usb3 naar dubbel usb2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VenHeelun
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 30-12-2020
Hallo

Ik wil 2 usb2 kabels verlengen.
"Koop dan twee usb2 verlengkabels" hoor ik je zeggen.
NEEEE !
Ik wil maar EEN kabel.

Mijn vraag:
Kan ik door EEN usb3 kabel (zonder stekkers) TWEE setjes draden (Ro/Zw/Gr/Wit + Ro/Zw/Gr/Wit) combineren en daaraan 2 usb2 stekkers maken?
Het begin van de kabel wordt aan een hub en een andere print gesoldeerd.

Ik kan me voorstellen dat dit storing op kan leveren zodat het signaal niet meer goed door wordt gegeven of vertraging opleverd.

Kan iemand hier iets over zeggen?

Mijn dank is nu al eindeloos _/-\o_
Frans

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat is het voordeel van de USB3-kabel? Volgens mij zit je veel te moeilijk te denken dan wel zit je te hacken waar je dat niet zou moeten willen.

Koop gewoon een USB3-hub met de gewenste lengte kabel en sluit daar de twee USB2-apparaten op aan.

Maar misschien kun je nog wat beter uitleggen wat je doel is. Je hebt hier alle ruimte ;) Eventuele foto's en screenshots kun je kwijt via https://imgur.com/upload

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 04-03-2019 15:30 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VenHeelun
Het hoeft niet persee een usb3 kabel te zijn. Het punt is de 2 verbindingen in EEN kabel.

Ik heb een F1 racestuur waar ik een display en Leds op heb gemaakt. Beide gebruiken usb.
In de behuizing zit ook een USB-hub die het stuur, het display en de leds aansturen. Er moet dus een usb verbinding NAAR het display (de hub) en een VANAF het display (de hub) naar het stuur.
Aangezien een usb3 kabel 10 draden heeft heb ik 2 draden meer dan de 8 die nodig zijn.

Er zit dus al een hub in het display.
Het moet zo compact mogelijk zijn, en de kabel niet te stijf, vandaar deze methode.
Het beste zou een 8 aderige spiraalvormige kabel zijn (oude IBM toetsenborden hadden deze KABELS met 5-polige din plug).

Ik hoop dat dit duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 18:01
als het niet al te lang hoeft te wezen kun je dit ook met een utp kabel proberen lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

VenHeelun schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:35:
Het hoeft niet persee een usb3 kabel te zijn. Het punt is de 2 verbindingen in EEN kabel.
Was het hele idee van USB niet dat je kon daisy-chainen zonder dat je "moet splitsen"? Volgens mij kon je 127 apparaten "tegelijk" op 1 USB-controller prikken en klaar ermee.

Ik denk trouwens, maar meer vooruitkijkend, dat je misschien beter een powered USB-hub kan kopen. Want je hebt wel kans dat hoe meer apparaten je op een USB-poort aansluit, des te lastiger kan je daar voldoende milli-ampere overheen sturen om je apparaten levend te houden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VenHeelun
Nog niet duideluik dus. Hier een schematje:

USB2 (4 aders) --------\ ============== / -------- USB2 (4 aders)
USB2 (4 aders) ---------/        (8 aders)        \ -------- USB2 (4 aders)

Het punt is dus die 8 ADERS voor twee USB2 kabels door EEN 8 aderige kabel.
Geeft dit storingen of niet.

Het splitsen moet ik bij de bron doen (de hub in het display waar ook het scherm en ledjes zitten). Vandaar moet EEN kabel (niet twee) naar 2 stekkers gaan.
Het is maar een stukje van ongeveer 50 cm maar dit is wel wat ik nodig heb.

Beter kan ik het niet uitleggen.

[ Voor 6% gewijzigd door VenHeelun op 11-03-2019 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Als ik het goed begrijp zoek je dus gewoon een willekeurige kabel, die je kunt gebruiken om die apparaten aan elkaar te knopen, en ga je de stekkers er sowieso vanaf knippen? In dat geval:

USB2 is maar 2 aders, de overige 2 zijn voor spanning. Theoretisch zou je dus aan een 6-aderige kabel genoeg hebben. Wat voor kabel je gebruikt maakt (zeker voor USB2) vrij weinig uit. Als je hier een USB-3 kabel voor op wilt offeren, moet dat prima kunnen.

Als je van plan was ook USB3-plugs te gebruiken zou ik daar wel tegen adviseren. Vroeg of laat sluit iemand zijn telefoon van 1000 euro aan of zo, en dan weet je niet wat er gebeurt als jij daar zelfbedachte aansluitschema's voor geklust hebt.

Sowieso lijkt het me dat je dit idd véél makkelijker op moet kunnen lossen door de componenten gewoon te Daisy-chainen. Heb je misschien een extra hub nodig, maar dat klinkt me echt véél makkelijker dan wat je nu aan het verzinnen bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

*urgh*
Volgens mij denk je te moeilijk.

Powered USB3 HUB in je racestuur, 1 USB3 kabel jaar je PC, in die HUB alles inprikken, klaar...

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Pagina: 1