Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waktak
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-08 09:49
Sinds dit weekend verhuisd naar een oud huis, geen kruipruimte, geen spouwmuur en leidingnetwerk om te huilen.

Nu heb ik de ambitie om alles draadloos goed te regelen. Ik heb al een Ubiquiti UniFi AP-AC Pro alleen heb ik hier niet genoeg bereik mee. Ik zou dus graag een tweede willen aanschaffen ik kan hem echter niet via de kabel op het netwerk zetten.

Is het mogelijk om een tweede als repeater te gebruiken? Zo ja, geeft dit een goed resultaat zonder wegvallen etc.?

Beste antwoord (via waktak op 04-03-2019 21:28)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:53
waktak schreef op zondag 3 maart 2019 @ 22:03:
[...]

Goed om te horen, zit er over na te denken om meerdere LITE's te kopen, wat heb jij voor AP's? En waar draait de controller op?
Unifi ac lite is leuk spul, als je het bedraad aansluit. Het heeft namelijk geen dedicated 5ghz wireless uplink dus je performance gaat door 2 per hop :(

Leg gewoon een kabel en als dat echt niet kan kun je beter je geld stoppen in een mesh set met dedicated radio voor backhaul (bv deco m9 of netgear orbi)

CISSP! Drop your encryption keys!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:52
Dit kan met de wireless uplink. Hoe goed dit voor jou werkt is afhankelijk van de plaatsing en het signaal dat je van je bedrade AP door krijgt. Het blijft een repeater dus een performance hit heb je altijd helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:03
Heb zo’n soort oplossing wel draaiende, super stabiel. Enige nadeel is dat de controller altijd moet draaien om de uplink overeind te houden. Dit kan met een CloudKey of met een eigen PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waktak
iAdema schreef op zondag 3 maart 2019 @ 21:59:
Heb zo’n soort oplossing wel draaiende, super stabiel. Enige nadeel is dat de controller altijd moet draaien om de uplink overeind te houden. Dit kan met een CloudKey of met een eigen PC.
Goed om te horen, zit er over na te denken om meerdere LITE's te kopen, wat heb jij voor AP's? En waar draait de controller op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:03
Heb het in deze situatie draaien met 2 AC LR AP’s, de controller draait op een 1st gen CloudKey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waktak
Bedankt voor je snelle antwoord, ik ga aan de slag ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
waktak schreef op zondag 3 maart 2019 @ 22:03:
[...]

Unifi ac lite is leuk spul, als je het bedraad aansluit. Het heeft namelijk geen dedicated 5ghz wireless uplink dus je performance gaat door 2 per hop :(

Leg gewoon een kabel en als dat echt niet kan kun je beter je geld stoppen in een mesh set met dedicated radio voor backhaul (bv deco m9 of netgear orbi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:50

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@waktak ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waktak
laurens0619 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 00:22:
[...]

Dat is minder inderdaad. Is dat met de PRO versie ook zo? Daar heb ik er nu al 1 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
waktak schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:30:
[...]

Dat is minder inderdaad. Is dat met de PRO versie ook zo? Daar heb ik er nu al 1 van.
Ja, die heeft ook maar 1 5Ghz radio.

Met 2x een pro krijg je trouwens wel een betere verbinding qua wiress upload. Ook al gaat je verbinding door 2, je houdt dan nog wel flink wat snelheid over (weet niet wat je nodig hebt). Als je goed bereik hebt kan de wiress uplink wel 500Mbit/s halen. Als je client dan “slechts” 250 doet is dat voor vele wel genoeg

Nadeel is wel dat je het ap op plek moet hangen waar je nog goede (liefst) 5ghz dekking van het main ap hebt. Ervaringen blijven wisselend, ik zou toch kabel overwegen of iets kopen wat er echt voor gemaakt is :)

[ Voor 12% gewijzigd door laurens0619 op 04-03-2019 22:29 ]

Pagina: 1