Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:28
Ik wil graag zonnepanelen gaan nemen, maar ik vraag me af wat het handigst is. Ons dak is het rechterdeel van de Twee-onder-een-kap woning op de foto, inclusief het stuk schuin garage dak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6GWNL2O1PdjrdFZVhKAOEsA6/thumb.png
Ik wil het liefst panelen op de uitbouw en mogelijk op het schuine dak, maar zit ook met een budget tot 5000 euro. BTW aftrek wil ik eigenlijk niet aan beginnen want ZZP'er dus het moet voor die 5000 kunnen.
Nu heb ik voor 13 panelen al een offerte liggen voor ongeveer 6550, wat dus boven het budget gaat. Dit zijn JA Solar 300 Wp panelen met een SolarEdge HD Wave SE 3000 als omvormer.
Mijn stroom verbruik per jaar is ongeveer 3800kWh.

Wat zou een handig aantal panelen zijn en wat is daarvoor een redelijke prijs?

Alle reacties

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zoiets?
https://www.sun-solar.nl/...btw-op-voorraad-sunsolar/
(panelen zijn 2x 1 mtr, en even vragen naar betonvoeten)

Maar kom eerst eens met afmetingen...
Ga je zelf plaatsen?

[ Voor 12% gewijzigd door AUijtdehaag op 03-03-2019 14:41 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• datadevil
AUijtdehaag schreef op zondag 3 maart 2019 @ 14:36:
Zoiets?
https://www.sun-solar.nl/...btw-op-voorraad-sunsolar/
(panelen zijn 2x 1 mtr, en even vragen naar betonvoeten)

Maar kom eerst eens met afmetingen...
Ga je zelf plaatsen?
Sorry, nee alles laten doen.
Maten; uitbouw 3,75m diep, breedte huis is 5,5m.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@datadevil
Dat wordt krap, qua budget.
Montage kost al snel >1000 euro.
En je zal moeten bezuinigen op de omvormer, dus geen Solaredge, maar een goedkopere chinees.

De buurman/vrouw heeft 6 panelen liggen.
Die ligt op jouw dak? (uitgaande van 1650 x 992)

Maar ik had wat meer inzet verwacht (qua maatvoering)

[ Voor 20% gewijzigd door AUijtdehaag op 03-03-2019 14:50 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• datadevil
AUijtdehaag schreef op zondag 3 maart 2019 @ 14:46:
@datadevil
Dat wordt krap, qua budget.
Montage kost al snel >1000 euro.
En je zal moeten bezuinigen op de omvormer, dus geen Solaredge, maar een goedkopere chinees.

ok. Ik zal nog eens de maten erbij proberen te knutselen.

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 16:21
AUijtdehaag schreef op zondag 3 maart 2019 @ 14:46:

Lijkt op de foto inderdaad zo te zijn, kun je een leuke burenruzie om krijgen

• datadevil
jantje112 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 15:07:
[...]

Lijkt op de foto inderdaad zo te zijn, kun je een leuke burenruzie om krijgen
lijkt echt om paar centimeter te gaan als het al zo is, kijk ook naar de lichte pijpjes tussen de dakraampjes.
Zie ook volgende foto.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BzTun6JmiVPkX4aXOI558exx/thumb.png

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 16:21
datadevil schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:02:
[...]

lijkt echt om paar centimeter te gaan als het al zo is, kijk ook naar de lichte pijpjes tussen de dakraampjes.
Zie ook volgende foto.[Afbeelding]
Een paar centimeter is ook teveel. Voor hetzelfde geld kun jij daardoor net je panelen niet kwijt of niet bij je dakpannen als er lekkage of vernieuwing nodig is.

• datadevil
jantje112 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:11:
[...]

Een paar centimeter is ook teveel. Voor hetzelfde geld kun jij daardoor net je panelen niet kwijt of niet bij je dakpannen als er lekkage of vernieuwing nodig is.
zou kunnen inderdaad, gelukkig zijn we heel blij met onze buren en zij met ons dus voorlopig zal het wel loslopen

• akooijman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-04 13:02
Er komen bij zo'n vermogen ook kosten bij voor aanpassingen in de meterkast. Een extra groep, aardlekschakelaar, misschien zelfs een aparte leiding richting omvormer.
4000 Watt mag je niet zomaar in het dichtstbijzijnde stopcontact pompen.

Verwijderd

De TP denkt wel heel gemakkelijk over die paar centimeter van de buren op het dak. Bij de verkoop van een van de 2 kunnen er grote problemen ontstaan.

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42
Verwijderd schreef op zondag 3 maart 2019 @ 20:38:
De TP denkt wel heel gemakkelijk over die paar centimeter van de buren op het dak. Bij de verkoop van een van de 2 kunnen er grote problemen ontstaan.
Precies, de panelen kunnen prima een stukje over het dak steken aan de eigen kant ipv op het dak van je buren.

@ts €5000 lijkt me trouwens geen enkel probleem. Even een snelle link, zonder rekening met ruimte te houden: https://www.sun-solar.nl/...len-prijs-e3470-incl-btw/ en ik schat dat het zeker voor €1000 op het dak ligt.
Sowieso, reken elke offerte om naar prijs per wp. Er zijn voldoende systemen+installatie rond de 1 tot 1,10 euro te vinden.

Verwijderd

Let wel, dat de regering erop uit is om geld te gaan vragen voor de zonnepanelen, omdat dit hoe dan ook als inkomsten gezien word. En inkomsten worden belast. Ook zijn er gemeentes die de WOZ waarde verhogen als er zonnepalen op dak liggen.

• RommeB
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 04-03-2019
Voor 13 panelen zou ik een offerte aanvragen van 13 Longi Solar LR6-60PE-310M panelen en een goodwe omvormer. Deze onderdelen zijn goedkoper en hebben een prima kwaliteit. SolarEdge moet je eigenlijk alleen willen gebruiken wanneer er veel schaduw verlies is op je dak.

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:43

BlueTooth76

Let the sun shine!

Verwijderd schreef op zondag 3 maart 2019 @ 21:13:
Let wel, dat de regering erop uit is om geld te gaan vragen voor de zonnepanelen, omdat dit hoe dan ook als inkomsten gezien word. En inkomsten worden belast.
Niet aan de orde.
Ook zijn er gemeentes die de WOZ waarde verhogen als er zonnepalen op dak liggen.
November 2018 is een motie aangenomen zodat dat niet meer kan.

Graag geen onwaarheden verspreiden.

[ Voor 7% gewijzigd door BlueTooth76 op 04-03-2019 02:12 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• datadevil
celshof schreef op zondag 3 maart 2019 @ 21:04:
[...]

Precies, de panelen kunnen prima een stukje over het dak steken aan de eigen kant ipv op het dak van je buren.

@ts €5000 lijkt me trouwens geen enkel probleem. Even een snelle link, zonder rekening met ruimte te houden: https://www.sun-solar.nl/...len-prijs-e3470-incl-btw/ en ik schat dat het zeker voor €1000 op het dak ligt.
Sowieso, reken elke offerte om naar prijs per wp. Er zijn voldoende systemen+installatie rond de 1 tot 1,10 euro te vinden.
Dan is dat dan ook prima op te lossen zodra dit een probleem wordt lijkt me...

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42
R20141016 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:47:
[...]

Vandaag 4 maart geregistreerd en 1 reactie geplaatst.
Heel toevallig met een verwijzing naar een bedrijf.

Ben je toevallig werkzaam bij dit bedrijf of maak je om een andere reden reclame?
Dit is wel heel opzichtig. ;)
En wat zo jammer is, is dat dit ook weer een site is die niet meteen een prijs kan laten zien. Terwijl er voldoende bedrijven zijn dit, zonder allerlei informatie van je te willen, gewoon laten zien. Kijk bijvoorbeeld naar deze: https://mitchellvandermeij.nl/prijzen/12-zonnepanelen/

Zonnepanelen plaatsen is typisch iets waar je in 90% van de gevallen precies hetzelfde doet, dus dat het maatwerk zou zijn en per woning alles bekeken moet worden is ook geen argument.
Pagina: 1