Toon posts:

redirect van htm naar html

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo om mijn website over te zetten van statische html pagina naar wordpress, moet ik mijn oude htm pagina's over gaan zetten naar html. Doordat mijn website al meer als 15 jaar oud is, zijn er nog heel veel pagina's die eindigen op htm.
Ik heb al enkele redirects geprobeerd, maar niets werkt.

Redirect 301 /links.htm https://www.mijndomein.nl/links.html

<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
Redirect 301 /links.htm /links.html

</IfModule>

Mijn website draait op IIS.

In mijn www. staat een web.config bestand en een .htacces bestand.

Is het zowieso wel mogelijk om dit te redirecten?
Hoop jullie zo voldoende informatie te hebben gegeven, zodat iemand mij misschien kan helpen hiermee.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Heb je al geprobeerd gewoon alle bestandextensies te hernoemen naar .html? Ik weet trouwens niet wat de bestandsextensie met WordPress te maken heeft, omdat dat PHP is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De makkelijkste manier? WordPress opzetten en de inhoud van je HTML kopiëren en plakken in WordPress. En dan heb ik het niet over de broncode maar datgene wat je op je browserscherm ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan alleen de module html aanzetten in wordpress, maar dan ben ik al mijn links kwijt die eindigen op htm, want dan krijg je een 404

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43
Je gebruikt IIS, dan gebruik je geen .htaccess.

Voor IIS is een rewrite module:
https://docs.microsoft.co...or-the-url-rewrite-module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:42

Reptile209

- gers -

Over hoeveel pagina's gaat het hier? Als je - desnoods met notepad - een find-and-replace van ".htm" naar ".html" doet, kan je binnen een half uur denk ik een paar honderd pagina's met links doorakkeren. Niet moeilijker maken dan het is. Alleen even oppassen dat je externe links met rust laat.
Of kan je in WP aangeven dat het geen html maar htm files zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door Reptile209 op 03-03-2019 16:21 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat over meer als 2000 pagina's

Heb nogal wat links, dus wil mijn linkbuilding behouden.

Ik heb het in mijn web.config met de rewrite module geprobeerd, maar lukt niet.

Ik ben niet zo'n expert in redirects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:19:
Over hoeveel pagina's gaat het hier? Als je - desnoods met notepad - een find-and-replace van ".htm" naar ".html" doet, kan je binnen een half uur denk ik een paar honderd pagina's met links doorakkeren. Niet moeilijker maken dan het is. Alleen even oppassen dat je externe links met rust laat.
Ik heb htm en html extenties. De htm extensies zijn allemaal van de periode 2001, toen ik nog ik frontpage werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sypie schreef op zondag 3 maart 2019 @ 15:57:
De makkelijkste manier? WordPress opzetten en de inhoud van je HTML kopiëren en plakken in WordPress. En dan heb ik het niet over de broncode maar datgene wat je op je browserscherm ziet.
Maar dan behoud ik niet mijn linkwaarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:36
Kijk eens naar de wordpress plugin redirection (https://redirection.me/). Hiermee heb ik ook onlangs een statische website redirected naar wordpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
a.boogerd schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:26:
Kijk eens naar de wordpress plugin redirection (https://redirection.me/). Hiermee heb ik ook onlangs een statische website redirected naar wordpress.
Ik ga eens kijken, maar volgens wat ik al weken lees, als je je site overzet op wordpress, moeten de extensies om te redirecten dus html zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je IIS gebruikt werkt het meeste standaard spul niet. Is het geen optie om je site op apache of Nginx te draaien? Daar werken alle standaard dingen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:31:
Als je IIS gebruikt werkt het meeste standaard spul niet. Is het geen optie om je site op apache of Nginx te draaien? Daar werken alle standaard dingen wel.
Ik heb geen idee, ik host bij Vevida, en heb onlangs gevraagd waar de website op draait, en kreeg te horen IIS. Weet echt niet wat het inhoud.

Ik kan leuke verhalen schrijven, en kan met wordpress en html uit de voeten komen. Maar al die technische dingen, zoals redirects, en andere scripts bem ik niet zo thuis. En omdat ik daar al meer als 15 jaar zit, blijf je daar. Misschien stom, maar weet niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
Verwijderd schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:28:
[...]

Ik ga eens kijken, maar volgens wat ik al weken lees, als je je site overzet op wordpress, moeten de extensies om te redirecten dus html zijn.
Zojuist geprobeerd om een .htm naar een nieuwe locatie te redirecten 301 en zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
a.boogerd schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:35:
[...]

Zojuist geprobeerd om een .htm naar een nieuwe locatie te redirecten 301 en zonder problemen.
Dat zou mooi zijn.
Dus als ik nu in een aparte map al mijn pagina's in wordpress maak, en als ik klaar ben de map in het www zet. en redirect via deze plugin, zou het dus klaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:19:
Pagina;s van htm naar html maken is geen probleem. 2000 in 1 uur lukt wel. Het wordt een andere url, dus het gaat erom de linkwaarde te behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Salmon schreef op zondag 3 maart 2019 @ 15:57:
Heb je al geprobeerd gewoon alle bestandextensies te hernoemen naar .html? Ik weet trouwens niet wat de bestandsextensie met WordPress te maken heeft, omdat dat PHP is
Het gaat mij vooral om de linkwaarde te behouden, en dat er geen 404 komt bij de externe links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sypie schreef op zondag 3 maart 2019 @ 15:57:
Ja dat weet ik, maar je krijgt een andere url met wordpress,

wat nu is domein.nl/groetjes.htm word dan domein.nl/groetjes of domein.nl/groetjes.html

Dus als het niet geredirect word, krijg je een 404, bij externe links. En je verliest je linkpopularity

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2019 15:45 . Reden: htm gebruikt denk ik ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
1. Wordpress aanmaken in een aparte map bijvoorbeeld /wordpress/
2. voor al je .htm pagina's een redirect aanmaken in de eerder genoemde plugin naar de nieuwe url met 301. (301 behoud je page rank)
3. link je domein aan de map waar je wordpress in staat.
4. test of je site online komt en/of je redirects werken.

Mochten de redirects niet werken zet je domein weer terug naar de root van je folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:55
Verwijderd schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:47:
[...]

Ja dat weet ik, maar je krijgt een andere url met wordpress,

wat nu is www.domein.nl/groetjes.htm word dan www.domein.nl/groetjes of www.domein.nl/groetjes.html

Dus als het niet geredirect word, krijg je een 404, bij externe links. En je verliest je linkpopularity
Als je je site omzet naar wordpress dan heb je afaik geen bestanden meer om te hernoemen. Je hebt pagina's en posts maar die leven in je database. Ik zou dus inderdaad de Redirection wordpress plugin proberen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt allemaal.
Ik ga aan de slag met pagina's overzetten. This een heeeeel werk, dus ik wilde eerst zeker weten of het haalbaar is. Maar ga als het klaar is redirecten met de plugin van
a.boogerd. Bedankt allemaal voor het meedenken! Ik ben voorlopig wel ff offline LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
a.boogerd schreef op zondag 3 maart 2019 @ 17:00:
1. Wordpress aanmaken in een aparte map bijvoorbeeld /wordpress/
2. voor al je .htm pagina's een redirect aanmaken in de eerder genoemde plugin naar de nieuwe url met 301. (301 behoud je page rank)
3. link je domein aan de map waar je wordpress in staat.
4. test of je site online komt en/of je redirects werken.

Mochten de redirects niet werken zet je domein weer terug naar de root van je folder.
Bedankt a.boogerd. ik ga het eerst in een aparte map zetten, met een nofollow voor zoekmachine. Als het klaar is zet ik alles in mijn www root zoals het was. Echter heb ik nog een probleempje, heb nu dus al een blog in mijn site in WP. dit wordt aangeroepen in een map /blogs. Dus even zien of ik 2 database kan aanmaken. Anders moeten die blog berichten ook weer geredirect worden. Ben nog wel even zoet hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1