Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Probleem met app daikin airco oplossen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marcella4
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 03-03-2019
Hey , we hebben airco laten installeren van het merk Daikin , Het model Stylish. Nu zou je met een app op je smartphone , buitenshuis je airco / verwarming moeten kunnen bedienen..... Helaas hebben we daar heel veel problemen mee. Al vanaf het begin van de installatie , steeds foutmeldingen dat hij de units niet vond ! Uiteindelijk is er een nieuw binnenwerk geinstalleerd in de airco van de woonkamer. Een tijdje heeft het wel gewerkt tot gisteren :(. Nu is de foutmelding , dat ik op zoek moet gaan naar een internetverbinding die wel werkt ? . Voor alle duidelijkheid , ik bedien mijn app niet via wifi wel via 4G , en ik kan surfen en mailen dus ik heb wel degelijk verbinding ... enkel geef daikin niet thuis ????? Iemand een ideetje ? K heb app al terug verwijderd en geinstalleerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 05-01 20:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Marcella4 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 15:43:
Voor alle duidelijkheid , ik bedien mijn app niet via wifi wel via 4G , en ik kan surfen en mailen dus ik heb wel degelijk verbinding ... enkel geef daikin niet thuis ????? Iemand een ideetje ? K heb app al terug verwijderd en geinstalleerd.
Is je airco wel te bereiken op een publiek IP-adres dan? Of staat dat ding alleen op een intern IP-adres te luisteren?

Als het namelijk via een publiek IP gaat, is de vraag, bijvoorbeeld, of dit wel gerouteerd wordt over je eigen netwerk (of geportforward) of dat de Daikin een andersoortige module heeft en geen connectie heeft met een server van Daikin.

Tegelijkertijd; maar dat zou mijn idee zijn, is het misschien handig om gewoon de leverancier van het apparaat om hulp te vragen voor meer tips? Het speelt al vanaf dag 1 dus dan gok ik zomaar dat beide partijen niet precies weten wat dat ding moet / kan / eist aan een infra en "dus" valt dat ding random weg qua bediening.

Xbox Live: OctagonQontrol

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19:56
@Marcella4 Zo even snel te lezen is de airco zelf niet bedraad via UTP kabel maar via een "standaard geïntegreerde wifi-adapter" verbonden met je netwerk ?. Als deze geen stabiele WiFi (internet)signaal krijgt van je WiFi router, dan moet je wellicht het probleem daar gaan oplossen met bijvoorbeeld een extra access point zodat er dus wel een goede verbinding kan blijven bestaan tussen de airco en het internet/je app op je smartphone ?

Ook kan het zijn dat de gebruikte frequentie van je WiFi signaal thuis te druk is om een stabiele verbinding altijd te behouden. Je kunt met een programma als bijvoorbeeld inSSIDer eens kijken welk frequentie (kanalen) er druk of minder druk zijn en je WiFi router instellingen daar eens op aanpassen om te zien of dat verbeteringen geeft.

p,s: Dat je de app gebruikt met 4G i.p.v. Wifi is alleen de communicatie van je telefoon naar (waarschijnlijk de server van Daikin) en daarna via een (glas/koper) kabel naar je provider en vervolgens naar je modem/router. Het zegt dus niets over de (wifi)verbinding tussen de modem/router en de airco thuis.

Breezers wijzigde deze reactie 03-03-2019 16:14 (48%)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20:54
Heb je je aangemeld via de app bij Out-of-Home? Als je niet thuis bent en dus geen gebruik maakt van je WiFi verbinding, dan dien je een aanmeldings ID aan te maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marcella4
  • Laatst online: 03-03-2019
Hey Nicklazz, ja aangemeld bij out of home. Het heeft gewerkt en nu ineens niet meer :(:(:(:(:(

• bie100
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 15:26
waarom geeft daikin niet thuis btw geen garantie meer?

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17:17

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Dit heeft weinig te zoeken in WVB. Airco's staan in Witgoed, derhalve een tikje die kant op.
@Marcella4 zonder wat meer informatie is het voor ons ook maar gokken. Zit hij op je Wifi aangesloten? Werkt hij wel als je op wifi de boel probeer te bedienen thuis? Stroom eraf en weer erop? Legio acties waar wij geen weet van hebben.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Henk8888
  • Laatst online: 21-03-2019
Hoi Marcella4,

even een vraag. Welke router gebruik je? Is deze van KPN?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rfoppen
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23-01 15:51
Hetzelfde probleem hier. Van de een op de andere dag werkt Out of Home niet meer. De app blijft zeggen dat er geen units gevonden zijn.

Heb een nieuw account aangemaakt, maar zelfde euvel.

Kan dus wel op het account inloggen, maar er zijn geen units to beheren.

(heb overigens ook de stylish, super ding. Gister heerlijk koel in huis :))

Heeft iemand hier nog wat van gehoord?

/edit KPN hier idd...

rfoppen wijzigde deze reactie 03-06-2019 15:27 (3%)

Appels zijn geen peren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 24-01 16:44
Kan je de airco wel bedienen als je in hetzelfde (thuis) wifinetwerk zit?

Ik heb ook KPN. Tot nu toe geen problemen gehad, maar de airco's hebben bij mij een goede wifi verbinding met mijn thuisnetwerk.

Omdat 1 van mijn airco alleen heel af en toe in de zomer gebruikt word zie ik deze soms niet als ik niet thuis ben. Mogelijk valt dan de wifi adaptor in slaap.Vermoedelijk na een DHCP-refresh komt deze weer terug in de app. Thuis zie ik altijd alle airco's

• Victaulic
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23-01 12:56
Heeft de TS het inmiddels opgelost?

Ik had namelijk precies hetzelfde probleem met de Daikin Stylish. Dacht eerst dat het aan de unit's lag, maar aangezien ik er 2 heb zou het wel erg toevallig zijn als het aan beide unit's tegelijk lag...
Dus Daikin gebeld en die hadden enkele standaard tips waar ik weinig mee kon, maar ook 1 interessante die bleek te werken.
Reset de Wi-Fi adapter van je binnen unit naar fabrieksinstelling. Dan opnieuw aanmelden in je thuisnetwerk via de app, vervolgens (via de app) in je huisnetwerk een nieuw account aanmaken en voila het werkt weer :)

Victaulic wijzigde deze reactie 16-10-2019 16:15 (3%)

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22:10
Hebben jullie gecheckt op welk WiFi kanaal je zit? De Daikin wifi module kan volgens mij niet overweg met kanaal 11. Ik zat met hetzelfde euvel :)

vinom wijzigde deze reactie 16-10-2019 16:20 (11%)

• Victaulic
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23-01 12:56
vinom schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 16:19:
Hebben jullie gecheckt op welk WiFi kanaal je zit? De Daikin wifi module kan volgens mij niet overweg met kanaal 11. Ik zat met hetzelfde euvel :)
Dat is inderdaad (ook) een vervelende beperking van die Wi-Fi adapter. Ik geloof dat kanaal 11 nog net aan werkt, maar alles erboven pakt de adapter niet op.
Dit merk je echter snel genoeg als je de unit wil toevoegen in de app in je thuisnetwerk.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True