Live locatie delen op website

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:23
Voor een live evenement moet ik de locatie van een groep hardlopers continu weergeven op onze website.
Leuk idee, maar hoe doe ik dit?

Er is een volgauto bij de groep, dus daar kan 24/7 (ze lopen ook dag en nacht nml) een telefoon met gps aanstaan.

Het probleem is 2-ledig.
- Welke app heb ik nodig om de locatie continu door te geven (Google Maps app doet het maar 1 uur)
- Hoe verwerk ik de locatie op onze website (bijna elke app heeft een eigen website waar, alleen daar, de locatie getoond wordt)

Reeds geprobeerd:
- Google Maps app
- LocaToWeb (meer dan 100 bezoekers op je locatie en je moet betalen, verre van ideaal)

Wie heeft dit probleem al eens getackeld?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Met de iOS app van Google Maps kan je locatie met openbare link max 3 dagen delen. Is dat lang genoeg? Volgens mij kun je ondertussen de geldigheid wel steeds verlengen terwijl je dezelfde link houd, dus dan is het ook onbeperkt.
Aan contactpersonen kan je direct onbeperkt delen.

Je zou ook Strava Beacon eens kunnen uitzoeken.

[ Voor 105% gewijzigd door Cheesy op 04-03-2019 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 14:25

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ik heb geen ervaring maar ben wel zelf een hardloper. Toevallig had is er in het hardloopdraadje ook gevraagd over tracking maar dan voor één persoon richting de personen die hem ondersteunden.
MrAcid in "Hardlopen - Deel 8"

Loacte2web viel daar naar 14.1 km weg, waarschijnlijk is jouw race over meerdere uren als ik het zo lees.
Misschien is dit een optie?
https://www.ultralive.net/#racedirectors

Ik zou persoonlijk verwachten dat je voor een groep te volgen weinig kans hebt dit gratis te kunnen regelen, zo niet dan ben ik zelf ook wel geïnteresseerd want op 10 maart organiseert mijn loopgroep de Warnsborncross. Je weet maar nooit of we hier ook nog iets mee kunnen. :)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:23
Het betreft de loop van Wageningen naar Haarlem met het bevrijdingsvuur. Dit wordt in een nacht en een dag gedaan.

Ik ga de genoemde opties even bekijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 17:52
Je hebt echt geen Google Maps of Apple Maps nodig om een locatie live bij te houden. Een simpele app die de locatie van de gebruiker bijhoudt doormiddel van GPS en doorstuurt naar een database middels een socket verbinding is alles wat je nodig hebt. Deze gegevens kun je dan ook weer live uitlezen op je website met web sockets. Denk bijvoorbeeld aan https://www.meteor.com om dit eenvoudig in enkele minuten te realiseren. Hier zijn kant en klare GPS tracking packages beschikbaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 14:25

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

In de Android Maps app heb ik de keuze de locatie te delen totdat ik deze uitzet. Standaard staat deze wel op een uur ingesteld maar dat kan dus (veel) langer of korter.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 20:54

skate master

Autodesk Educator Expert

Als je een Garmin toestel hebt wat live tracking ondersteund dan zou je dit kunnen gebruiken mogelijk.
Je krijgt hiervan een link naar een kaart welke je ook wel kunt embedden in een website verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 14:14
Met owntracks. Kun je elke x tijd of handmatig je locatiegegevens posten (voor bv mysql).
Pagina: 1