Call of Duty BO 4 FPS drop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeron1
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-08-2023
Mijn vraag

Speel al een aantal maanden COD 4, en de laatste tijd worden de fps drops aanzienlijk erger en vervelender.
In het begin was hier nog geen sprake van, maar de laatste tijd ervaar ik het vaker wel dan niet.
Veel research gedaan, en veel mensen hebben hetzelfde probleem, ik word er nu dusdanig gek er van dat ik hier een topic open.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Dell Inspiron 15 7000 Gaming
- 1060 6gb max Q Geforce GTX
- Intel i7-7700HQ @ 2.80 GHZ
- 16gb RAM

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Alle settings op LOW, shades etc uit.
- MSI afterburner gedownload, tuturorials bekeken op YT maar werkt volgens mij niet zoals op een desktop.
- Videokaart instellingen verandert bij NVIDIA configuratiescherm (online instructies gevolgd, hielp niet nu weer terug naar default)
- COD op de snellere HD gezet, en de rest overgezet naar de andere HD (weet niet of dit nut heeft gehad maar dacht zoiets ook te hebben gelezen als tip)
- Virusscanner uit etc.

En vast nog een paar dingen geprobeerd waar ik nu 1 2 3 niet op kan komen.
Als mijn laptop outdated is, is dat prima dan weet ik waar ik aan toe ben maar hoopte dat hij nog in staat was op een spel op low degelijk te kunnen spelen.

Alvast bedankt voor het lezen en evt reageren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Heb je een SSD of een oude draaiende schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeron1
johnkeates schreef op zondag 3 maart 2019 @ 18:08:
Heb je een SSD of een oude draaiende schijf?
SSD daar staat Cod ook op geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickstrein3737
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-10-2024
Aangezien het een laptop is start hij de game wel op met de nvidia videokaart, soms probeert hij een game op te starten met de intel kaart.
Speel je op de acu of aan het stroom, verder staat hij niet toevallig op power save modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Kijk eens of je Energiebeheer (Power Settings) op Hoge Prestatie (High Performance) staat.

Verder ALLE drivers bijwerken (dus ook Chipset, Sound, LAN, WIFI en Windows Updates).

En zoals @rickstrein3737 al zegt. Kijk of het spel wel altijd de Nvidia kaart pakt en niet je onboard Intel kaart.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeron1
Hey, bedankt voor de reacties, alle drivers zijn geupdate en hij start via NVIDIA op omdat ik altijd dat logo in het scherm krijg wanneer ik COD opstart met ´´record mode etc´´. Laptop op ´´beste prestaties´´ en altijd in het stroom. Tweakers was een beetje mijn laatste hoop zelf al aardig wat research gedaan online en best wat mensen met hetzelfde probleem met een zelfde of betere laptop/desktop.
Pagina: 1