Devolo kastjes werken niet goed op pc.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooky727
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-01 20:25
Ik heb onlangs twee devolo kastjes gekocht en aangesloten. Soms werken ze erg goed maar soms krijg ik op mijn computer: "The default gateway is unavailable". Ik krijg dit bijna elke dag en om het op te lossen gebruik ik nu een lange ethernet kabel van mijn router naar m'n pc.
Hoe kan ik dit oplossen?

Ik gebruik windows 10 pro en heb al mijn drivers up to date.

Ik zie graag reacties tegemoet!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:36
Als het zo af en toe optreed dan kan je bekijken of er toevallig een elektrisch apparaat wordt ingeschakeld dat storing veroorzaakt.

Verder de algemene hints. Bij voorkeur op dezelfde groep in de meterkast aansluiten en hetzelfde merk gebruiken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Powerline is hit or miss in veel gevallen qua ervaringen, vaak werkt het prima/voldoende maar soms werkt het slecht/niet.

Stop ze niet in een stekkerblok maar rechtstreeks in de wandcontactdozen en probeer de 2 Devolos op de zelfde groep te zetten qua wandcontactdozen

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:17

DarkSide

theres no place like ::1

Welke kastjes heb je.
Geven zo nog een status aan. Wat zegt Cockpit?
Heb je ze op dezelfde groep zitten? Dat werkt soms beter. Welke NIC zit er in je computer.

Neem aan dat de kabel nu "open" ligt en dus niet permanent gebruikt kan worden.

Heb zelf Devolo 1200+ kastjes om naar boven te komen.
En die werken echt stabiel. Laatste firmware geinstalleerd etc. En nooit issues.

Dus kijk even of je ook de devolo's hebt bijgewerkt.
Kijk of je kunt testen op een andere groep.

Oh ja. Idd gewoon rechtstreeks in de Wall-outlet. Daarom had ik de 1200+ omdat ik daarin een verdeeldoos kon steken waar de computer en printer boven op aangesloten zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door DarkSide op 03-03-2019 17:11 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:01

Croga

The Unreasonable Man

Devolo kastje terugsturen, kabel blijven gebruiken. Probleem opgelost.....

Zoals al gemeld; powerline werkt soms wel en soms niet. En soms werkt het plotseling niet meer terwijl het jarenlang goed gewerkt heeft. En soms krijg de buurman een nieuwe magnetron die je powerline verpest.

Powerline zou alleen als absoluut last resort gebruikt moeten worden. Als je écht geen andere opties meer hebt kun je naar powerline toe. Maar zelfs Wifi is te verkiezen boven powerline. Jij hebt blijkbaar een kabel liggen dus gooi alsjeblieft meteen die powerline de deur uit en werk gewoon met de kabel. Er is nogsteeds niets beters dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Spooky727 je openingspost bevat momenteel wel wat weinig informatie waar we iets mee kunnen. Zou je het volgende willen toevoegen:
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?
- Welke Devolo 'kastjes'?
- Hoe zit het aangesloten?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.
Pagina: 1