Nieuwe printer voor scholier

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Grijs
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuwe printer, ik heb nu een hele oude Epson inkjet, maar de cartridges zijn ontzettend duur, en raken heel snel leeg / verstopt. Hij heeft ook gewoon veel andere problemen, bijv. dat er een toetsje kapot is. Dus tijd voor een laserprinter, aangezien ik daar op den duur geld mee bespaar en beter is voor mijn doeleinden. Ik print eigenlijk bijna nooit in kleur (al is het altijd leuk om de mogelijkheid te hebben), en sowieso print ik over het algemeen niet heel veel, alleen tekst voor schoolopdrachten. Dit zijn maar een paar pagina's per maand waarschijnlijk, al verwacht ik dat dit binnenkort meer word.

Het is fijn als de printer kan scannen/kopiëren, maar als dit niet kan is er geen man overboord, want ik heb altijd nog mijn telefoon. Dubbelzijdig printen is ook een nice-to-have, maar niet nodig. Dat heb ik op mijn huidige printer ook niet. Draadloze verbinding met bijv. mijn telefoon (Via NFC, Wifi of Bluetooth) vind ik wel handig om te hebben, aangezien ik dan niet de hele tijd het document van mijn telefoon op mijn computer moet laden.

Ik heb ook graag een compacte printer.

Wat is je budget?
Ik zat te denken rond de 50 euro. Als het minder kan is dit uiteraard mooi.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Tweedehands printers vind ik ook niet erg, zolang hij maar geen kuren vertoont.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga hem met USB aansluiten op mijn PC (en hopelijk via Bluetooth, NFC of Wifi verbinden met mijn smartphone).

Deze printers had ik zelf al gevonden:
pricewatch: Samsung Xpress SL-M2026W (Wel erg duur, maar heeft wel alles wat ik wil en is redelijk klein.)

pricewatch: Brother HL-1110(Printer en toner erg goedkoop, is compact, maar mist wel enige functionaliteit, kan niet dubbelzijdig printen, scannen, en heeft ook geen wifi.)

Deze tweedehands had ik gevonden:

V&A aangeboden: Brother HL-1210W (Lijkt aan al mijn eisen te voldoen)

V&A aangeboden: Kyocera FS-C2126MFP+ Kan alles (behalve draadloos verbinden, maar is volgens mij echt heel groot)

Alvast bedankt!

:)

Alle reacties

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Lekker de Samsung kopen al is ie wat duurder, dat ding doet precies wat je wilt en voor die paar euro verschil moet je niet moeilijk doen voor iets wat meerdere jaren mee zal gaan.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Grijs kijk ook ff wat de inktcartridges kosten bij vervangen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Grijs
Hackus schreef op zondag 3 maart 2019 @ 22:20:
@Grijs kijk ook ff wat de inktcartridges kosten bij vervangen
Je bedoelt van mijn oude printer (de Epson)?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Grijs schreef op zondag 3 maart 2019 @ 22:22:
[...]

Je bedoelt van mijn oude printer (de Epson)?
Van alle die je ziet om te kopen, en hoeveel ml er in zit.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:59
Iets over je budget, maar ik heb een Canon IP7250 waarvan je de inkt bij de Action voor een tientje kan kopen: pricewatch: Canon Pixma IP7250

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:19
Verkijk je ook niet bij een laserprinter op de kosten van een drum. Ik ben na lang wikken en wegen teruggegaan naar een inktjetprinter, maar wel één die "nep" cartridges ondersteunt. (Canon TS8000 serie). De (nep) cartridges zijn goedkoop en die kan je per stuk vervangen. Geen spijt van. Als die na de 2e set maar kapot gaan, heb je t.o.v. "echte" cartridges al geen verlies meer ...

Een aantal modellen die je aanwijst zijn zwart/wit en al vele jaren oud. Mijn advies: Koop een goedkope inktjet met goedkope cartridges en je kan in veel gevallen in zeer hoge resolutie in kleur printen ook. Zal niet heel vaak voorkomen, maar is toch leuk!

[ Voor 25% gewijzigd door Houtenklaas op 03-03-2019 22:31 ]

• Grijs
Hackus schreef op zondag 3 maart 2019 @ 22:25:
[...]

Van alle die je ziet om te kopen, en hoeveel ml er in zit.
Ik wil een laserprinter, dus dit is volgens mij niet van toepassing.
BlazeMuis schreef op zondag 3 maart 2019 @ 22:25:
Iets over je budget, maar ik heb een Canon IP7250 waarvan je de inkt bij de Action voor een tientje kan kopen: pricewatch: Canon Pixma IP7250
Houtenklaas schreef op zondag 3 maart 2019 @ 22:26:
Verkijk je ook niet bij een laserprinter op de kosten van een drum. Ik ben na lang wikken en wegen teruggegaan naar een inktjetprinter, maar wel één die "nep" cartridges ondersteunt. (Canon TS8000 serie). De (nep) cartridges zijn goedkoop en die kan je per stuk vervangen. Geen spijt van. Als die na de 2e set maar kapot gaan, heb je t.o.v. "echte" cartridges al geen verlies meer ...
Ik gebruik nu op mijn oude printer ook 'nep'cartridges (nog steeds redelijk prijzig), maar die werken nu ook niet meer. Ze worden allemaal niet herkent door mijn printer, dus daar heb ik geen goede ervaring mee. Als het bij jullie wel goed werkt, wil ik daar misschien wel naar teruggaan.

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:19
'k Heb een TS8051 (Canon, A4) en een Brother MFC-J6520DW voor A3 die me beiden al jaren trouw zijn met uiterst goedkope inkt. Ik hoef geen laserprinter meer, daar heb ik nu weer slechte ervaringen mee. Maar zo zal iedereen wel zijn eigen persoonlijke ervaring hebben met printers :)

Overigens ga ik eerst op zoek naar goedkope inkt, en zoek daar de printer bij, misschien ook een aardige volgorde om mee op pad te gaan ...

[ Voor 20% gewijzigd door Houtenklaas op 03-03-2019 22:40 ]

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:59
Ik ben enkele jaren geleden overgestapt op een simpele kleuren laserprinter van Xerox. All in one met scanner en wifi. Kostte wel €300 maar als ik al eens 6 maanden niks print dan doet die het nog steeds perfect. Een inkjet kon ik dan alweer weggooien. Daarbij vervagen de afdrukken niet als het papier nat wordt (print vaak fietsroutes als backup naast GPS).
Tweedehands printer is no-go want vaak is het papiertransport al te ver versleten om nog prettig te werken

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-02 18:25
Grijs schreef op zondag 3 maart 2019 @ 22:34:
[...]

Ik wil een laserprinter, dus dit is volgens mij niet van toepassing.
ik kan uit ervaring zeggen dat zo,n goedkope samsung laten we zeggen 2 a 3 toner,s dus ongeveer 5000 pagina,s/7500 paginna,s mee gaat daarna is de drum versleten.(tenzij ik een maandagochtend model heb gehad) hiervan je dus geen losse drum kunt krijgen, drum niet los leverbaar duurder dan printer ed.
dus uiteindelijk voor 90 euro een nieuwe printer gehaald.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hier staat nog een oude Canon printer ip 2400, en werkt nog steeds prima(gebruik wel org cartridges)

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-01 09:22

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik heb zelf een tijdje geleden via Tweakers een kleine HP Color Laserjet gekocht.
Paar tientjes en ik ben nu pas toe aan nieuwe toners.

Ding heeft een netwerkaansluiting (JetDirect) wat ik zelf heel erg handig vind omdat ik zo vanaf iedere PC en laptop thuis kan printen.

Als de toners op zijn, kost dat wat meer maar de prijs per pagina is belachelijk laag en je kunt er relatief goedkoop papier in duwen. (Al vind ik zelf 60 grams wel net té licht.)

Zoiets:
V&A aangeboden: HP LaserJet Pro CP1025

Ik ken dat type niet, maar met zo'n soort printer denk ik dat je al een heel eind bent. Toners haal je bij 123inkt. Huismerk en gaan. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Een gebruikte HP Laserjet is idd geen gekke optie, zoals @unezra aangeeft.
Zou ik persoonlijk ook doen als ik een goeie deal zag.
Uiteraard moet je wel even zorgen dat je enigzinds bekend bent met het er uit pulken van een verslagje (kunnen ze zelf via menu, ff zien hoeveel prints er al op de drum/fuser/waste/ozonfilter e.d. staat).
Dan kan je even zien hoe de staat is en even bepalen of het kosteneffectief is om zo'n printer aan te schaffen.
Eventueel haal je er twee, waarvan er 1 voor de spareparts is.
Ex bedrijfs modelletjes gaan vaak voor spotprijsjes weg en dat maakt het wel een interessante optie.

Als het nieuw moet, heb ik best goede ervaringen met deze: pricewatch: Lexmark CX317dn
Heb 'm ook gereviewed. Prima ding voor relatief weinig geld.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• gron74
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:34
Een nieuwe HP laserprinter heeft heel snel nieuwe toner nodig weet ik uit ervaring. Maar ik print weinig en inkt droogt bij mij uit, daarom een laserprinter.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-01 10:21

-36-

Trust me. I'm an amateur

Neem de printer met de goedkoopste toner (brother) op de lang duur is dat altijd de meest voordelige optie. Peroonlijk heb ik een enorme hekel aan HP printers (crappy bloated drivers en toner/cardrige praktijken die naar afzetting neigen), en koop ik nog liever een nieuwe printer van een ander merk dan dat ik een nieuwe toner bij HP haal. Samsung is tegenwoordig helaas ook HP.

• unezra

unezra

-36- schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:54:
neem de printer met de goedkoopste toner (brother) op de lang duur is dat altijd de meest voordelige optie. Peroonlijk heb ik een enorme hekel aan HP printers (crappy bloated drivers en toner/cardrige praktijken die naar afzetting neigen), en koop ik nog liever een nieuwe printer dan dat ik een nieuwe toner bij HP haal. Samsung is tegenwoordig helaas ook HP.
Huh?

HP heeft juist een *uitstekend* track record op gebied van drivers, zeker de exemplaren met JetDirect. Die dingen werken altijd en als je niet 100% de juiste driver hebt, kun je altijd nog terug naar een default driver.

Toners zijn heel goed eigen merk te krijgen.

Een 2e hands HP Laserjet, al dan niet Color, is een van de betere printers die je kunt kopen om lang en goedkoop mee te printen en juist de oudere InktJets hebben ook zo'n beetje het eeuwige leven. Ik heb nog nooit een nieuwe printer gekocht en altijd geprint op 2e hands DeskJets en LaserJets, zonder enig probleem.

Dus nee, je bewering over bloated drivers is gewoon niet waar. (Sterker nog, ik heb eigenlijk nog nooit handmatig een driver geïnstalleerd voor een HP printer, altijd de stock OS drivers gebruikt en die doen het prima.)

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 13:45
voor "een paar pagina's per maand" zou ik helemaal niet aan de ellende die printers heten beginnen. Print lekker op school of in een copy-shop als het nodig is.

• unezra

unezra

mcDavid schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:02:
voor "een paar pagina's per maand" zou ik helemaal niet aan de ellende die printers heten beginnen. Print lekker op school of in een copy-shop als het nodig is.
Hangt er maar net vanaf wat je er mee wil en doet.

Ik print zelf misschien op piekmomenten ook maar 25 of 50 pagina's per maand, als ik dat al haal en tóch heb ik thuis een 2e hands kleurenlaser.

Het is me gewoon té veel gezeik om het buiten de deur te doen. Als ik wil printen, wil ik er ook geen dagen op moeten wachten. Voor die paar tientjes is een eigen printer de investering dan wel waard.

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

HP laserjet zijn hardwarematig best okee apparaten totdat je een toner moet kopen en blijkt dat de wel betaalbare refill toner op een dag softwarematig geblokkeerd word. En dan de zooi die je bij de (idd meestal overbodige) driver paketten krijgt, 300mb plus is eerder regel dan uitzondering.. Die hele reclame van HP instant Inkt somt het voor mij goed op, veel gebakken lucht waar vooral HP erg veel beter van word ten koste van de onwetende consument. (waar we het hier over hebben, zakelijk ligt het weer wat anders)

eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik hier nu ook een op MP gescoorde laserjet van 10,- heb staan maar op het moment dat de toners op zijn gaat die naar de recycling, nieuwe officiele toners halen is gewoon niet rendabel.

[ Voor 25% gewijzigd door -36- op 04-03-2019 12:41 ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Grijs schreef op zondag 3 maart 2019 @ 22:12:
Ik zoek een?
pricewatch: Brother HL-1110(Printer en toner erg goedkoop, is compact, maar mist wel enige functionaliteit, kan niet dubbelzijdig printen, scannen, en heeft ook geen wifi.)
Heb deze ook, doet het altijd (geen rare acties dat de printer niet reageert of de opdracht niet in de wachtrij terecht komt) en na twee jaar nog steeds geen nieuwe toner of drum hoeven kopen (was toen wel iets van €50, zie in de pricewatch dat hij duurder geworden is. Ook lees ik in één van de reviews iets over toner van €15 terwijl die op de Brother site bijna €60 is. Welke die van €15 is zou ik niet weten maar zie wel de officiële voor rond de €30 iig)

Die 1210 op V&A ziet er wel uit als een goede deal overigens

• unezra

unezra

-36- schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:07:
HP laserjet zijn hardwarematig best okee apparaten totdat je een toner moet kopen en blijkt dat de wel betaalbare refill toner op een dag softwarematig geblokkeerd word. En dan de zooi die je bij de (idd meestal overbodige) driver paketten krijgt, 300mb plus is eerder regel dan uitzondering.. Die hele reclame van HP instant Inkt somt het voor mij goed op, veel gebakken lucht waar vooral HP erg veel beter van word ten koste van de onwetende consument. (waar we het hier over hebben, zakelijk ligt het weer wat anders)

eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik hier nu ook een op MP gescoorde laserjet van 10,- heb staan maar op het moment dat de toners op zijn gaat die naar de recycling, nieuwe officiele toners halen is gewoon niet rendabel.
De grap is juist dat ik denk dat een van de beste en meest efficiënte manieren om privé te printen, een 2e hands LaserJet is, al dan niet kleur. Voor toner ben ik niet zo heel erg bang, zolang 123Inkt nog huismerk verkoopt, zal het wel los lopen.

Juist als je weinig print, is laser handiger. Het droogt niet in. Je hebt niet te maken met koppen die vervuild raken. Het enige échte nadeel vind ik dat als de toner op is, het relatief veel geld kost. (Aan de andere kant, als ik nu voor zeg €150 nieuwe toners koop, doe ik waar waarschijnlijk ook weer een paar jaar mee en tegen die tijd is de printer zelf mogelijk aan vervanging toe.)

Ok, ze verbruiken ook wat meer stroom maar daarom zet ik dat ding alleen aan als ik ga printen en hangt 'ie aan het netwerk. Wel zo praktisch. Printer aan en printen maar, geen gezeik met 1 PC of laptop die aan moet staan. Vind dat nog handiger dan de printer via USB aan een server hangen.

Consumentenspul is anders, die printers heb ik sowieso niets mee omdat het goedkoper en betrouwbaarder is 2e hands professioneel te kopen. :) (Mijn vorige was dacht ik een 4500, niet kleur, die is naar de kringloop gegaan omdat ik kleur wilde.)

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Eens. Als je niet zeer regelmatig foto's print is een laserprinter bijna altijd de beste keuze. En toners gaan idd gelukkig best lang mee. (maar HP blijf ik mijn bedenkingen bij hebben)

[ Voor 17% gewijzigd door -36- op 04-03-2019 12:52 ]

• basvandesande
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-12-2025
HP Laserjet Color Pro 1025NW --> rondje toner (4 stuks) = 80 euro. Printer heeft wifi, ethernet, usb aansluiting. Drum gaat lang mee (en kost ong 40 euro)

• xmen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:24
BlazeMuis schreef op zondag 3 maart 2019 @ 22:25:
Ik heb dezelfde redenering genomen en deze gekocht : Canon Pixma MG5750 Zwart
Voor 10 euro volledige set inktpatronen in de action.

Nadeel van laserprinter is -> heel lang opwarmen voor eerste print.
24/7 op laten staan verbruikt heel wat en blijkt niet zo gezond te zijn (fijn stof)

Vorige was ook een Canon Pixma heeft 3 jaar 24/7 aan gestaan. (dan doet hij ook regelmatig aan zelfreiniging).
Nu heel bewust weer een model gekocht waarvan de cartridges in de Action liggen.

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Maar dan komt het ook weer aan op de gebruiksinterval. Als je max een paar keer per maand wat print is luchtvervuiling of een knopje omzetten en even wachten tot de printer is opgewarmd niet zo'n probleem. De printer vanwege reiniging aan moeten laten staan of opgedroogde cardtriges vind ik dan bezwaarlijker.

Als je dan een inktjet neemt is vooraf kijken of er goed verkrijgbare en betaalbare cartridges zijn idd wel een goede tip.

[ Voor 20% gewijzigd door -36- op 04-03-2019 16:19 ]

• unezra

unezra

xmen schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:29:
[...]
Ik heb dezelfde redenering genomen en deze gekocht : Canon Pixma MG5750 Zwart
Voor 10 euro volledige set inktpatronen in de action.

Nadeel van laserprinter is -> heel lang opwarmen voor eerste print.
24/7 op laten staan verbruikt heel wat en blijkt niet zo gezond te zijn (fijn stof)
Mwah. Dat opwarmen duurt een minuut ofzo. Veel langer is het niet.

Aan laten staan is wat zonde, al gaan ze wel in standby en dan zakt het energieverbruik aanzienlijk. Heb je ook geen last van fijnstof, dat is er niet als 'ie in standby staat.

(Maar in standby heb je wel de opwarmtijd weer. Logisch. De fuser moet warm worden. Toch zet ik 'm zelf echt helemaal uit, scheelt wat stroom en die 60 seconden extra boeit niet voor die 4x per maand die ik print.)

Pagina: 1