Probleem met app daikin airco oplossen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcella4
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-05-2024
Hey , we hebben airco laten installeren van het merk Daikin , Het model Stylish. Nu zou je met een app op je smartphone , buitenshuis je airco / verwarming moeten kunnen bedienen..... Helaas hebben we daar heel veel problemen mee. Al vanaf het begin van de installatie , steeds foutmeldingen dat hij de units niet vond ! Uiteindelijk is er een nieuw binnenwerk geinstalleerd in de airco van de woonkamer. Een tijdje heeft het wel gewerkt tot gisteren :(. Nu is de foutmelding , dat ik op zoek moet gaan naar een internetverbinding die wel werkt ? . Voor alle duidelijkheid , ik bedien mijn app niet via wifi wel via 4G , en ik kan surfen en mailen dus ik heb wel degelijk verbinding ... enkel geef daikin niet thuis ????? Iemand een ideetje ? K heb app al terug verwijderd en geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Marcella4 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 15:43:
Voor alle duidelijkheid , ik bedien mijn app niet via wifi wel via 4G , en ik kan surfen en mailen dus ik heb wel degelijk verbinding ... enkel geef daikin niet thuis ????? Iemand een ideetje ? K heb app al terug verwijderd en geinstalleerd.
Is je airco wel te bereiken op een publiek IP-adres dan? Of staat dat ding alleen op een intern IP-adres te luisteren?

Als het namelijk via een publiek IP gaat, is de vraag, bijvoorbeeld, of dit wel gerouteerd wordt over je eigen netwerk (of geportforward) of dat de Daikin een andersoortige module heeft en geen connectie heeft met een server van Daikin.

Tegelijkertijd; maar dat zou mijn idee zijn, is het misschien handig om gewoon de leverancier van het apparaat om hulp te vragen voor meer tips? Het speelt al vanaf dag 1 dus dan gok ik zomaar dat beide partijen niet precies weten wat dat ding moet / kan / eist aan een infra en "dus" valt dat ding random weg qua bediening.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
@Marcella4 Zo even snel te lezen is de airco zelf niet bedraad via UTP kabel maar via een "standaard geïntegreerde wifi-adapter" verbonden met je netwerk ?. Als deze geen stabiele WiFi (internet)signaal krijgt van je WiFi router, dan moet je wellicht het probleem daar gaan oplossen met bijvoorbeeld een extra access point zodat er dus wel een goede verbinding kan blijven bestaan tussen de airco en het internet/je app op je smartphone ?

Ook kan het zijn dat de gebruikte frequentie van je WiFi signaal thuis te druk is om een stabiele verbinding altijd te behouden. Je kunt met een programma als bijvoorbeeld inSSIDer eens kijken welk frequentie (kanalen) er druk of minder druk zijn en je WiFi router instellingen daar eens op aanpassen om te zien of dat verbeteringen geeft.

p,s: Dat je de app gebruikt met 4G i.p.v. Wifi is alleen de communicatie van je telefoon naar (waarschijnlijk de server van Daikin) en daarna via een (glas/koper) kabel naar je provider en vervolgens naar je modem/router. Het zegt dus niets over de (wifi)verbinding tussen de modem/router en de airco thuis.

[ Voor 48% gewijzigd door Breezers op 03-03-2019 16:14 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:41
Heb je je aangemeld via de app bij Out-of-Home? Als je niet thuis bent en dus geen gebruik maakt van je WiFi verbinding, dan dien je een aanmeldings ID aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcella4
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-05-2024
Hey Nicklazz, ja aangemeld bij out of home. Het heeft gewerkt en nu ineens niet meer :(:(:(:(:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06:48
waarom geeft daikin niet thuis btw geen garantie meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-05 00:24
Dit heeft weinig te zoeken in WVB. Airco's staan in Witgoed, derhalve een tikje die kant op.
@Marcella4 zonder wat meer informatie is het voor ons ook maar gokken. Zit hij op je Wifi aangesloten? Werkt hij wel als je op wifi de boel probeer te bedienen thuis? Stroom eraf en weer erop? Legio acties waar wij geen weet van hebben.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1193600

Hoi Marcella4,

even een vraag. Welke router gebruik je? Is deze van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfoppen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:18
Hetzelfde probleem hier. Van de een op de andere dag werkt Out of Home niet meer. De app blijft zeggen dat er geen units gevonden zijn.

Heb een nieuw account aangemaakt, maar zelfde euvel.

Kan dus wel op het account inloggen, maar er zijn geen units to beheren.

(heb overigens ook de stylish, super ding. Gister heerlijk koel in huis :))

Heeft iemand hier nog wat van gehoord?

/edit KPN hier idd...

[ Voor 3% gewijzigd door rfoppen op 03-06-2019 15:27 ]

Appels zijn geen peren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-05 16:39
Kan je de airco wel bedienen als je in hetzelfde (thuis) wifinetwerk zit?

Ik heb ook KPN. Tot nu toe geen problemen gehad, maar de airco's hebben bij mij een goede wifi verbinding met mijn thuisnetwerk.

Omdat 1 van mijn airco alleen heel af en toe in de zomer gebruikt word zie ik deze soms niet als ik niet thuis ben. Mogelijk valt dan de wifi adaptor in slaap.Vermoedelijk na een DHCP-refresh komt deze weer terug in de app. Thuis zie ik altijd alle airco's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Victaulic
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-05 10:17
Heeft de TS het inmiddels opgelost?

Ik had namelijk precies hetzelfde probleem met de Daikin Stylish. Dacht eerst dat het aan de unit's lag, maar aangezien ik er 2 heb zou het wel erg toevallig zijn als het aan beide unit's tegelijk lag...
Dus Daikin gebeld en die hadden enkele standaard tips waar ik weinig mee kon, maar ook 1 interessante die bleek te werken.
Reset de Wi-Fi adapter van je binnen unit naar fabrieksinstelling. Dan opnieuw aanmelden in je thuisnetwerk via de app, vervolgens (via de app) in je huisnetwerk een nieuw account aanmaken en voila het werkt weer :)

[ Voor 3% gewijzigd door Victaulic op 16-10-2019 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:52
Hebben jullie gecheckt op welk WiFi kanaal je zit? De Daikin wifi module kan volgens mij niet overweg met kanaal 11. Ik zat met hetzelfde euvel :)

[ Voor 11% gewijzigd door vinom op 16-10-2019 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Victaulic
vinom schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 16:19:
Hebben jullie gecheckt op welk WiFi kanaal je zit? De Daikin wifi module kan volgens mij niet overweg met kanaal 11. Ik zat met hetzelfde euvel :)
Dat is inderdaad (ook) een vervelende beperking van die Wi-Fi adapter. Ik geloof dat kanaal 11 nog net aan werkt, maar alles erboven pakt de adapter niet op.
Dit merk je echter snel genoeg als je de unit wil toevoegen in de app in je thuisnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:05

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Victaulic schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 16:13:
Heeft de TS het inmiddels opgelost?

Ik had namelijk precies hetzelfde probleem met de Daikin Stylish. Dacht eerst dat het aan de unit's lag, maar aangezien ik er 2 heb zou het wel erg toevallig zijn als het aan beide unit's tegelijk lag...
Dus Daikin gebeld en die hadden enkele standaard tips waar ik weinig mee kon, maar ook 1 interessante die bleek te werken.
Reset de Wi-Fi adapter van je binnen unit naar fabrieksinstelling. Dan opnieuw aanmelden in je thuisnetwerk via de app, vervolgens (via de app) in je huisnetwerk een nieuw account aanmaken en voila het werkt weer :)
ik heb 3 airco's in huis. Boven op werkkamer een Daikin Ururu met een externe wifi adapter. Werkt altijd 100% goed, deze zit verste weg van de router (Asus AX88U) echter de nieuwe Stylish op slaapkamer en in de woonkamer zijn steeds weg, dan weer een uur bereikbaar en weer weg. Alles al gedaan aan resets, ip vooraf ingesteld, verbonden met een ander los accesspoint, echter probleem blijft. Ergens gaat dus iets mis met die wifi module in de Stylish. iemand al meer beeld wat dit kan zijn??

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upatamby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05-2024
Ook ik heb geregeld het probleem dat de app 1 van mijn 2 Daikin-units niet ziet (w.o. een Stylish). Het lijkt erop dat hij de wifi-verbinding soms kwijtraakt. Zodra ik met de gewone afstandsbediening het apparaat bedien dan herstelt de verbinding zich en dan wordt het apparaat weer gezien door de app.
Het is een beetje aanklooien zo en het ideaal van alles bedienen met één app wordt niet waargemaakt (ook al omdat bepaalde functies ontbreken in de app en je dus naast de app ook nog steeds de originele afstandsbediening nodig hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victaulic
Ik heb 2 Stylish units nu iets langer dan een jaar en eigenlijk geen probleem meer gehad nadat ik een factory reset had gedaan.
Ook geen wegvallende verbinding o.i.d. Heb er 1 in de woonkamer en 1 op de slaapkamer van de 1e verdieping hangen en niet heel dicht bij de router. Lijkt er op dat de wifi module in (jullie) de latere units wellicht niet helemaal lekker zijn?
Kijk even of de buren toevallig niet op hetzelfde kanaal zit. Bij mij niet aan de orde omdat ik vrijstaand woon. Misschien is dit mijn 'geluk' dat ik minder last heb van andere wifi signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pslomp
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-10-2024
Hallo allen, bij mij zelfde probleem. Ik wil factory reset doen, maar hoe dit je dit? Het lukt me niet met de afstandsbediening en dan de powerfull knop optie A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter121212
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik heb ook problemen. App vind mijn 2 units, maar schieten in de app telkens op offline.
Vlak bij de airco staat mijn WIFI unit (Netgear Orbi) met perfecte dekking.

Ik kan de app dus wel gebruiken, maar moet soms even 30sec. wachten tot ie ze weer ziet.
Factory reset van Daikin helpt niet.

Mocht iemand anders nog tips hebben hoor ik die graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Welke versie van de app gebruik je ?

Daikin Residential Controller of Daikin Online Controller.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:52

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik heb zelf 4 Daikin units en de Out-Of-Home functionaliteit is inderdaad niet heel erg stabiel. Lijkt toch echt aan de servers van Daikin te liggen.

Uiteindelijke oplossing voor mij was om de Airco's in Home Assistant toe te voegen. De Wifi modules zelf zijn namelijk razendsnel. In Home Assistant kan ik de units nu realtime bedienen, zonder enige merkbare vertraging. Bijkomend voordeel is dat ik ook de binnen- en buitentemperatuur en het stroomverbruik in grafiekjes kan plotten.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Klopt, maar de Daikin Residential Controller lijkt een stuk beter te werken.
Is momenteel in beta voor oudere airco modellen.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pslomp
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-10-2024
DexterDee schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:45:
Ik heb zelf 4 Daikin units en de Out-Of-Home functionaliteit is inderdaad niet heel erg stabiel. Lijkt toch echt aan de servers van Daikin te liggen.

Uiteindelijke oplossing voor mij was om de Airco's in Home Assistant toe te voegen. De Wifi modules zelf zijn namelijk razendsnel. In Home Assistant kan ik de units nu realtime bedienen, zonder enige merkbare vertraging. Bijkomend voordeel is dat ik ook de binnen- en buitentemperatuur en het stroomverbruik in grafiekjes kan plotten.
Wat is Home Assistant en is dit gebruiksvriendelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:13
Pslomp schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:05:
[...]

Wat is Home Assistant en is dit gebruiksvriendelijk?
https://letmegooglethat.com/?q=home+assistant

We zitten wel op Tweakers hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door Arn0uDz op 23-03-2021 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:52

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Je hebt ergens wel een punt, maar datzelfde Tweakers heeft ook een semi-ongeschreven regel met betrekking tot je beoogde "oplossing".

En als antwoord op @Pslomp, ja, Home Assistant is behoorlijk gebruiksvriendelijk. Bij de eerste installatie had 'ie al m'n Daikins al automatisch ontdekt op het interne netwerk.

Kleine impressie van hoe het er bij mij uitziet (klik voor groot):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BS4Lv1FGDVSAZ3PgzOwErp6wDzI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x3WB6jz0Z82uV1osCMxStRXb.png?f=fotoalbum_large

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonreproc
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2023
Ik heb onlangs twee Daikin airco's geplaatst, een Stylish en een Perfera FTXM42N. De Stylish kan ik met WiFi verbinden maar de Perfera niet.
De app die ik gebruik is 'Daikin residential controller'.
Ze werken beiden op een verschillend access point en dus ander kanaal van de installatie, resp. kanaal 6 en 1. Zou dat iets uitmaken?
Het WiFi signaal bij de Perfera is redelijk (-60dBm).

Ik volg de procedure van het boek in combinatie met de app. Steeds krijg ik de melding dat het is mislukt. Terugzetten naar de fabriekgegevens heeft niet geholpen.

Heeft iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHollander
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-05 14:40
tonreproc schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:29:
Ik heb onlangs twee Daikin airco's geplaatst, een Stylish en een Perfera FTXM42N. De Stylish kan ik met WiFi verbinden maar de Perfera niet.
De app die ik gebruik is 'Daikin residential controller'.
Ze werken beiden op een verschillend access point en dus ander kanaal van de installatie, resp. kanaal 6 en 1. Zou dat iets uitmaken?
Het WiFi signaal bij de Perfera is redelijk (-60dBm).

Ik volg de procedure van het boek in combinatie met de app. Steeds krijg ik de melding dat het is mislukt. Terugzetten naar de fabriekgegevens heeft niet geholpen.

Heeft iemand raad?
Hier na de installatie van een andere router (Asus Aimesh) ook problemen (niet willen verbinden of offline gaan) met 1 van de 3 wifi modules :(

De Daikin residential controller is wel de beste app. Start veel sneller op dan de Online controller app.
Je hebt ook meer instelmogelijkheden o.a. per 0,5 graden instellen. Via de Residential controller kon ik ook de firmware updaten. Na die firmware update heb ik minder problemen met de onwillende adapter.

Je kan op 2 manieren verbinden:

-Via WPS
-De Daikin Online Controler app downloaden en dan inloggen op de wifi van de Daikin module en dan je wifi gegevens invullen.

Idd let op met de hoge kanalen en de modules pakken alleen 2.4Ghz.
Ik heb ze nu ook een vast ip adres gegeven.

Via 2 wifi routers kan wel, maar let dan wel op dat er maar een ip adressen uit deelt.
De ander zal je in Bridge mode moeten zetten. Voorkeur heeft 1 netwerk.

Bij mij lijkt het nu allemaal weer te werken, heb begrepen dat er nog een update aankomt.

[ Voor 4% gewijzigd door DeHollander op 11-04-2021 17:52 ]

Mijn setup: Omvormer 1: 12x330wp 3960wp ZO + 6x330wp 1980WP NW - Omvormer 2: 6x370wp 2220wp ZW Totaal 8160wp Locatie Zuid-Limburg Bunde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tonreproc
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2023
Het wilde maar niet lukken met de Perfera unit. Van de fabrikant had ik al een nieuwe wifi print gekregen en een nieuwe hoofdprint van de unit, allemaal zonder resultaat. Ik heb het laten liggen en wilde Daikin vragen maar een monteur te sturen.

Tot ik gisteren merkte dat de app op mijn Android telefoon was ge-update. Dan maar opnieuw proberen was mijn gedachte en tot mijn verbazing verbond de unit meteen met het lokale wifi netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

ZeRoC00L schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:16:
Klopt, maar de Daikin Residential Controller lijkt een stuk beter te werken.
Is momenteel in beta voor oudere airco modellen.
Ja, je kan het beste die app gebruiken. Die lost het probleem met bepaalde wifikanalen op (waar je de airco even niet ziet) en ook out of home enzo werkt dan beter.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
tonreproc schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:25:
Tot ik gisteren merkte dat de app op mijn Android telefoon was ge-update. Dan maar opnieuw proberen was mijn gedachte en tot mijn verbazing verbond de unit meteen met het lokale wifi netwerk.
Dank voor je post. Ik heb net ook mijn 4 jaar oude airco aan de nieuwe app gekoppeld. Eerder lukte dit niet maar met de aangepaste app lukte het nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenNL03
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-04 21:33
Voor degene die nog steeds problemen hebben met het verbinden van een Daikin wifi module het probleem bij mij was een # in mijn wifi paswoord dus liever geen tekens gebruiken, heeft me 2uur gekost maar het werkt nu probleemloos...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squareware
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:32
3x perfera en 1 stylish met de resediential app.
Moest wat truken / trucen / tricks uithalen om het werkend te krijgen.
Op een gegeven moment was de stylish offline.
Deze opnieuw toegevoegd en nu is er geen econo en comfort, maar zit er wel een soort handmatige eco-stand waarmee je de power van buitenunit kan verlagen automatisch en handmatig...
Opnieuw nog even verder stoeien dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveP
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-05 15:08
Bij mij staat ! in de Wifi password en sinds vandaag blijft de Residential Controller of de oude app (heb beide geïnstalleerd) offline, app gaat steeds online offline, met "your mobile appears to be offline" en dat is gewoon niet zo.. na enkele uren kloten met de app kwam ik achter dat als ik de Wifi uitzet in mijn telefoon kan ik opeens wel de ac zonder problemen bedienen (in de cloud dus).

Ik word gek van dat de schedule steeds uit gaat! ik heb dagelijkse hetzelfde schedule:

7:30am Aan en heat tot 19C auto
9:00am heat met quiet stand
11:30pm Uit

Ik heb het ook verbonden met Googler Assistant (vanmorgen niet meer gelinkt, maar nu weer wel).

[ Voor 6% gewijzigd door SteveP op 31-10-2021 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHollander
Mr_Spock schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 08:29:
[...]
ot slot nog even bijvermelden dat ik de 3 units allemaal met hun MAC adres aan de zwarte lijst voor roaming heb toegevoegd in de settings van de Asus. Dit om zeker te zijn dat de units in de slaapkamers steeds verbonden blijven met de router die daar vlakbij staat, en de unit in de woonkamer ook met de router in de woonkamer. 8)
Dit kon wel eens de oplossing zijn die ik zocht, heb het net zo ingesteld en gelijk alle units weer online.
Werk zelf ook met een mesh systeem.

Mijn setup: Omvormer 1: 12x330wp 3960wp ZO + 6x330wp 1980WP NW - Omvormer 2: 6x370wp 2220wp ZW Totaal 8160wp Locatie Zuid-Limburg Bunde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-05 20:28
Eergisteren 2x een nieuwe perfera geinstalalleerd gekregen. Vallen sindsdien steeds uit waarbij ze offline gaan. Ze zijn dan ook met de Afstandsbediening niet meer werkend te krijgen. Pas na uit- en aanzetten van de hoofdschakelaar komt de boel weer online. Ik kan in mijn Orbi mesh ze niet verbieden te roamen, maar dat doen ze ook niet. Zeer stabiel 2.4 netwerk aanwezig. Heb de mac adressen wel een vast ip in de router gegeven om daar problemen te voorkomen. Maar ze blijven na een tijdje inactiviteit offline gaan waarbij ze helemaal freezen en nergens meer op reageren, ook niet op fysieke on/off knop.

Heeft iemand nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvw
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05 17:27
is het er een uit fe ftxm serie?
kun je het volledige tyoenummer anders geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-05 20:28
Dank voor je reactie. Het probleem lijkt opgelost. Zat iets fout in de bedrading van mijn huisinstalatie. Ik ga even kijken of ie t blijft doen. Anders meld ik mij weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHollander
DeHollander schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:56:
[...]

Dit kon wel eens de oplossing zijn die ik zocht, heb het net zo ingesteld en gelijk alle units weer online.
Werk zelf ook met een mesh systeem.
Het probleem is verholpen m`n airco`s blijven nu constant online _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveP
Mijn probleem is opgelost door Smart WiFi pods van Ziggo (1 daarvan zit in de stopcontact onder de airco) mijn WiFi was blijkbaar niet sterk genoeg waardoor de unit steeds offline ging, maar daarmee ging het ook klote met de schedule aan en uit, misschien door dat de unit steeds over sloeg naar de remote (waar geen schedule in zit) Ik weet het niet, maar nu 5 weken geen last meer van offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haunter000
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-05 08:33
Ook hier problemen met Daikin wifi.

• Router: Asus AX88u met Merlin 384.14
• AccessPoint: Asus AX88u met Merlin 384.14 (geen AIMESH)
• Perfera FVXM25A vloer – geen wifi problemen
• Perfera FTXM35R wand – geen wifi problemen
• Skyair FBA50 verbonden via externe BRP069C81 – gaat vaak offline
De enige manier om de Skyair weer online te krijgen is unit uit de app te gooien en weer toe te voegen.

Als de app aangeeft dat hij offline is, kan ik hem wel gewoon pingen => Conclusie: unit is online, alleen niet in de app.

Al geprobeerd/gecontroleerd:
• Tijdverschil tussen mobiel waar op app draait en unit is kleiner dan 15 minuten.
• Wifi kanaal is < 11.
• Router/AP instellingen op 2.4GHz:
- WiFi Agile Multiband: disabled
- Target Wake Time: disabled
- Protected Management Frames: disabled
• BRP069C81 komt via AP op netwerk
• 2.4/5GHz is rock-solid door hele huis. Router en AP werken op verschillende kanelen.
• Alleen lokaal wifi getest.
• Skyair heeft een fixed IP adres (app kan niet goed omgaan met veranderende IP adressen)
(Alle devices hebben fixed IP adressen in mijn wifi netwerk.)
• Geen guest-network enabled.
• Signal check: bij Skyair heeft AP beter signaal (-58dB) dan router (-70dB).

Het laatste wat ik geprobeerd heb is: geforceerd access op AP only (ch3), zodat hij 100% zeker niet kan springen naar router (ch7).

Nu fingers crossed dat de Skylake online blijft….

:'( Nope na 1 uur weer offline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:24
Herkenbaar.
Ook ik heb regelmatig last van wegvallende verbinding of commando,s komen met flinke vertraging aan in de nieuwe Daikin App.

De nieuwe Daikin App is niet zo stabiel, terwijl de oude App gewoon instant en uitstekend werkt.
Ik update de firmware bewust niet meer doordat ik anders besturing met de oude App ga verliezen.

Daikin heeft ervoor gezorgd dat het nu verplicht via hun online server moet in de nieuwe App, sindsdien is het regelmatig gedonder.

De Oude App wordt volgensmij ook niet meer aangeboden in de Play/App store, je kan niet terug switchen, ik ben er dus heel zuinig op.

[ Voor 61% gewijzigd door mr_evil08 op 16-01-2022 11:22 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haunter000
Het is mogelijk om oudere versies te downloaden.
Welke versie is volgens jou de laatste stabiele versie, dan kunnen wij die proberen. (Kijk eens op Aptoide)
• 2.5.2.10323
• 2.5.0.10126
• 2.2.1.7741
• 1.6.1.4681
• 1.6.0.3607
• 1.5.0.14
• 1.4.2.1.4.2.13
• 1.4.0.1.4.0.9
• 1.3.3.8
• 1.2.0.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Ik ervaar juist dat de nieuwe app van Daikin beter werkt, draai al een tijdje mee in de beta.
Bedienen met de oude app lukt trouwens nog steeds.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haunter000
Ik kreeg de informatie van Daikin dat er een update van de app op 30 januari uitkomt, waarin mijn probleem (BRP069C81 gaat steeds offline) is opgelost.
Feedback dat de beta beter werkt schept verwachtingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveP
Haunter000 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:16:
Ik kreeg de informatie van Daikin dat er een update van de app op 30 januari uitkomt, waarin mijn probleem (BRP069C81 gaat steeds offline) is opgelost.
Feedback dat de beta beter werkt schept verwachtingen :)
Nice! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHollander
Haunter000 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:08:
Ook hier problemen met Daikin wifi.

• Router: Asus AX88u met Merlin 384.14
• AccessPoint: Asus AX88u met Merlin 384.14 (geen AIMESH)
• Perfera FVXM25A vloer – geen wifi problemen
• Perfera FTXM35R wand – geen wifi problemen
• Skyair FBA50 verbonden via externe BRP069C81 – gaat vaak offline
De enige manier om de Skyair weer online te krijgen is unit uit de app te gooien en weer toe te voegen.

Als de app aangeeft dat hij offline is, kan ik hem wel gewoon pingen => Conclusie: unit is online, alleen niet in de app.

Al geprobeerd/gecontroleerd:
• Tijdverschil tussen mobiel waar op app draait en unit is kleiner dan 15 minuten.
• Wifi kanaal is < 11.
• Router/AP instellingen op 2.4GHz:
- WiFi Agile Multiband: disabled
- Target Wake Time: disabled
- Protected Management Frames: disabled
• BRP069C81 komt via AP op netwerk
• 2.4/5GHz is rock-solid door hele huis. Router en AP werken op verschillende kanelen.
• Alleen lokaal wifi getest.
• Skyair heeft een fixed IP adres (app kan niet goed omgaan met veranderende IP adressen)
(Alle devices hebben fixed IP adressen in mijn wifi netwerk.)
• Geen guest-network enabled.
• Signal check: bij Skyair heeft AP beter signaal (-58dB) dan router (-70dB).

Het laatste wat ik geprobeerd heb is: geforceerd access op AP only (ch3), zodat hij 100% zeker niet kan springen naar router (ch7).

Nu fingers crossed dat de Skylake online blijft….

:'( Nope na 1 uur weer offline
Probeer het eens via het guest netwerk, daar staan ze bij mij nu op en vallen niet meer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haunter000
Nou de laatste app update 3.0.0.9188 geinstalleerd.
Gelijk met een firmware update voor de Skyair en de FTXM35R (1.12.59).
:(
Totaal instabiel.
:(
Alle airco's gaan in minuten takt offline en komen weer random online.

Het enige voordeel is dat men ze niet meer handmatig moet deleten en weer moet toeveoegen.

(Op guest netwerk gezet, even instabiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvw
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05 17:27
Waar kun je deze laatste versie vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haunter000
Als je deelneemt aan de beta test, kun je deze versie downloaden.
(Kun je selecteren in play store)

MAAR... Hij update ook de firmware op jouw units en je kunt niet downgraden.
Gebruik op eigen risico!!!

Voor mij heeft het niets opgeleverd behalve dat nu, in plaats van dat er 1 unit iedere keer volledig offline ging, er nu 2 af en toe offline gaan en weer online komen.
Heel instabiel!!!

Een gewaarschuwd tweaker telt voor twee !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveP
ik zou geen Beta test aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carp_be
  • Laatst online: 21:57
@Haunter000

er is een nieuwe beta versie beschikbaar 3.0.2
Hier ook een beta user maar met een Altherma geen skyair
New:
- General improvements
- DX multiple schedule support
- DX basic humidification support (supported models only)
- Improved access point onboarding
- Fixed issue with Skyair BRP069C8x going repetitively online/offline
- Fixed issue with Skyair BRP069C8x going permanent offline*

*If your device is permanently offline , please add it again to your account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haunter000
@carp_be

Deze draait ook bij mij. (Heb de unit verwijderd en weer toegevoegd, de Skyair werkt via de BRP069C8)
Het toevoegen van units gaat nu wel een stuk sneller.

Wil nog even afwachten voordat ik de vlag uitsteek en roep "Het werkt"...
!! Fingers crossed !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Want?

Draai al ruim een half jaar mee in de beta, eigenlijk nooit problemen gehad. Je krijgt de versie wat eerder.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SteveP
ZeRoC00L schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:28:
[...]

Want?

Draai al ruim een half jaar mee in de beta, eigenlijk nooit problemen gehad. Je krijgt de versie wat eerder.
Dat is prima, maar ik wil geen beta tester zijn :) .

• Mokke
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-04 06:37
Hallo,

Ik zou graag mijn Daikin airco's wat slimmer willen maken via IFTTT. Ik zou daar moeten inloggen met een out of home ID van Daikin maar kan dit maar nergens terugvinden. Ook een zogenaamd out of home account aanmaken is nergens te vinden. Is er nog iemand die problemen heeft om de units via de DAIKIN ONLINE CONTROLLER APP te koppelen in android? Als dat lukt dan kan ik daar volgens mij het out of home ID terugvinden en zo inloggen op de Daikin online controller app via IFTTT.

Waar ik wel in geslaagd ben is om beide units te verbinden met de ONECTA android app. Ook de koppeling met google home is gelukt. Daar kan ik de units mee bedienen (ook al ben ik niet thuis) al zijn de mogelijkheden in de ONECTA app veel uitgebreider.

Wat eigenlijk wil doen is via IFTTT zeggen dat als het buiten 30graden is mijn airco automatisch aan gaat. Hoeft niet per se via IFTTT. Indien er andere mogelijkheden zijn dan hoor ik dit graag.

Ik word er stilaan knettergek van :P

• MotorBeast
  • Laatst online: 20-11-2024
Mokke schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:03:
Hallo,

Ik zou graag mijn Daikin airco's wat slimmer willen maken via IFTTT. Ik zou daar moeten inloggen met een out of home ID van Daikin maar kan dit maar nergens terugvinden. Ook een zogenaamd out of home account aanmaken is nergens te vinden. Is er nog iemand die problemen heeft om de units via de DAIKIN ONLINE CONTROLLER APP te koppelen in android? Als dat lukt dan kan ik daar volgens mij het out of home ID terugvinden en zo inloggen op de Daikin online controller app via IFTTT.

Waar ik wel in geslaagd ben is om beide units te verbinden met de ONECTA android app. Ook de koppeling met google home is gelukt. Daar kan ik de units mee bedienen (ook al ben ik niet thuis) al zijn de mogelijkheden in de ONECTA app veel uitgebreider.

Wat eigenlijk wil doen is via IFTTT zeggen dat als het buiten 30graden is mijn airco automatisch aan gaat. Hoeft niet per se via IFTTT. Indien er andere mogelijkheden zijn dan hoor ik dit graag.

Ik word er stilaan knettergek van :P
Hoe oud is je unit? De oudere units hebben nog een API en die is uit te lezen en te bedienen middels HA of Domoticz. Die laatste gebruik ik zelf. Ik heb de Cloud van Daikin dus ook niet nodig.

• Mokke
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-04 06:37
Dank voor je reactie. Beide modellen zijn vrij recent. Werden vorig jaar geplaatst. Ik heb een FTXM25R en een FNA50A9. Dat laatste is een inbouw model met extra wifi module. Beide aangesloten op 3MXM68N9.

[ Voor 8% gewijzigd door Mokke op 25-08-2022 20:22 ]

Pagina: 1