Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho500
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-12-2021
Ik heb op dit moment iets meer dan een jaar een Samsung Galaxy S7 (32 GB). Ik zit erover na te denken om deze door te geven aan mijn moeder en dan zelf een nieuwe te kopen. Ik vraag me alleen af welke telefoon over het algemeen beter is, mijn Galaxy S7 of de Huawei Mate 20 Lite.

Ik zat eerst te kijken naar een Galaxy S10 maar omdat ik eigenlijk niet persé een nieuwe nodig heb vind ik dat toch iets te gek eigenlijk. Voor mij is het vooral belangrijk dat de batterij een stap vooruit is. Ik weet dat de Mate 20 Lite een mindere resolutie heeft maar ik heb mijn Galaxy S7 gecapt op 1080p, omdat ik het verschil verder toch niet zie.

Ik ben heel benieuwd of mensen mij kunnen helpen met mijn keuze, alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondrez
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-08 11:18
Ik zou kiezen voor de Pocophone F1: Snapdragon 845, 64gb opslag (uitbreidbaar met sd kaart), 6gb ram, 4000mah batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho500
Gondrez schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:09:
Ik zou kiezen voor de Pocophone F1: Snapdragon 845, 64gb opslag (uitbreidbaar met sd kaart), 6gb ram, 4000mah batterij.
Zit er een skin op de OS of runt hij stock android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Er zit net als op nagenoeg alle phones een eigen laag overheen.
het is geen stock Android(MIUI) maar dat is bij de s7 of de Huawei ook niet het geval.

Persoonlijk zou ik ook voor de poco gaan als het tussen deze 3 zou gaan,kwa prijs/prestatie echt ongeëvenaard.

Lees de reviews eens door zou ik zeggen ;)
Vooral de user reviews geven een goed beeld wat meerdere mensen van de phone vinden.

product: Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram)

[ Voor 34% gewijzigd door pino85 op 04-03-2019 22:31 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho500
pino85 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:24:
Er zit net als op nagenoeg alle phones een eigen laag overheen.
het is geen stock Android(MIUI) maar dat is bij de s7 of de Huawei ook niet het geval.

Persoonlijk zou ik ook voor de poco gaan als het tussen deze 3 zou gaan,kwa prijs/prestatie echt ongeëvenaard.

Lees de reviews eens door zou ik zeggen ;)
Vooral de user reviews geven een goed beeld wat meerdere mensen van de phone vinden.

product: Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram)
Ik ga morgen de Pocophone ophalen en ben heel benieuwd. Ik heb nog wel een paar vraagjes erover. Heb jij de F1 toevallig zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

@Tycho500

Ik zelf heb hem niet maar een naaste van mij wel.
Als je vragen hebt kan je ze altijd stellen of ze hier posten;

[Pocophone F1] Ervaringen & Discussie

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondrez
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-08 11:18
Tycho500 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:22:
[...]

Er zit een skin op maar draait zeer soepel, ik heb hem zelf niet maar heb veel positieve dinges gelezen en uit videos ook gezien dat deze echt goed is. Xiaomi brengt ook vaak updates uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Let wel op met de Pocophone wat er minder goed aan is of mist dat je daar geen last van krijgt in je gebruik (want dat mist in je openingspost). Zo mist NFC en zitten er minder antennes in waardoor je minder goede dekking kunt ervaren (ook afhankelijk waar je woont), display is LCD ipv Amoled, camera is ook een stuk minder dan de S7, verder was het 4G modem minder snel als ik het goed herinner. Wel snelste processor in zijn prijsklasse.
Verder is het goed te bedenken dat de skin anders is, dus dingen anders werken dan op de Samsung skin (geld ook als je een Nokia, Sony, HTC of Huawei zou nemen), denk goed na of je iets specifiek Samsungs gebruikt op je S7, als dat wel zo is is de S9 iets om te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lb2001
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-09 23:21
Antwoord is eerder al gegeven, maar om specifiek te zijn, de skin op de F1 heet MIUI. Je kan er wel een custom ROM op zetten, dan ben je er vanaf.

Huawei heeft ook een eigen skin (EMUI), daar moet je ook maar van houden. Helaas heeft Huawei gedacht dat hun skin supergoed is, en dus kan je geen custom ROM op dat toestel zetten. Balen.

Als je toch een nieuw toestel wilt, en je gewend bent aan de Samsung skin, dan kan je een S10e of S9(+) halen. (al moet jr wel een beetje wennen ivm de nieuwe OneUI skin).
Pagina: 1