Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bouwbouw
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 14-03 11:38
Hallo,

Zoals de titel al doet vermoeden ga ik mijn eerste pc bouwen. Na veel opzoekwerk heb ik het volgende samengesteld.

Case: Cooler Master Masterbox E500L
MoBo: Gigabyte B450M DS3H
CPU: AMD Ryzen 3 2200G
RAM: Corsair Vengeance LPX 2x8gb @ 3000MHz
GPU: MSI Radeon RX570 Armor 8gb OC
Opslag: Intenso 240gb 2.5 inch SSD + Seagate Barracuda 1TB 3.5 inch HDD
Voeding: Mars Gaming MPII550 550W

Mijn bedoeling is om nieuwe games (Metro: exodus, Far cry new dawn, Resident evil 2 Remake) te spelen met leuke (high, ultra) graphics.

Volgens pcpartpicker.com zou alles wel compatibel moeten zijn met elkaar.

Mijn vraag is als de combo in zijn geheel goed samen gaat.
Is de geheugenkeuze juist in combinatie met CPU?
Ben ik beter af met een CPU zonder geïntegreerde graphics met dezelfde prijs?
Is er al WIFI of moet ik een usb-adapter voor WIFI aanschaffen?
Is dit een goede keuze van moederbord?
Moet ik extra koeling voorzien?

Ik zit met een totaalprijs van 598€ en zou graag rond de 600€ willen blijven.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 16:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Vul dit nog even aan, anders moet ik helaas je topic sluiten.

Zet dan ook nog even je build in een goed leesbare tabel met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies over welke onderdelen je het hebt. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen. Win-win-win!

Succes!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 14:43

E65

Aka Thunderstorm65

Kijk hier eens naar: reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2019
Neem in ieder geval een goede voeding die de rest van het systeem niet in de vernieling helpt.
De door jou gekozen voeding zegt mij niets maar blijkbaar is hij niet al te best: http://www.jonnyguru.com/...w-Mars-Gaming-MPII-Series

Doet graag mooie dingen met geluid

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jean-henri
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 14-04 08:22

Jean-henri

Henk de steen joins the fight

Ten eerste de GPU: momenteel is de Asrock rx 580 8gb €181 en ik zag dat de msi ongeveer net zo duur was dus dan heb je voor zowat niets een gpu upgrade

Ten tweede de ryzen 3 2200g heeft ingebouwde graphics daar heb je niks aan omdat je toch al een dedicated gpu gaat gebruiken neem dan r3 1200

(volledig een mening) je hebt naar mijn mening niet de mooiste build aan het einde ten eerste is de case lang niet de mooiste en je gaat een matx moederbord in een atx case zetten ik weet niet of jouw dat uit maakt maar de meeste mensen die ik ken vinden het om te huilen

(extra koeling is niet nodig behalve als je gaat overklokken, maar dat lijkt me sterk met een ryzen 3 1200

(WiFi is niet aanwezig maar wel ethernet misschien even thuis navragen ofzo maar de meeste hebben wel internet kabels thuis en aansluitingen)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 15:43
Eens met @Jean-henri, als je voor een videokaart kiest vervang dan je processor bijvoorbeeld voor een Pricewatch: Ryzen 5 1400, deze heeft acht threads in plaats van de vier van de Pricewatch: Ryzen 3 2200G

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grijs
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 11:42

Grijs

Een blikje in de water..

Vervang SSD met een pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB, want de lees- en schrjifsnelheden van die Intenso liggen enorm laag. Voor de rest zou ik de voeding zeker vervangen met bijvoorbeeld een pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W, en ik ben het ook eens met de rest van de gegeven adviezen.

..Zo is natuur!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bouwbouw
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 14-03 11:38
@E65 mijn voeding was idd niet de beste keuze en ga deze ook vervangen door de thermaltake TR2 S 500W

De rest ga ik niet aanpassen aangezien ik dan ver boven mijn budget uitkom. De Ryzen 3 2200G gaat ook blijven want deze is toch beduidend krachtiger dan dan ryzen 3 1200 en veel goedkoper als de ryzen 5 1400...

@Jean-henri Het esthetische maakt mij echt niet uit. Ik moet geen kast met toeters en belletjes maar wil net een normaal (niet nerdig) uitziende kast. Wifi is tevens ook noodzakelijk aangezien ik niet met kabels wil werken in deze tijden. Tuurlijk heb ik hier ethernet kabels liggen maar die horen eigenlijk thuis op het vuilnisbelt. Dan maar zo een usb stick kopen voor wifi...

@Grijs Ik ben iemand die niet gehaast door het leven gaat dus de intenso werkt zeker snel genoeg voor mij.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jean-henri
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 14-04 08:22

Jean-henri

Henk de steen joins the fight

@Bouwbouw Wat bedoel je met dat de kabels op de vuilnisbuilt horen te liggen?
Ethernet via de kabel blijft altijd nog beter en stabieler dan WiFi...

En waarom pas je de rx 570 van msi niet aan voor de rx 580 van asrock
of heb je een deal van €160 voor de msi?

Jean-henri wijzigde deze reactie 03-03-2019 19:30 (27%)
Reden: HENK

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grijs
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 11:42

Grijs

Een blikje in de water..

Bouwbouw schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:26:
@E65 mijn voeding was idd niet de beste keuze en ga deze ook vervangen door de thermaltake TR2 S 500W
Thermaltake is ook geen goede. Neem gewoon een pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W of pricewatch: be quiet! Pure Power 11 500W.
@Grijs Ik ben iemand die niet gehaast door het leven gaat dus de intenso werkt zeker snel genoeg voor mij.
Intenso is bijna twee keer zo sloom als de MX500, en ik kan er op het internet vrij weinig over vinden, dus ik weet ook niks over de kwaliteit van de SSD. Je wilt niet dat je SSD na twee maanden al kapot is. Ik heb hier al ruim een jaar een MX300 van Crucial, en werkt perfect, en is snel en betrouwbaar.

ik denk zelf dat dit gewoon de betere optie is (of iets wat hier op lijkt):
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler€ 111,05€ 111,05
1ASRock AB350M Pro4€ 69,-€ 69,-
1ASRock Phantom Gaming D Radeon RX580 8G OC€ 181,-€ 181,-
1Zalman T2 Plus€ 25,-€ 25,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 90,-€ 90,-
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,50€ 62,50
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 68,50€ 68,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 607,05

Performance ligt echt een stuk hoger dan met een 2200G en een RX570. Ook hogere kwaliteit SSD en voeding.

Grijs wijzigde deze reactie 03-03-2019 19:44 (73%)

..Zo is natuur!

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True