Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpampet123
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10-10-2024
Vorige week dinsdag heb ik mijn Macbook Pro late 2016 ingebracht ter vervanging van het toetsenbord/top-case. Al sinds de aanschaf (12 maanden geleden) heb ik zo nu en dan problemen met de vlindertoetsen die dubbel aanslaan of juist helemaal niet aanslaan. Op Apple's advies heb ik dat steevast opgelost met een busje perslucht.

Inmiddels waren de problemen dusdanig, dat ik de top-case gewoon vervangen wilde hebben. Ik ben dus naar de Genius Bar geweest waar alles gescand is, verder geen problemen gevonden. Hij werd dus ingenomen ter reparatie. Vrijdag word ik echter opeens opgebeld, er zou waterschade zijn aangetroffen op het moederbord en of ik even terug wilde bellen.

Zo gezegd zo gedaan, de medewerker vertelde mij dat er corrosie was aangetroffen bij 2 chips waardoor mijn hele garantie vervalt. Ook op het defecte mechanische toetsenbord. Ze konden de boel wel repareren maar dan wel voor een bedrag van €950,-. Daar heb ik vriendelijk voor bedankt en ik heb gevraagd om de MacBook weer dicht te schroeven en de foto's van de waterschade door te sturen. Omdat ik namelijk nooit drinken in de buurt van mijn MacBook houdt en er uiterst voorzicht mee omga (inclusief extra hardcover om de MacBook). De vochtsensoren waren overigens ook niet afgegaan.

Zojuist heb ik hem op kunnen halen en de foto's gekregen. Hieruit blijkt dat er op 2/3 plekjes wat minimale restantjes rotzooi/corrosie zitten. Wellicht wat condens door perslucht of gewoon door condens uit de lucht. De foto's zal ik hieronder toevoegen. Samen met een vergelijking van hoe een 'schoon' logic board eruit ziet.

Enig idee wat ik voor verdere stappen zou kunnen nemen? :X

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r3aPmsd.jpg
De foto die mij is toegestuurd door de Genius medewerker

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l05gd08.jpg
Ter vergelijking

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/94a4vAJ.jpg
Ter vergelijking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-06 09:50
Waar heb je de MacBook aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Verhalen op je inboedelverzekering? Apple heeft zelfs de waterschade al officieel voor je aangetoond.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 04-03-2019 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@pimpampet123 mankementen dien je zo snel mogelijk te melden voor reparatie. 12mnd wachten is niet slim. verder weet je nooit of het een foto is van daadwerkelijk jouw eigendom.(ik zie alleen roze vlakken ipv foto's)

- na 6mnd is 'bewijslast' van defect bij de koper, en worden in de praktijk vaker dit soort dingen verkondigd.
zeer gebruikelijk in oa smartphone/tablet/laptop garantie.

leesvoer: https://ictrecht.nl/2012/...wijslast-bij-de-verkoper/

[ Voor 39% gewijzigd door Hackus op 04-03-2019 13:48 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:49

HugoBoss1985

Xenotech

Zulk soort verkleuring van een pcb heb ik al vaker gezien... dit wordt niet altijd door waterschade veroorzaakt is mijn ervaring.

Ik zie verder geen componenten die doorgebrand zijn ofzo.

Mijn mening is dat deze foto's niet direct bewijzen dat er sprake is van waterschade en dat dit ook door warmte/normaal gebruik kan komen of dat dit simpelweg al aanwezig was na/door het fabriceren van het moederbord.

Kijk maar eens naar de achterkant van een gebruikt pc moederbord rondom het cpu socket (bij de vrm
's) of rondom een chipset.

Misschien zijn dit wel gewoon flux resten o.i.d. en heeft dit niets met de problemen van de laptop te maken.

Die zwarte vlekken op de ventilator behuizing vind ik wel apart en meer dubieus :P

[ Voor 45% gewijzigd door HugoBoss1985 op 04-03-2019 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Waar ze vandaan komen weet ik niet, maar ik zie behalve op de rood omcirkelde gebieden, nog meer waterdruppels oid.
Anoniem: 36835 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:32:
Verhalen op je inboedelverzekering? Apple heeft zelfs de waterschade al officieel voor je aangetoond.
Als je hier schrijft dat je er geen water overheen gegooid hebt, heet dat fraude...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoezo fraude? Er is toch waterschade aangetoond, weet jij veel hoe dat is gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Anoniem: 36835 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:45:
Hoezo fraude? Er is toch waterschade aangetoond, weet jij veel hoe dat is gebeurd?
Omdat de TS zelf schrijft dat er geen water of drank oid over de laptop gegaan is. Hij/zij moet straks wel een handtekening zetten dat dit wel gebeurt is, wil je (als het al onder de inboedelverzekering valt) je schade vergoedt krijgen. Vergis je trouwens niet in de fraudeonderzoeken, zeker als er foto's online te vinden zijn met exact dezelfde schade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar haal jij vandaan dat er water over heen gegooid moet zijn voor een vergoeding?

Laptop is kapot, onderzoek toont aan waterschade.

Wordt gewoon vergoed als je een all-risk inboedelverzekering hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-06 14:43
Peatsmoke schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:50:
[...]

Omdat de TS zelf schrijft dat er geen water of drank oid over de laptop gegaan is. Hij/zij moet straks wel een handtekening zetten dat dit wel gebeurt is, wil je (als het al onder de inboedelverzekering valt) je schade vergoedt krijgen. Vergis je trouwens niet in de fraudeonderzoeken, zeker als er foto's online te vinden zijn met exact dezelfde schade...
Je weet dat water ook gewoon door de lucht dwarrelt toch als zijnde luchtvochtigheid? Het zal niet het eerste PCB zijn dat sneuvelt in een vochtige ruimte.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:37
perslucht kan in bepaalde gevallen de oorzaker zijn in dit geval.
Aangezien perslucht condens kan achterlaten, wellicht is dit mogelijk door het toetsenbord heen gegaan..

Ik adviseer ook altijd om niet met perslucht te spuiten op electronica, omdat dit corrosie en condens kan achterlaten..

[ Voor 3% gewijzigd door FlorisVN op 04-03-2019 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
FlorisVN schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:59:
Aangezien perslucht condens kan achterlaten, wellicht is dit mogelijk door het toetsenbord heen gegaan..

Ik adviseer ook altijd om niet met perslucht te spuiten op electronica, omdat dit corrosie en condens kan achterlaten..
Apple adviseert het wel: https://support.apple.com/nl-nl/HT205662

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:37
ik vind het een vreemd advies van Apple hoe dan ook.
ik zou het niet adviseren met perslucht, maar met bijv. een datavac of andere ESD proof luchtcleaner.

Gebruik zelf ESD proof elektrische lucht perser..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:49

HugoBoss1985

Xenotech

Kan dat ook nog gebeuren als je een goedwerkende vochtafscheider gebruikt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 16:30
1- de foto's tonen niet aan dat dit jouw macbook is. (zal neit de 1e keer zijn dat men er zo geld uit probeert te halen.
2- die witte vlekjes is niet per definitie vochtschade. Kan ook flux zijn wat tijdens productie altijd wel wat achterblijft
3- is dat ook de kant waar je perslucht naar binnen hebt gespoten? Als perslucht vocht achterlaat is het vrijwel altijd direct op de plek waar je spuit, niet aan de andere kant van je apparaat.
4- foto is van dusdanige kwaliteit dat het onderste component niet goed te zien is. Daar "lijkt" meer mee aan de hand.
5- als die witte vlekjes niet weg te poetsen zijn zitten ze in de coating van de print. Die coating is er nu juist om o.a. vocht weg te houden. Het kan dan geen vocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpampet123
MelvinW schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:32:
Waar heb je de MacBook aangeschaft?
MacBook is via Amazon aangeschaft.
Hackus schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:36:
@pimpampet123 mankementen dien je zo snel mogelijk te melden voor reparatie. 12mnd wachten is niet slim. verder weet je nooit of het een foto is van daadwerkelijk jouw eigendom.(ik zie alleen roze vlakken ipv foto's)

- na 6mnd is 'bewijslast' van defect bij de koper, en worden in de praktijk vaker dit soort dingen verkondigd.
zeer gebruikelijk in oa smartphone/tablet/laptop garantie.

leesvoer: https://ictrecht.nl/2012/...wijslast-bij-de-verkoper/
De mankementen zijn direct gemeld. ;) Apple verwees echter door naar perslucht, pas bij aanhoudende problemen vervangen ze de top-case. Het conformiteitsbeginsel is mij bekend, echter heb ik alleen nog maar problemen gehad met vast-zittende toetsen (waar Apple zelfs een speciaal kwaliteitsprogramma voor heeft) en was er geen enkele indicatie dat er iets van waterschade aanwezig zou zijn.
HugoBoss1985 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:39:
Zulk soort verkleuring van een pcb heb ik al vaker gezien... dit wordt niet altijd door waterschade veroorzaakt is mijn ervaring.

Ik zie verder geen componenten die doorgebrand zijn ofzo.

Mijn mening is dat deze foto's niet direct bewijzen dat er sprake is van waterschade en dat dit ook door warmte/normaal gebruik kan komen of dat dit simpelweg al aanwezig was na/door het fabriceren van het moederbord.

Kijk maar eens naar de achterkant van een gebruikt pc moederbord rondom het cpu socket (bij de vrm
's) of rondom een chipset.

Misschien zijn dit wel gewoon flux resten o.i.d. en heeft dit niets met de problemen van de laptop te maken.

Die zwarte vlekken op de ventilator behuizing vind ik wel apart en meer dubieus :P
Ik heb zelf meermaals electronica gezien die door waterschade aangetast was en in vrijwel alle gevallen zat er een stuk meer corrosie op dan deze vage vlekjes. (Helpt overigens ook niet mee dat ze zo'n vage foto hebben gemaakt).

Die vlekken op de ventilator had ik nog niet eens gezien haha, die zien er inderdaad dubieus uit. De grote lijkt op een vingerafdruk in een stoflaag maar de rest lijkt inderaad wel op vocht. Maar dan echt vocht wat er rechtstreeks overheen gedruppelt zou zijn.

Apple adviseert het inderdaad wel wat zeer dubieus is. Ik kan me herinneren dat het inderdaad af en toe zo koud werd dat de toetsen al ietwat vochtig werden. Ik ga dit in het vervolg ook zeker niet meer gebruiken. Weet niet of dit nu ook de dader is want deze vlekken zitten volgens mij aan de onderkant van het logic board, dus niet aan de kant van het toetsenbord.
rdfeij schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:10:
1- de foto's tonen niet aan dat dit jouw macbook is. (zal neit de 1e keer zijn dat men er zo geld uit probeert te halen.
2- die witte vlekjes is niet per definitie vochtschade. Kan ook flux zijn wat tijdens productie altijd wel wat achterblijft
3- is dat ook de kant waar je perslucht naar binnen hebt gespoten? Als perslucht vocht achterlaat is het vrijwel altijd direct op de plek waar je spuit, niet aan de andere kant van je apparaat.
4- foto is van dusdanige kwaliteit dat het onderste component niet goed te zien is. Daar "lijkt" meer mee aan de hand.
5- als die witte vlekjes niet weg te poetsen zijn zitten ze in de coating van de print. Die coating is er nu juist om o.a. vocht weg te houden. Het kan dan geen vocht zijn.
2. Het is ook niet bepaald de kleur die ik gewend ben van vochtschade
3. Nee, als ik het goed heb begrepen is dit de onderkant van het logic board. Ben overigens wel benieuwd nu hoe die andere kant eruit ziet.
4. Die ziet er inderdaad meer 'toegetakeld' uit. Lijkt wat dikker te zijn, terwijl de bovenste plekjes gewoon een dun laagje zijn. Maar de onscherpe foto helpt niet echt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
pimpampet123 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:01:
[...]

MacBook is via Amazon aangeschaft.
Dan zul je ook bij Amazon moeten aankloppen voor garantie. Amazon US of EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@pimpampet123 binnen 6mnd reparatie eisen, geeft je als koper meer 'kans' op reparatie.
waarom naar Apple als Amazon de verkoper is ?

[ Voor 20% gewijzigd door Hackus op 04-03-2019 15:06 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Hackus schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:05:
@pimpampet123 binnen 6mnd reparatie eisen, geeft je als koper meer 'kans' op reparatie.
Apple heeft een reparatieprogramma voor MacBook Pro 2016/2017. Het is dus logisch om voor dit probleem eerst naar Apple te gaan. Het reparatieprogramma is echter alleen geldig wanneer er geen andere gebreken zijn, zoals hier mogelijk het geval is. Nu Apple hem niet kan helpen zal hij contact op moeten nemen met Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpampet123
MelvinW schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:05:
[...]

Dan zul je ook bij Amazon moeten aankloppen voor garantie. Amazon US of EU?
Hackus schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:05:
Amazon US.

Waarom aankloppen bij Apple? Omdat het defect valt onder hun 4-jarige kwaliteitsprogramma voor toetsenborden: https://www.apple.com/sup...-macbook-and-macbook-pro/

(Daarnaast werkt Apple ook met één jaar - beperkte - fabrieksgarantie)
MelvinW schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:12:
[...]

Apple heeft een reparatieprogramma voor MacBook Pro 2016/2017. Het is dus logisch om voor dit probleem eerst naar Apple te gaan. Het reparatieprogramma is echter alleen geldig wanneer er geen andere gebreken zijn, zoals hier mogelijk het geval is. Nu Apple hem niet kan helpen zal hij contact op moeten nemen met Amazon.
Precies, dit is helaas de volgende stap.

[ Voor 25% gewijzigd door pimpampet123 op 04-03-2019 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpampet123
Excuus, dubbel gepost.

[ Voor 94% gewijzigd door pimpampet123 op 04-03-2019 15:18 . Reden: Dubbele post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
pimpampet123 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:17:
[...]

[...]

Amazon US.

Waarom aankloppen bij Apple? Omdat het defect valt onder hun 4-jarige kwaliteitsprogramma voor toetsenborden: https://www.apple.com/sup...-macbook-and-macbook-pro/

(Daarnaast werkt Apple ook met één jaar - beperkte - fabrieksgarantie)
Ah, als hij in Amerika is aangeschaft dan ben ik bang dat het heel lastig gaat worden om garantie te krijgen. Amazon verzendt MacBooks niet naar Nederland, dus ik weet niet hoe je die precies naar Nederland hebt gekregen. Of ging het om een 3rd party seller op Amazon? En ging het wel om een nieuwe, sealed in doos, MacBook Pro?

[ Voor 4% gewijzigd door MelvinW op 04-03-2019 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@pimpampet123 buitenom dit programma heb je daadwerkelijk niets met de fabrikant te maken. de shop van aankoop moet je zijn voor garantie/reparatie. (wat een nadeel kan zijn ivm Amazon.US) aanhoudende klacht heb je niet nogmaals gemeld, en nu zit je met 'vaak voorkomende verhaal' Je weet niets eens of het wel jouw eigendom is waar een foto van is gemaakt

[ Voor 30% gewijzigd door Hackus op 04-03-2019 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 10:00
Het is voorgekomen dat apple refurbished waterschade gevalletjes verkocht. Zie ook YouTube: Apple uses water damaged boards in Apple refurbished devices

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Mijn vraag zou zijn wat dit te maken heeft met je toetsenbord. :+
Indien niets: vervangen die hap dan, en dan laten ze die "waterschade" onderdelen lekker zitten. Of moeten ze dat board meevervangen? Maar dan nog, dat moesten ze sowieso. Het apparaat werkt nog, behalve die toets. Jij kan het niet helpen dat het meevervangen moet worden, en dat zou het sowieso als dat het geval is: dus wel of geen waterschade maakt dan geen verschil?

Beetje raar verhaal zo.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties zijn meer iets voor het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

MS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimpampet123
WhatsappHack schreef op maandag 4 maart 2019 @ 17:34:
Mijn vraag zou zijn wat dit te maken heeft met je toetsenbord. :+
Indien niets: vervangen die hap dan, en dan laten ze die "waterschade" onderdelen lekker zitten. Of moeten ze dat board meevervangen? Maar dan nog, dat moesten ze sowieso. Het apparaat werkt nog, behalve die toets. Jij kan het niet helpen dat het meevervangen moet worden, en dat zou het sowieso als dat het geval is: dus wel of geen waterschade maakt dan geen verschil?

Beetje raar verhaal zo.
Dit heeft inderdaad helemaal niets te maken met het toetsenbord. De Apple medewerkers beargumenteren echter dat mijn recht op het toetsenbord-kwaliteitsprogramma vervalt doordat er ergens in de MacBook waterschade is aangetroffen.

Beargumenteren dat de toetsen mechanisch zijn en niet onderhevig aan waterschade had geen zin, de Genius medewerker riep alleen maar 'ja maar dat maakt verder niet uit'.

Het Logic Board hoeft niet meevervangen te worden, ik mocht er ook voor kiezen om alleen de top-case te laten vervangen, maar dan wel voor de volle mep.

Inmiddels heb ik hem wederom laten openen voor betere foto's. Hieruit is duidelijk zichtbaar dat de rotzooi op de ventilator, een door mensen getekende pijl is. Geen idee of dit in de fabriek of bij de Genius Bar gedaan is, maar dit is overduidelijk expres gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ksFJHe6.jpg

Dit is een close-up van de bovenste 'schade'
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zSx6r6M.jpg

Het ziet er als volgt uit nadat er met een droog wattenstaafje overheen is gegaan:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PClspIf.jpg

En hier het gebied onderin:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/g7rdQwS.jpg

En wederom na afstoffing met een wattenstaafje:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ziIUVdE.jpg

Lijkt me sterk dat zulke vochtschade simpelweg weggehaald kan worden met een droog wattenstaafje? Wat denken jullie?

Overigens zien het bord er zo close-up in het licht wel aardig uitgeleefd en verlept uit :o :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 16:30
Wat ik al aangaf. Dit maakt mijn statement wat minder... Het is weg te poetsen dus zeker niet misschien niet tijdens productie op de print gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
pimpampet123 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 20:49:
[...]

Dit heeft inderdaad helemaal niets te maken met het toetsenbord. De Apple medewerkers beargumenteren echter dat mijn recht op het toetsenbord-kwaliteitsprogramma vervalt doordat er ergens in de MacBook waterschade is aangetroffen.

Beargumenteren dat de toetsen mechanisch zijn en niet onderhevig aan waterschade had geen zin, de Genius medewerker riep alleen maar 'ja maar dat maakt verder niet uit'.

Het Logic Board hoeft niet meevervangen te worden, ik mocht er ook voor kiezen om alleen de top-case te laten vervangen, maar dan wel voor de volle mep.

Inmiddels heb ik hem wederom laten openen voor betere foto's. Hieruit is duidelijk zichtbaar dat de rotzooi op de ventilator, een door mensen getekende pijl is. Geen idee of dit in de fabriek of bij de Genius Bar gedaan is, maar dit is overduidelijk expres gedaan.
[Afbeelding]

Dit is een close-up van de bovenste 'schade'
[Afbeelding]

Het ziet er als volgt uit nadat er met een droog wattenstaafje overheen is gegaan:
[Afbeelding]

En hier het gebied onderin:
[Afbeelding]

En wederom na afstoffing met een wattenstaafje:
[Afbeelding]

Lijkt me sterk dat zulke vochtschade simpelweg weggehaald kan worden met een droog wattenstaafje? Wat denken jullie?

Overigens zien het bord er zo close-up in het licht wel aardig uitgeleefd en verlept uit :o :O
Weet je 100% zeker dat je wel een nieuwe MacBook Pro gekocht hebt? Op Amazon US staat het vol met MacBooks die "refurbished" zijn. Zoals ik al eerder aangaf verzendt Amazon US geen Apple-producten naar Nederland, dus moet dan wel een 3rd Party Seller geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpampet123
MelvinW schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 21:26:
[...]

Weet je 100% zeker dat je wel een nieuwe MacBook Pro gekocht hebt? Op Amazon US staat het vol met MacBooks die "refurbished" zijn. Zoals ik al eerder aangaf verzendt Amazon US geen Apple-producten naar Nederland, dus moet dan wel een 3rd Party Seller geweest zijn.
De verpakking was verzegeld, de behuizing onaangeraakt/ongekrast, accu cycles op 0 en het serienummer was niet eerder in gebruik. Dus behalve als ze een gebruikt Logic Board in een verder nieuwe case met nieuw serienummer hebben gestopt, is hij gewoon nieuw.
Pagina: 1