Random reboot problemen en moeilijke windows boot.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mijn vrienden,

Ik heb de afgelopen maand een probleem.

Mijn pc reboot soms totaal random. Soms gaat er een week voorbij zonder problemen. Andere keren gebeurd het 4x in een week. Het vreemde is dat ik altijd 3x moet rebooten om in diagnostisch systeem the komen. Wanneer ik mijn pc met die geprompte optie afsluit en weer start, lijkt het even verholpen.

Het is een oud beestje die ik over de tijd een beetje geupgrade heb. Hieronder de specs:

PROCESSOR: i7 Processor 920 (2,66 GHz, 8 MB cache, 4,8 GT/sec.) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM: Windows 10 home
GEHEUGEN 16gb fury hyper x
HARDE SCHIJF 500 GB SATA-harde schijf (7.200 rpm)
GRAFISCHE KAART MSI gtx 970 (later toegevoegd als upgrade)
Moederboard Dell Alienware Aurora Alx Mboard 4VWF2
SSD Samsung SSD 850 evo[
(later toegevoegd als upgrade)
Voeding Geen idee, kan er niet bijkomen en factuur niet meer beschikbaar

Ik ben al een clean install van Windows gedaan. Ook heb ik de ram kaarten per stuk getest maar bij elke kaart blijft het probleem. Ook heb ik de originele ram kaarten erin gestoken maar nog steeds geen resultaat.

Heb de boat loader gechecked. Wel aan de hand van youtube want ben niet zo handig. Zonder resultaat.

Ik ben redelijk ten einde raad. Ben zelf bang dat het aan het moederboard ligt maar weet niet hoe ik dat moet testen.

Gelukkig komt het nieuwe beest over 3 weken binnen, maar wil deze graag repareren als dat mogelijk is om te verkopen.

Alle feedback wordt zeer gewaardeerd. Bij voorbaat dank! _/-\o_

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:47
Spontane reboot zonder BSOD oid is wordt meestal veroorzaakt door de voeding. Je kunt dit uitsluiten door met een andere voeding te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is dat omdat de voeding stuk is, of komt het wellicht door de upgrade naar een zwaardere GPU, Ram en SSD? En welke voeding zou je adviseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Geen idee of je hebt geupgrade naar een videokaart die meer verbruikt. Je vermeldt namelijk niet welke videokaart je eerder gebruikte. Ram en ssd voegen nauwelijks iets toe aan het verbruik van het systeem.
Een goede 400w is genoeg, bijvoorbeeld pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op zondag 3 maart 2019 @ 20:10:
Geen idee of je hebt geupgrade naar een videokaart die meer verbruikt. Je vermeldt namelijk niet welke videokaart je eerder gebruikte. Ram en ssd voegen nauwelijks iets toe aan het verbruik van het systeem.
Een goede 400w is genoeg, bijvoorbeeld pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W
Oke goed om te weten. Dank je wel. De GPU die ik hiervoor had was een GTS 240. Is er een manier om de voeding te controleren of is het een questie van vervangen? Baal ervan dat ik de voeding nergens kan opzoeken. Staat niet eens op de factuur =z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Trek de behuizing open en lees merk en type van de voeding af. Aangezien de vorige videokaart een GTS 240 was verwacht ik niet dat het een hele zware voeding zal zijn en als het systeem nog in de originele samenstelling is dan houdt de kwaliteit van de voeding ook niet over.

Heb je de nVidia drivers verwijderd met DDU en vervolgens de juiste drivers voor de GTX 970 geïnstalleerd?
Pagina: 1