Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IR en RF apparaten besturen via smartphone / desktop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• VikeeVeekie
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 27-11 09:12
Hoi allen,
Langzaamaan begin ik behoorlijk geinteresseerd te raken in domotica en is mijn eigen slaap / computerkamer een goed begin om wat te gaan experimenteren. Ik heb een plafondventilator aangestuurd door infrarood en 4 lampen die ik individueel bedien met een RF schakelaarsetje van de Action.

Mijn einddoel is om in staat te zijn met gebruik van mijn desktop computer en telefoon m'n plafondventilator aan te sturen en de lampen aan/uit te zetten. Op mijn desktop zou het helemaal ideaal zijn als ik met gebruik van toetsenbord shortcuts lampen kan togglen en de ventilatorsnelheid kan regelen.

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan, en kwam uit op de Broadlink RM Pro+. Wat ik alleen nog niet weet is hoe ik de aansturing moet regelen. An sich lijkt het een oke apparaat, maar ik vraag me af of mensen goedkopere / betere oplossingen hebben die aansluiten op mijn wensen. Moge dit alsnog een prima apparaat zijn vraag ik me af wat voor software hiermee kan werken.

Verder wil ik ook toevoegen dat ik al een Raspberry Pi 3B+ heb welke ik op dit moment inzet als Kodi mediabox / Steam link, maar in principe ook nog meer dan genoeg resources heeft voor domotica doeleinden. Moge dat niet volstaan, heb ik ook nog een home server met Debian stretch draaien.

Edit:

Ik heb wat verder gezocht en het lijkt erop dat Domoticz een plugin heeft voor de RM Pro dat IR/RF kan ondersteunen. Verder maakt Domoticz onder de motorkap gebruik van Javascript, zou dit iets zijn waar ik mee kan werken?

[ Voor 8% gewijzigd door VikeeVeekie op 04-03-2019 13:48 ]

Alle reacties

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:01
Home assistant kan hem in ieder geval ook aansturen.

https://www.home-assistant.io/components/switch.broadlink/

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees