Geluid van platenspeler ineens heel zacht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamAlthoff
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10-03-2022
Mijn vraag is of iemand mij kan verhelpen met het volgende probleem:
Ik speelde een plaat af op mijn platenspeler toen ineens het geluid leek weg te vallen. Toen ik het geluid daarom harder zette kon ik die nog maar heel zacht horen. Nou lijkt het een probleem te zijn met de versterker, maar ik heb geen andere apparatuur om de andere aansluitingen te checken om te zien of het probleem bij de Phono aansluiting van de versterker zit. Het vreemde is dus dat het perfect werkte tot het geluid ineens weg was. Kan iemand mij hier misschien helpen de oorzaak van het probleem te ontdekken zodat ik dat kan oplossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Marlux MX-146 platenspeler
Denon DRA-455 versterker
B&W 220i speakerset

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Gecontroleerd of alles nog goed aangesloten zat, naald gecontroleerd of die nog goed contact maakte.

Mvg Sam

Beste antwoord (via SamAlthoff op 04-03-2019 21:09)

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 10:44
Per ongeluk tape monitor ingedrukt ?

Collectie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de leeftijd van de apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamAlthoff
De platenspeler heb ik recentelijk gekocht bij iemand die hem helemaal nagekeken heeft en de nodige onderdelen heeft vervangen. De speakers en versterker komen bij mijn schoonvader vandaan, die had ze volgens mij sinds 2005. Nooit problemen mee gehad en het werkte eerder bij mij ook gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kabel defect ?
werkt de versterker wel op tuner of cd speler ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamAlthoff
Hetzelfde probleem doet zich voor bij de tuner en CD. Wat ik vergeten heb te zeggen is dat het lijkt alsof de 4 subwoofers op de speakers het helemaal niet doen. Het geluid lijkt alleen uit beide tweeters van de speakers te komen. Duidt dit op een probleem in de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:41
Als hetzelfde probleem zich ook voordoet bij andere bronnen, zoals de tuner en de CD, hoef je het probleem niet in de platenspeler te zoeken, maar in de versterker of misschien de bekabeling tussen de versterker en de speakers. Dit laatste lijkt mij minder waarschijnlijk, nu je het probleem bij beide speakers tegelijk hebt. Beginnen met zoeken van het probleem in de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:38

Baggeraar

Wat een gebagger..

bizar dat het bij beide channels tegelijk voorvalt.
afhankelijk van hoe oud de versterker is zou ik kijken of de power rail(s) van de eindtrap niet weg is of ofdat de ground van de eindtrap "floating" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 16:21
Of gewoon de glaszekering van de eindtrap eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamAlthoff
Nou ben ik een nieuweling op het gebied van audio en heb ik zodoende geen idee hoe ik die powerrail of eindtrap kan vinden in mijn versterker. Enige tips om me te helpen zoeken? Bedankt in ieder geval voor alle input tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heb je of is er op knopjes a-b gedrukt van de receiver ?
(Denon)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamAlthoff
Ik heb de a-b knopjes geprobeerd (aan-uit) nadat het probleem zich voordeed, heeft niks veranderd helaas

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Servpage
Per ongeluk tape monitor ingedrukt ?

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamAlthoff
Het probleem is opgelost, de versterker stond inderdaad op met tape monitor aan. Geen idee hoe dat is gebeurd want het geluid ging uit toen ik niet bij de versterker stond. In ieder geval heel erg bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

:+
mooi dat het verholpen is @SamAlthoff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servpage
@SamAlthoff Was een opmerking uit eigen ervaring 8)7
Top dat het opgelost is.

Collectie

Pagina: 1