Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-11 15:44
Ik heb hier een "RTL tablet". Dit is eigenlijk een Kurio 10S, model C13300 met daarop een RTL-schil over heen.
Bij het opstarten geeft hij steeds de melding "com.android.settings is gestopt". Verschillende pogingen om dit probleem op te lossen werkte niet, waarna ik uiteindelijk een Factory reset gedaan, en alles is nu terug ingesteld naar de fabrieksinstellingen. Echter, de foutmelding "com.android.settings is gestopt" verschijnt nog steeds zodra de tablet wordt opgestart. Helaas kan ik nu ook de Wifi niet meer gebruiken omdat je deze in een settings-menu moet instellen. Als ik op het wifi-pictogram klik, krijg ik weer de melding "com.android.settings is gestopt".

Nu loop ik tegen het probleem aan dat het hele instellingen-menu dus niet start waardoor je niets meer kunt instellen op de tablet. Ik kan dus niet naar de geïnstalleerde apps gaan en kan ze niet verwijderen. Third party apps (buiten de store om) kan ik ook niet installeren omdat daarvoor die rechten aan moet zetten in het settings-menu, en dat lukt niet omdat ik niet in het settings-menu kan komen.

De tablet werkt verder uitstekend. Vóór de Factory-reset had ik normaal wifi (en nu na de reset geeft hij aan "WiFi-netwerken beschikbaar"). Verder is het scherm en de accu goed. En als ik het via USB aan mijn pc hang, kan ik gewoon het interne geheugen benaderen in wat neer zetten.

Op de site van Kurio moet ik voor support het serienummer ingeven. Op de US-pagina geeft hij aan dat het serienummer niet bij het land hoort, bij de BE-pagina lijkt hij het serienummer te accepteren maar de pagina daarna kan niet worden geladen, en bij de NL-pagina kom ik na het invoeren van het serienummer gewoon op de homepage uit. Dus daar loop ik ook op vast.

1. Ik wil op z'n minst het draadloze netwerk op een of andere manier in kunnen stellen zodat de tablet weer enigszins bruikbaar is.
2. Maar het zou veel mooier zijn als ik het settingsmenu weer kan openen en de tablet kan gebruiken zoals het hoort.

Heeft iemand nog suggesties wat ik kan proberen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Alle reacties

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Wel vreemd dat de foutmelding nog steeds aanwezig is na een factory-reset, misschien nog een keer uitvoeren?
De Amerikaanse recovery kun je hier downloaden maar installeren is voor eigen risico !:
https://www.kurioworld.com/k/us/parents/support/downloads/

Ik zou eerst contact opnemen met Kurio en vragen waar het te downloaden is op de Nederlandse pagina.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11 22:22

MsG

Forumzwerver

Heb je vanuit Android zelf de fabrieksinstellingen hersteld?

Wat als je naar het Recovery Menu boot buiten Android om en dan de caches wist, de userdata en dan eens kijkt of hij wel goed blijft.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Onbekend
@Nuccie
Ik heb de factory-reset al meerdere keren uitgevoerd, maar steeds het zelfde resultaat.
De Amerikaanse recovery had ik geprobeerd, maar dat lukte niet. Toen ik ging kijken wat in het zipje stond, blijken dat gewoon .apk-bestanden te zijn met spelletjes. Geen firmware o.i.d.

Ik heb al het contactformulier van Kurio ingevuld, maar ik verwacht niet dat ze in het weekend vragen beantwoorden. :)

@MsG
Ik kan het instellingscherm in Android helemaal niet openen. Ik laat het apparaat met de volumeknop+powerknop booten naar het system recovery menu waar ik dus het e.e.a. kan uitvoeren.
De cache heb ik al los proberen te wissen, en na een factory reset leegt hij de caches automatisch. Maar het resultaat blijft het zelfde. :(

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11 22:22

MsG

Forumzwerver

En kan je handmatig nog meer in het recoverymenu?

Bijvoorbeeld handmatig de userfolders wissen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Onbekend
Ik kan alleen een reboot doen, factory reset of een update uitvoeren.
Ik heb er een foto van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hw3nl1QumA0AfounSynyEZpE/medium.jpg

• Onbekend
Helaas ben ik niet veel verder gekomen. Van de fabrikant heb ik ook nog geen reactie ontvangen.

Heeft iemand nog meer suggesties wat ik kan proberen? :)

• Eindhovenk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-11 12:13
Als ik 'google' op "com.android.settings has stopped" , dan krijg ik wel wat mogelijke oplossingen voor het probleem. Heb je dat al gedaan?

• Onbekend
Eindhovenk schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:29:
Als ik 'google' op "com.android.settings has stopped" , dan krijg ik wel wat mogelijke oplossingen voor het probleem. Heb je dat al gedaan?
Ja, dat heb ik al gedaan. :)
Maar in die betreffende voorbeelden kan je juist wel in een deel van het instellingenmenu komen. In andere gevallen werkt een factory reset juist wel.

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Even 0900 – 1233536 bellen en vragen of je ergens de originele firmware/rom downloaden kan.
Heb ook een keer deze foutmelding met een Huawei telefoon gehad en kon het alleen oplossen door
de telefoon opnieuw te flashen.
Pagina: 1