten ]