IPTV voor buitenlandse TV kanalen?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.058 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik zoek een?
[i] IPTV waarmee ik buitenlandse TV kanalen kan bekijken /i]

Wat is je budget?
200

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Buitenlandse TV kanalen te ontvangen. Ik heb een Braziliaanse vrouw die de thuiskanalen wel zou willen ontvangen, ook voor de schoonmoeder die nog wel eens langskomt zou dat leuk zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb een IPTV settop box gevonden (https://www.dennisdeal.co...el-9000-tv-kanalen-kijken) maar weet niet of deze geschikt is. Sowieso wil ik dan weten of ik deze beter kan bekabelen of dat Wifi ook goed genoeg is. En wat voor Wifi dongle zou ik dan nodig hebben? Bekabelen gaat lastig ivm dunne buizen in mijn muren helaas.

Welke vragen heb je hier nog over?
Alle informatie is welkom, ik heb hier totaal geen verstand van

Beste antwoord (via Batsu op 03-03-2019 15:59)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Batsu alles wat je niet kan ontvangen via Nederlandse providers en hierdoor "gratis" via een all-in-one device wel binnen kan harken, lijkt in ieder geval tegen allerlei telecommunicatie-wetten in te gaan en daardoor niet gewenst als oplossing voor je probleem?

Andersom; het is niet ondenkbaar dat je in Brazilie, net als in NL, bij het afnemen van een televisie-abonnement dus ook buitenshuis kan kijken / streamen. Het is niet de meest nette oplossing maar als je schoonmoeder een dergelijk abonnement heeft, kan je toch proberen om die stream met haar inloggegevens op jouw eigen PC te krijgen? Net als dat de gemiddelde Ziggo-abonnee in Italie op de camping kan genieten van RTL5 bijvoorbeeld?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:25
Iptv is een nogal grijs / zwart gebied..

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

@Batsu alles wat je niet kan ontvangen via Nederlandse providers en hierdoor "gratis" via een all-in-one device wel binnen kan harken, lijkt in ieder geval tegen allerlei telecommunicatie-wetten in te gaan en daardoor niet gewenst als oplossing voor je probleem?

Andersom; het is niet ondenkbaar dat je in Brazilie, net als in NL, bij het afnemen van een televisie-abonnement dus ook buitenshuis kan kijken / streamen. Het is niet de meest nette oplossing maar als je schoonmoeder een dergelijk abonnement heeft, kan je toch proberen om die stream met haar inloggegevens op jouw eigen PC te krijgen? Net als dat de gemiddelde Ziggo-abonnee in Italie op de camping kan genieten van RTL5 bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Thnaks, beter niet doen dan. In Brazilie hebben ze dat soort dingen nog niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Batsu schreef op zondag 3 maart 2019 @ 15:59:
In Brazilie hebben ze dat soort dingen nog niet denk ik.
Heb je wel een Braziliaanse vriendin waar je het aan kan vragen? ;)

Er zijn meerdere kabelaars in Brazilie die zowel analoog als digitaal signaal verspreiden en dat ook via een webbrowser kunnen toepassen. Ik weet dus niet of jouw familie bij een dergelijke kabelaar is aangesloten of wat er wel/niet kan met streaming media buiten de grenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

MAX3400 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 15:15:
Naar mijn mening is kijken via het abonnement van de schoonmoeder, willens en wetens dat het niet bedoelt is voor naaste familie in het buitenland net zo 'erg' als een unlocked IPTV ontvanger die voor een onrealistisch laag bedrag 'alle' zenders geeft.
Maar daarentegen lijkt het mij waarschijnlijker dat je IPTV-boer opgepakt wordt in NL dan dat de BR aanbieder je VPN/IPTV op afstand gaat knijpen.

Een legitieme oplossing is kijken via de satelliet Canal Digitaal in NL. Er zijn vast ook Braziliaanse aanbieders die dit doen en waar je ook in de EU kunt kijken. Ik zal mij eens in de satelliet wereld van TV verdiepen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmick
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06-2024
Dacuuu schreef op zondag 3 maart 2019 @ 15:12:
Nee hoor, het is heel helder zelfs.

Al jij de rechten hebt om iets te bekijken, mag dat.
Ziggo en haar kanalen via Ziggo-Go / web -> je hebt een abonnement, dus mag
Netflix -> je betaald elke maand aan Netflix het bedrag -> toestemming
( vul eender welke streamingdienst in )

Een IPTV abonnement waarin het hele ABC aan TV / filmkanalen zit verwerkt als een All in One ) niet toegestaan, omdat Sky en HBO niet in dat consortium zitten.
True schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:06:
[...]

Naar mijn mening is kijken via het abonnement van de schoonmoeder, willens en wetens dat het niet bedoelt is voor naaste familie in het buitenland net zo 'erg' als een unlocked IPTV ontvanger die voor een onrealistisch laag bedrag 'alle' zenders geeft.
Maar daarentegen lijkt het mij waarschijnlijker dat je IPTV-boer opgepakt wordt in NL dan dat de BR aanbieder je VPN/IPTV op afstand gaat knijpen.

Een legitieme oplossing is kijken via de satelliet Canal Digitaal in NL. Er zijn vast ook Braziliaanse aanbieders die dit doen en waar je ook in de EU kunt kijken. Ik zal mij eens in de satelliet wereld van TV verdiepen.
Net zo erg, in de letter van de overeenkomst wel, maar je mag op een paar plekken tegelijk gebruik maken van je abonnement, zolang je er voor betaald.
Als het in de familie blijft, zou je het minder problematisch kunnen zien.
( eigen belang ;) ik deel mijn Ziggo sport met familie, die op zijn beurt Fox Sport met mij deelt )

Satelliet TV is wat lastiger, die dingen hangen geostationair boven hun regio's
Zelfs de op de UK gerichte satellieten hangen 'net' onhandig voor ons.
Er zijn een paar van die bakken, die overlap verzorgen, maar vaak moet je daar een kaart voor hebben ( CI ) en die worden dan weer niet naar NL verzonden helaas

Ik had hier op een gegeven moment 3 van die wokschotels aan de muren, en ontving zo'n 10 satellieten, waarvan enkele zelfs maar minimaal, omdat de hoogte / afstand amper haalbaar was om uit te richten.
In de wereld voor (snel) internet was het een fantastische hobby, en uitdaging om zoveel mogelijk kanalen te kunnen oppikken.
( stiekem eigen kaartjes maken, om Sky / Taquilla / Canal Digitaal te kunnen kijken :$ )

[ Voor 60% gewijzigd door Gimmick op 03-03-2019 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batsu
MAX3400 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:02:
[...]

Heb je wel een Braziliaanse vriendin waar je het aan kan vragen? ;)

Er zijn meerdere kabelaars in Brazilie die zowel analoog als digitaal signaal verspreiden en dat ook via een webbrowser kunnen toepassen. Ik weet dus niet of jouw familie bij een dergelijke kabelaar is aangesloten of wat er wel/niet kan met streaming media buiten de grenzen.
jawel maar ze woont al 12 jaar hier en sindsdien zijn de dingen daar ook veranderd.De situatie met buitenshuis kijken enzo dat weet ik niet hoe dat zit. Ik kan dat eens vragen, maar ik vermoed dat ze daar met dit soort zaken nog niet zo ver zijn als wij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmick
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06-2024
https://streema.com/tv/country/Brazil
Via ziggo internet ( zonder vpn ) mag je niet kijken, territorium restricties
Maar met VPN ( windscribe Brazil ) zijn de kanalen te openen ( al heb ik geen idee wat er gezegd wordt ;) )

Dus voor TV uit het thuisland, hoef je geen illegale streaming te halen.
Vergeet niet dat je bij de aanbieder ook bekend bent, en die willen vaak jouw IP & MAC adres hebben voor de administratie ( niet stiekem account delen )
Brein is actief op zoek naar dit soort aanbieders, en niet alleen de aanbieder is strafbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dacuuu schreef op zondag 3 maart 2019 @ 15:12:
Nee hoor. Niks raars of verkeerds aan. Miljoenen mensen bekijken legaal iptv. Wordt pas illegaal als je streams gaat bekijken die je normaal niet zou kunnen zien door geoblocking of betaalmuren te omzeilen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Jorgen schreef op zondag 3 maart 2019 @ 20:14:
[...]

Wordt pas illegaal als je streams gaat bekijken die je normaal niet zou kunnen zien door geoblocking of betaalmuren te omzeilen.
Dan is een kastje met in de URL "9000 kanalen" vast niet legaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@MAX3400 je weet het mooi te brengen, maar dat is natuurlijk precies wel de illegale variant. 😉

Iedereen die een tuner van een Nederlandse provider heeft, zonder coax, maar met utp kijkt ook iptv.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

En inmiddels vervalt deze discussie weer in een 'wat is grijs/fout gebied' en daar hebben we hier geen zin in.
Ik zet deze dicht.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.