Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

1200 euro game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers. Ik vroeg me af of jullie van me setup vinden en of jullie iets zouden veranderen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen en netflix/youtube

Wat mag het systeem gaan kosten?
ongeveer 1200 Exc verzending en assemblage, Ik heb zelf een retail windows licentie key kan ik die dan gebruiken voor de gebouwde pc door hun of moet ik perse bij hun een key aanschaffen?

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen randapparatuur

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
alles.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen merk voorkeuren .

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
shooter games op 144 hz 1080p zoals bf5/cod en adventure games zoals Assassin's creed odyssey op 60 fps en liefst stil, niet dat er een f16 op stijgt

Ga je overklokken?
Geen ervaring mee dus waarschijnlijk niet

Wat verwacht je van ons?
of dit een goeie systeem is voor de genoemde eisen en of ik bijvoorbeeld iets moet veranderen wat beter is.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 196,-€ 196,-
1ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4€ 88,-€ 88,-
1Gigabyte GeForce RTX 2070 Gaming OC€ 568,95€ 568,95
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Cooler Master Hyper 212 Black Edition€ 32,75€ 32,75
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 92,90€ 92,90
1BitFenix Formula Gold 550W€ 67,-€ 67,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 68,50€ 68,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.184,-

Alle reacties

• Jeroendouwe
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02-06-2023
Hey @Verwijderd prima build,
Ik zou alleen de coolermaster cooler niet kopen aangezien de ryzen processoren met een prima stockcooler komen en een 'betere' cooler meestal alleen nodig is met overclocken. Verder zou ik je ram geheugen snelheid naar 3200mhz verhogen aangezien ryzen processoren hier erg veel baat bij hebben.

• Hexxagon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-10 04:47
Jeroendouwe schreef op maandag 4 maart 2019 @ 01:35:
Hey @Verwijderd prima build,
Ik zou alleen de coolermaster cooler niet kopen aangezien de ryzen processoren met een prima stockcooler komen en een 'betere' cooler meestal alleen nodig is met overclocken. Verder zou ik je ram geheugen snelheid naar 3200mhz verhogen aangezien ryzen processoren hier erg veel baat bij hebben.
Is het overklokken (casual) niet heel simpel tegenwoordig? Ik ben ook niet van het overklokken, maar heb een Ryzen 5 (1ste editie) en met een Asus Software is het 123 druk op een knop voor 10-15% extra squeeze. Op de langer termijn met een iets betere koeling is dat toch minder stress op je hardware denk ik?

Verder niets aan te merken op je build. Wellicht meer fans nemen zodat je goede intake hebt via bottom en airflow naar buiten via bovenkant en zijkant.

Window licentie altijd zelf nemen. Via 3rde partij betaal je de volle pond van 120 Euro voor een Pro versie. Als je zelf online een key koopt (25 euro) dan heb je dezelfde Pro versie. Gooi het op een USB stick en gebruik als boot drive. Is opzich wel te doen als je 1 of 2 youtube video's kijkt. Als je niet comfortable meevoelt, dan laten uitvoeren door iemand.

Ik heb zelf ook voor het eerste een PC gebouwd vorig jaar, is prima te doen om zelf een OS te installeren.

Ik zou tevens een extra SSD inbouwen. Games tegenwoordig zijn groot, 30-50 GB is geen uitzondering. Speel je 2-3 spellen en heb je nog een aantal op je PC staan, dan is je 500 GB best snel vol als je het ook gebruikt voor foto's en video's. Veel mensen nemen nog een 1 of 2 TB HDD voor dumps van fotos enso.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd goede stillere koeler pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B

@Jeroendouwe Een 2600x OC heb je weinig aan. en deze koeler is beter dan de meegeleverde en stiller

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de ram naar 3200 en cooler veranderd. Iemand nog verbeter punten qua gpu of cpu (betere processor en mindere videokaart?) Of moederbord?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:39:
Ik heb de ram naar 3200 en cooler veranderd. Iemand nog verbeter punten qua gpu of cpu (betere processor en mindere videokaart?) Of moederbord?
pricewatch: Intel 660p 512GB
pricewatch: MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G
verder lijkt me dit maximale in je budget. dat geld wat je bespaart van MSI RTX, kun je evt in pricewatch: MSI X470 Gaming Pro steken

[ Voor 13% gewijzigd door Hackus op 04-03-2019 14:54 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is verschil met die moederbord dan?

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Verwijderd schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:52:
Wat is verschil met die moederbord dan?
B450 is mid-range chipset (mainstream)
X470 is high-end chipset (enthusiast), als je toch wilt gaan overklokken dan liever met een X470 :P

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Pagina: 1