Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 13:24
Beste tweakers,

Ik had een vraag over het bridgen van mijn ziggo router met een Unifi Scecurity Gateway. Als ik mijn ziggo router Bridge met de Unifi Scecurity Gateway, kan ik dan nog steeds mijn wifi gebruiken van de Ziggo router?.

Volgens mij niet, maar ik ben het niet helemaal zeker. Ik wil het bridgen zodat ik een hardwarematige firewall heb in het netwerk. Het gaat om dit product pricewatch: Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG). Als ik dan geen gebruik meer kan maken van mijn wifi, welke alternatieven zijn er met een ingebouwde hardwarematige firewall?

PS: ik gebruik maar 1 UTP kabel en wifi voor mijn telefoon en tablet. Later wil ik nog 1 UTP kabel naar boven trekken

Groetjes Sander

[ Voor 25% gewijzigd door Glamourt op 04-03-2019 12:46 ]

Beste antwoord (via Glamourt op 07-03-2019 15:19)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarschijnlijk vind je meer als je de naam van het apparaat correct spelt. Zoals in de link die je zelf geeft heet dat ding een "Unifi Security Gateway", jij noemt het consequent "Scecurity". Ik pas het even in de titel aan. "Unifi Scecurity Gateway" -> "Unifi Security Gateway"

Verder is dit een vraag over netwerkapparatuur en daar hebben we het subforum "Netwerken" voor.

Move OH -> NT

Dan inhoudelijk:
- nee, als je je modem in bridge mode zet kun je de WiFi ervan niet gebruiken. Daar zou je sowieso niet veel aan hebben als het aan de andere kant van je router hangt. Een router koppelt twee verschillende netwerken, in dit geval het internet vs jouw thuisnetwerk. Alles wat jij met het internet wilt verbinden moet dan ook achter je router hangen, niet ervoor. Wil je met een USG werken en WiFi, dan heb je minimaal een losse access point nodig.
- je modemrouter bevat al een "hardware firewall" (lees: een firewall die op een applicatie anders dan je PC draait). Allicht een goed idee duidelijker te maken voor ons - en jezelf - exact wat je nodig denkt te hebben en waarom de ingebouwde firewall in de modemrouter niet voldoet.

Een USG is een krachtig apparaat dat voor z'n functionaliteiten eenvoudig te bedienen is, maar om er zinnige meerwaarde mee te halen boven een reguliere modemrouter moet je a) een duidelijke toepassing hebben dat niet mogelijk is met die modemrouter en b) genoeg weten van waar je mee bezig bent om het in te stellen.

Ik lees hier nergens punt A terug en ik heb erg sterke twijfels over punt B. Dan is het weggegooid geld met reeele kans dat je alleen maar jezelf in de nesten werkt.

Vuistregel: eerst je probleem helder krijgen, dan pas gaan kijken naar mogelijke oplossingen. Lukraak met andere hardware komen is zelden een goed idee dat passende resultaten oplevert.

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 04-03-2019 22:40 ]

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 21:23

Qck

Bazinga

Als het Ziggo-modem in bridge-modus wordt gezet, is het alleen nog het interne modem actief. WiFi en switch worden uitgeschakeld.

Je zou de USG kunnen combineren met een product: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE. Werkt goed samen met elkaar.

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarschijnlijk vind je meer als je de naam van het apparaat correct spelt. Zoals in de link die je zelf geeft heet dat ding een "Unifi Security Gateway", jij noemt het consequent "Scecurity". Ik pas het even in de titel aan. "Unifi Scecurity Gateway" -> "Unifi Security Gateway"

Verder is dit een vraag over netwerkapparatuur en daar hebben we het subforum "Netwerken" voor.

Move OH -> NT

Dan inhoudelijk:
- nee, als je je modem in bridge mode zet kun je de WiFi ervan niet gebruiken. Daar zou je sowieso niet veel aan hebben als het aan de andere kant van je router hangt. Een router koppelt twee verschillende netwerken, in dit geval het internet vs jouw thuisnetwerk. Alles wat jij met het internet wilt verbinden moet dan ook achter je router hangen, niet ervoor. Wil je met een USG werken en WiFi, dan heb je minimaal een losse access point nodig.
- je modemrouter bevat al een "hardware firewall" (lees: een firewall die op een applicatie anders dan je PC draait). Allicht een goed idee duidelijker te maken voor ons - en jezelf - exact wat je nodig denkt te hebben en waarom de ingebouwde firewall in de modemrouter niet voldoet.

Een USG is een krachtig apparaat dat voor z'n functionaliteiten eenvoudig te bedienen is, maar om er zinnige meerwaarde mee te halen boven een reguliere modemrouter moet je a) een duidelijke toepassing hebben dat niet mogelijk is met die modemrouter en b) genoeg weten van waar je mee bezig bent om het in te stellen.

Ik lees hier nergens punt A terug en ik heb erg sterke twijfels over punt B. Dan is het weggegooid geld met reeele kans dat je alleen maar jezelf in de nesten werkt.

Vuistregel: eerst je probleem helder krijgen, dan pas gaan kijken naar mogelijke oplossingen. Lukraak met andere hardware komen is zelden een goed idee dat passende resultaten oplevert.

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 04-03-2019 22:40 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:29

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Glamourt Gezien je vraag eigenlijk niet specifiek gaat over de USG, heb ik je titel nogmaals gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamourt
dion_b schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:39:

Move OH -> NT
Dankjewel.
Dan inhoudelijk:
Dat dacht ik dus al, maar met jouw uitleg is het mij toch wat duidelijker ;-)
Ik ben wel is gebeld door die zogenaamde "Callcenters" die dan met het verhaal komen dat je kan beleggen met veel winst en dat zij jouw er mee willen helpen ect. Als ik dan vervolgens door vraag, dan willen ze dat je op je computer bepaalde handelingen uitvoert. Dat heb ik niet gedaan, maar ik denk dat ze dan op dat moment via Men in the Middle Attacks specifieke data willen achterhalen. Igg daar hadden ze op het nieuws mee gewaarschuwd, dat ze jouw computer proberen te gijzelen en je zo willen chanteren.

Daarom wil ik mijn netwerk beter beveiligen, en een hardwarematige firewall is bijna niet te kraken wat ik mij herinner van de Sisco lessen op school. Ik ben niet meer werkzaam in de IT, dus weet niet meer precies hoe en wat. Maar ik kan er nog wel mee overweg als ik er weer een beetje mee ga knutselen.

Naast bovenstaande krijg ik regelmatig mailtjes en sms'jes over druk op die en die link. Elke keer blokkeer ik het weer, maar ze blijven maar sturen onder verschillende namen. Ik denk zelf dat het komt, omdat ik is in een cryptovaluta heb geïnvesteerd, die later helemaal 0,0 waard is geworden. De hele blockchain van die munt werkte niet meer en ik kon de digitale muntjes van mijn eigen Wallet niet overmaken naar Exchanges.

Ik heb dat verlies voor lief genomen, ik heb toen der tijd aan verschillende mensen via discord om hulp gevraagd. Maar achteraf gezien allemaal best leguber. Verschillende exploits en spyware op mijn pc geinstaleerd ect. PC opnieuw geïnstalleerd, dus daar heb ik geen last meer van. Maar ze hebben nog steeds mijn netwerk gegevens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zo'n Indische telefoniste toegang geeft tot je bureaublad via Teamviewer oid, dan helpt een hardwarematige firewall ook niet.
Ook zal je nog steeds mailtjes ontvangen, dus ook die met wazige links erin.

Wat bedoel je precies met, "ze hebben nog steeds mijn netwerk gegevens"?

*Cisco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 09:29

ResuCigam

BOFH

Glamourt schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:38:
k ben wel is gebeld door die zogenaamde "Callcenters" die dan met het verhaal komen dat je kan beleggen met veel winst en dat zij jouw er mee willen helpen ect. Als ik dan vervolgens door vraag, dan willen ze dat je op je computer bepaalde handelingen uitvoert. Dat heb ik niet gedaan, maar ik denk dat ze dan op dat moment via Men in the Middle Attacks specifieke data willen achterhalen. Igg daar hadden ze op het nieuws mee gewaarschuwd, dat ze jouw computer proberen te gijzelen en je zo willen chanteren.

Daarom wil ik mijn netwerk beter beveiligen,
Tegen callcenters en vage mail met linkjes helpt een firewall niet echt, het stukje beveiligen bestaat uit het niet klikken op linkjes en niet ingaan op de voorstellen die deze callcenters doen. Simpel en goedkoop.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamourt
Dat vroegen ze inderdaad wel of ze via teamviewer handelingen op de computer konden uitvoeren. Ze kwamen overigens niet uit India maar Zwitserland. (Zurich)

Ieder geval ik heb nog nooit iemand via teamviewer handelingen op mijn pc laten doen. Wel uit wanhoop exploits geinstaleed op de hoop dat ik mijn geld uit de digitale muntjes terug kreeg. Maar tever geeft

Dat ik die mailtjes blijf ontvangen snap ik, dan moet ik gewoon een nieuw mail adres nemen. Maar ik kan ermee leven, gewoon rechtstreeks de prullenbak in gooien. Men in de middle attack is dat iemand tussen mijn router en world wide web inzit. Dus de datapakketjes zoals inlogcodes die ik verstuur naar het world wide web kan iemand anders ontcijferen en kan zo vervolgens bijvoorbeeld inloggen op mijn Binance account.

Met netwerk gegevens bedoel ik, mac adres van me netwerkkaart, vaste DNS en IP adres van me router ect.
Ik meen als ik er een extra firewall in bouw, word het toch allemaal weer wat lastiger om de verstuurde data pakketjes te ontcijferen?

[ Voor 15% gewijzigd door Glamourt op 07-03-2019 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Glamourt schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:54:
...
Ik meen als ik er een extra firewall in bouw, word het toch allemaal weer wat lastiger om de verstuurde data pakketjes te ontcijferen?
Nee hoor, dat blijft even gemakkelijk
Ik zou zeggen: "hou je geld - voor de verandering - een keer in je zak".
Je hebt al geleerd dat je je geld niet moet laten aftroggelen door investeerders die je gouden bergen beloven. Laat je je geld ook niet aftroggelen door loze beloftes over security

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1