Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opnieuw gebruiken van mijn voeding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige computer is al 10 jaar toe aan vernieuwing. Wilde het graag zelf in elkaar zetten door middel van het hergebruiken van mijn kast + voeding.

CPU: Q6600 3,2 ghz
RAM: 4 GB DDR2 399 mhz
MOBO: Gigabyte 965P-DQ6 (Socket 775)

De voeding die ik nu gebruik: Dark Power Pro 600 Watt BeQuiet.
Dit is een zeer oude voeding maar heb er nooit problemen mee gehad.

Mijn vraag is dus of deze voeding werkt in combinatie met nieuwere technologie (zoals bijvoorbeeld een i5 6500 en een GTX 1060 6gb).
Of het qua aansluitingen ook niet verouderd is. :)

Alle reacties

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 18:10

DataGhost

iPL dev

Een voeding slijt ook gewoon, en deze heeft er dus al 10 jaar op zitten. Dat houdt in dat er een behoorlijk grotere kans is dat 'ie binnenkort het loodje legt, en de manier waarop zou behoorlijke schade aan kunnen richten aan alle nieuwe hardware die je eraan hangt. Dan heb je iets van 70 euro bespaard met het grotere risico op honderden euro's schade.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:19
Kwa aansluitingen zit je goed en het was destijds ook een goede voeding.
Echter, het design is verouderd en daardoor kun je wat problemen krijgen met systemen vanaf de 4xxx serie, daarnaast is 10 jaar wel echt heel oud, ik zou hem persoonlijk ook vervangen.

PS: als je dan alleen de kast overhoudt kun je wellicht ook die nieuw kopen en je huidige systeem gewoon als werkend geheel verkopen voor een paar tientjes.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, lijkt me duidelijk dat het dan een geheel nieuw bakkie wordt.

Als ik mijn hardeschijf er nu uittrek, moet ik dan nog iets doen om hem veilig, zonder problemen en zonder gegevens te kunnen verkopen? Bijvoorbeeld een reset knopje ergens ofzo?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2019 18:06 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op maandag 4 maart 2019 @ 18:05:

Als ik mijn hardeschijf er nu uittrek, moet ik dan nog iets doen om hem veilig, zonder problemen en zonder gegevens te kunnen verkopen?
formatteren sowieso, maar ik verkoop zoiets nooit.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op maandag 4 maart 2019 @ 18:07:
[...]

formatteren sowieso, maar ik verkoop zoiets nooit.
Bedoel je dat het verkopen van mijn setje onmogelijk is?

Verwijderd

@Verwijderd Je schijf grondig nullen kan verstandig zijn. Niet gewoon formatteren dus.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

Verwijderd schreef op maandag 4 maart 2019 @ 18:05:

Als ik mijn hardeschijf er nu uittrek, moet ik dan nog iets doen om hem veilig, zonder problemen en zonder gegevens te kunnen verkopen? Bijvoorbeeld een reset knopje ergens ofzo?
dit kan prima, de andere reacties lezen niet

'als ik mijn harde schijf er nu uittrek' schijnbaar :)

als je schijf eruit is kan je het systeem prima verkopen. alle persoonlijke informatie is dan weg.

de koper plaatst dan een nieuwe schijf en begint weer opnieuw

de oude schijf kan je natuurlijk ook met diverse progjes helemaal wissen maar die zal niets meer opleveren.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:57
HDD's en ssd's zijn nieuw zo goedkoop tegenwoordig dat het niet de moeite is dat spul 2e hands te verkopen. Je krijgt er geen drol voor.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Paar zero & random fills zou het eea moeten kunnen voorkomen. Vraag is, wat krijg je er voor? Een Q6600 + even oude hardware levert in den regel niets op (die voeding... heeft die uberhaupt een 24-pin/8-pin + PEG connectors? Soms in die tijd was het nog 20, 4 & molex op de GPU). De harddisk heeft ook z'n uren wel, en is bovendien slechts een harddisk (geen SSD). Je zou kunnen kijken wat het oplevert, maar verwacht er niet veel van.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 18:10

DataGhost

iPL dev

Ray schreef op maandag 4 maart 2019 @ 18:14:
[...]

dit kan prima, de andere reacties lezen niet

'als ik mijn harde schijf er nu uittrek' schijnbaar :)

als je schijf eruit is kan je het systeem prima verkopen. alle persoonlijke informatie is dan weg.

de koper plaatst dan een nieuwe schijf en begint weer opnieuw

de oude schijf kan je natuurlijk ook met diverse progjes helemaal wissen maar die zal niets meer opleveren.
Geinig dat je het beter weet, maar de vraag is gewoon ambigu. Het is niet heel ongewoon om een PC in onderdelen te verkopen. Als het over de PC gaat, die is prima veilig zonder schijf te verkopen. Als het over de schijf gaat, moet 'ie gewist worden.

[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 04-03-2019 18:20 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

DataGhost schreef op maandag 4 maart 2019 @ 18:19:
[...]

Geinig dat je het beter weet, maar de vraag is gewoon ambigu. Het is niet heel ongewoon om een PC in onderdelen te verkopen. Als het over de PC gaat, die is prima veilig zonder schijf te verkopen. Als het over de schijf gaat, moet 'ie gewist worden.
ik snap je punt niet helemaal. TS vraagt lekkerlijk (en dat quote ik ook)

'Als ik mijn hardeschijf er nu uittrek, moet ik dan nog iets doen om hem veilig, zonder problemen en zonder gegevens te kunnen verkopen? Bijvoorbeeld een reset knopje ergens ofzo? '

dus ik lees kan ik het systeem veilig verkopen als ik de schijf eruit! haal

hij krijgt daarna diverse tips om de schijf te wissen (voor verkoop)
De schijf, naar ik het lees, wordt helemaal niet verkocht maar het systeem zonder de HD

en ja dat is dan veilig imho ;)

edit. als je 'hem' niet als systeem leest maar als HD wordt het verhaal inderdaad heel anders....... :X wat jij zegt dus ambigu (moest toch echt even google erbij pakken)

[ Voor 8% gewijzigd door Ray op 04-03-2019 20:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor mijn dubieuze, ambiguetische(?) manier van omschrijven. Heb nu beide opties onder ogen gezien en ben daarmee voldoende geholpen.

Bedankt allen :)
Pagina: 1