Ik heb een tijdje Openmediavault gedraaid, maar ik las over Docker Compose en wilde het eens proberen.
Ik heb daarom Ubuntu 18.04 geinstalleerd, en via SSH alles geïnstalleerd middels deze handleiding
Ik heb Ubuntu draaiend op sda, en mijn media op sdb.
Dit is een voorbeeld van mijn yaml-file:
radarr:
image: "linuxserver/radarr"
container_name: "radarr"
volumes:
- ${USERDIR}/docker/radarr:/config
- ${USERDIR}/Downloads/completed:/media/incolumis/Media/Downloads/complete
- ${USERDIR}/media/movies:/media/incolumis/Media/movies
- "/etc/localtime:/etc/localtime:ro"
- ${USERDIR}/docker/shared:/shared
ports:
- "9004:7878"
restart: always
environment:
- PUID=${PUID}
- PGID=${PGID}
- TZ=${TZ}
Op zich werkt de container wel, maar als ik op "Import existing series on disk" klik, en dan navigeer naar de correcte map, krijg ik de volgende melding:
Folder is not writable by user abc.
Nou weet ik dat de containers van linuxserver altijd een user abc hebben, maar ik zou niet weten hoe ik deze user toegang moet verlenen aan mijn mediaschijf.
Ik heb al talloze topics gezocht op dit probleem, maar aangezien mijn Linux-kennis nog niet helemaal up and running is, snap ik vaak niet wat men bedoelt met bepaalde oplossingen.
Is er iemand die het in Jip&Janneke-taal kan uitleggen?
Ik heb daarom Ubuntu 18.04 geinstalleerd, en via SSH alles geïnstalleerd middels deze handleiding
Ik heb Ubuntu draaiend op sda, en mijn media op sdb.
Dit is een voorbeeld van mijn yaml-file:
radarr:
image: "linuxserver/radarr"
container_name: "radarr"
volumes:
- ${USERDIR}/docker/radarr:/config
- ${USERDIR}/Downloads/completed:/media/incolumis/Media/Downloads/complete
- ${USERDIR}/media/movies:/media/incolumis/Media/movies
- "/etc/localtime:/etc/localtime:ro"
- ${USERDIR}/docker/shared:/shared
ports:
- "9004:7878"
restart: always
environment:
- PUID=${PUID}
- PGID=${PGID}
- TZ=${TZ}
Op zich werkt de container wel, maar als ik op "Import existing series on disk" klik, en dan navigeer naar de correcte map, krijg ik de volgende melding:
Folder is not writable by user abc.
Nou weet ik dat de containers van linuxserver altijd een user abc hebben, maar ik zou niet weten hoe ik deze user toegang moet verlenen aan mijn mediaschijf.
Ik heb al talloze topics gezocht op dit probleem, maar aangezien mijn Linux-kennis nog niet helemaal up and running is, snap ik vaak niet wat men bedoelt met bepaalde oplossingen.
Is er iemand die het in Jip&Janneke-taal kan uitleggen?
I hide at work because good employees are hard to find.