Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is de volgende:

Ik heb een oudere GPS die vroeger Google Maps kon gebruiken, om de gebruikte route af te beelden in een Google Maps aparte window (apart van de videobeelden).

Sinds geruime tijd werkt dat niet meer; de GPS bepaling en opname van beelden is OK, maar het GPS programa zelf kan geen afbeeldingen op Google Maps tonen.

Er verschijnt een foutmelding in een vreemde taal (Japans?), en, na 3 jaar heb ik door dat het blijkbaar gaat om het feit dat ergens in 2016 Google beslist heeft om de Google Maps API niet meer te laten gebruiken op een totaal losse manier, maar enkel via (betaalde) registratie.

De vraag is nu: kan dit gefixt worden, en hoe ? De software die de API gebruikt is geen open source, en ook niet meer ondersteund. API's zijn niet echt mijn domein van software kennis ..

Is het uberhaput mogelijk ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 16:05
Kun je ons vertellen over welk GPS-systeem het gaat? Vanuit daar zou namelijk gekeken kun worden of er andere ROMs zijn voor dat systeem, waar een developer het wellicht weer mogelijk heeft kunnen maken Google Maps te gebruiken!

[ Voor 4% gewijzigd door Mundatin op 04-03-2019 14:46 ]

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jannick schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:46:
Kun je ons vertellen over welk GPS-systeem het gaat? Vanuit daar zou namelijk gekeken kun worden of er andere ROMs zijn voor dat systeem, waar een developer het wellicht weer mogelijk heeft kunnen maken Google Maps te gebruiken!
Het gaat om een Mio Combo 5107 LM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Hallo!

Ook ik heb een Google Maps vraag, maar weet niet of hij dan hier goed staat.

Ik wil op mijn iPhone Google Maps gebruiken en daar kun je natuurlijk je woon- en werkadres ingeven. Als ik dat wil doen, geeft hij aan dat ik “web en app activiteiten” aan moet zetten. Als ik dit doe in mijn Google account, krijg ik deze mededeling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXXOptoNY-RfDIw5CUbLZB1jF4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NnuA5naI4ZY1aU681x6eGQR9.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe kan ik dit toch werkend krijgen? Hopelijk kan iemand helpen, want een helpdesk van Google lijkt onvindbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Originele vraag: dat is een nadeel van “cloud based”, je bent 100% afhankelijk van of het ondersteund blijft. Enige oplossing kan zijn een update door de maker. Of proberen je geld terug te krijgen bij de verkoper wegens non-conformiteit.

@JohnDoe77 nee je zit hier niet goed want zit in andermans topic. Open ajb even een eigen topic. Geef dan meteen in de topicstart even aan welke iOS versie, en -gezien de concrete foutmelding- of je bijzondere zaken hebt bij je Apple of Google accounts zoals dat die zijn beheerd door een bedrijf.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.