Apple Watch 4 in Amerika kopen wel of niet belastingvrij

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 20:22
Ik ga over 2 weken naar New York en wil daar een iwatch 4 kopen.
Deze kost 399 dollar + 8.8% locale belasting (434 dollar)

Nu is de belastingdienst/douane redelijk duidelijk dat je als consument tot 430 euro aan waarde belastingvrij mag neememen uit landen buiten de EU:

Kocht u goederen buiten de EU met een totale waarde van € 430 of minder? Dan mag u die belastingvrij meenemen. De waarde van drank en sigaretten hoeft u niet mee te rekenen. De belastingvrije hoeveelheden van deze producten vindt u ook in deze tabel.

U mag de waarde niet splitsen.

De vrijstelling geldt niet voor handelsgoederen.

Voorbeelden

U koopt een camera van € 500.
U moet over het volledige bedrag belasting betalen.

U koopt een horloge van € 400 en een vulpen van € 55. Het totaalbedrag is € 455.
U betaalt alleen belasting voor de vulpen.

Omgerekend kost de iwatch dus 434 dollar = 382 euro. Geen probleem zou je zeggen. Alleen de vraag is en dat is mij niet duidelijk, naar welke waarde kijkt de belastingdienst? De waarde op je factuur of de Nederlandse winkel waarde ?
Want in Nederland kost de iwatch 449 en dan zou ik dus over de totale waarde ook nog eens 21% moeten gaan betalen.

Owja en mocht er dus wel naar de aankoop waarde van de winkel gekeken worden (dus in mijn geval 434 dollar) dan zou ik dus ook nog die 8.8% NewYork tax op schiphol kunnen terug vragen. Maar voordat ik dat doe wel ik wel 100% weten naar welke waarde ze nu precies kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:32
Ze kijken naar het bedrag dat jij betaald hebt. Neem je factuur dus mee in je tas.

[ Voor 11% gewijzigd door LED-Maniak op 04-03-2019 09:51 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
Zeker weten? Mijn collega op mn werk zei namelijk dat ze naar de Nederlandse 'winkel' waarde kijken. Dus vandaar mijn twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:32

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Ze kijken naar de Nederlandse waarde als ze moeten schatten omdat er geen originele bon is of als ze het niet vertrouwen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:32
Tmaster schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:52:
Zeker weten? Mijn collega op mn werk zei namelijk dat ze naar de Nederlandse 'winkel' waarde kijken. Dus vandaar mijn twijfel.
Nee, grapje.

Bel de douane anders even?

Zou nogal wat worden als ze naar de nederlandse winkelwaarde kijken als jij een factuur kan overhandigen. Zeker als het product niet in Nederland te koop is..

Doen ze dus alleen als er geen factuur is of een onrealistisch laag factuur.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:11
als jij het doosje weg gooit of naar jezelf opstuurt en hem lekker om doet zal er niemand iets van zeggen hoor :)
tevens denk ik dat je net goed zit qua bedrag en dat ze er niet moeilijk over zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
haha ja dat was mijn initiele reactie. Kopen meteen dragen en doosje en factuur weggooien (factuur naar prive adres mailen).

Maar goed aangezien je dus 430 euro aan waarde gewoon belastingvrij mag meenemen kan ik de factuur en doosjes etc ook netje meenemen en wellicht ook nog die tax terug vragen.

Heb alleen geen zin in een overwachte btw aanslag van 100 euro als ze ineens moeilijk gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
Toch maar even gebeld met de douane, Ze kijken idd naar de aankoopfactuur dus de iwatch 4 zou belastingvrij zijn aangezien deze dus onder de 430 euro blijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Tmaster hoewel dit inderdaad een Wearble is, worden Apple producten besproken in iOS, dus schopje dit kant op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@rens-br toch heeft dit weinig met de Apple Watch zelf te maken en meer met importeren van goederen, wat beter past in het Shopping Forum, dus een schop die kant op ;)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Tmaster schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:52:
Eigenwijze collega dus die niet snapt hoe het werkt ;-) Zoals iemand al eerder schreef kijken ze 100% zeker naar de aan jou verkochte prijs. Het zou wat zijn als de douane de retail waarde in NL zou gebruiken, ten eerste onmogelijk door de verschillende prijzen die verkopers rekenen maar ook onmogelijk om dat bij te houden dus je collega heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crucialxnick
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-08 21:06
Bij twijfel over de op jou doorgegeven waarde zouden ze wellicht de handelsprijs in NL kunnen toepassen, dus zorg dat je je factuur meeneemt. Dan is er niets aan de hand.

Als je meer souvenirs meeneemt, moet je natuurlijk wel even opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:23

Typhone

Who Dares Wins

Haha, het blijft toch altijd moeilijk en eng. Dat ding zul je met een creditcard betalen, laat even netjes zien wat het inclusief sales tax gekost heeft en dat bedrag laat je aan de douane zien. Mijn tip is overigens wel dit actief te doen en niet reactief dus netjes de non-declare rij in maar in geval van nood (controle) dus meteen de informatie kunnen overleggen zonder allerlei gerommel en gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:04
Typhone schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:21:
Haha, het blijft toch altijd moeilijk en eng. Dat ding zul je met een creditcard betalen, laat even netjes zien wat het inclusief sales tax gekost heeft en dat bedrag laat je aan de douane zien. Mijn tip is overigens wel dit actief te doen en niet reactief dus netjes de non-declare rij in maar in geval van nood (controle) dus meteen de informatie kunnen overleggen zonder allerlei gerommel en gedoe.
Als het onder de 430€ zit, dan kan je rustig de non-declare rij nemen. Zorg wel dat je de factuur bij hebt. Je kan het immers gewoon bewijzen dat je niks verschuldigd bent.

Er is overigens heel weinig redenen om direct in paniek te schieten.
Ik ben ca 1 jaar geleden rustig binnengekomen uit de VS met een iPad Pro van 600$ en een iPhone X van 1000$. Allebei gewoon in de originele verpakking in mijn rugzak. Heeft geen haan naar gekraaid. En ik wil geen euro geven aan iedereen die al uit de VS is teruggekomen met 2 iPhones.

Wat je niet moet doen is die spullen zogezegd TaxFree kopen (sommigen doen dat met een duur uurwerk bv) in de vertrekluchthaven, en het dan doodleuk mee terugnemen met het uurwerk rond de pols....
Die bedragen zijn net iets te groot om ongemerkt door de mazen van het net te glippen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1