Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Beste

Mijn zoontje van 13 heeft vandaag voor zijn verjaardag een huawei P smart gekregen.

Tijdens het instellen werd er aangeraden om famliy link manager te installeren, omdat hij pas 13j is. Ik heb alle stappen ondernomen om de telefoon gebruiksklaar te maken.

Maar als ik naar bover swipe om hem te ontgrendelen, krijg ik een smart recovery melding dat de gsm is recovered from a serious error caused by family link manager strongly recommended to uninstall this app to return the Phone to a stable state.

Het lukt niet om naar het app screen te gaan om de app te verwijderen, het scherm flikkert zwart en grijs en ik kan geen hard reset doen, omdat ik de telefoon niet kan uitschakelen. Beide icoontjes ( opnieuw opstarten en afsluiten reageren namelijk niet.

Ik hoop dat iemand kan helpen want onze zoon is nu zwaar teleurgesteld.

Beste antwoord (via Acemath op 03-03-2019 18:42)

Verwijderd

Acemath schreef op zondag 3 maart 2019 @ 12:29:
[...]

lukt niet, ik krijg enkel de software failed to install opmerking, maar geen reset keuze.
Als je "echt" in recovery zit heb je een stuk of 6 opties, waaronder "factory reset".
Zit je niet tegen het fastboot scherm aan te kijken? Dan moet je eerst verder naar recovery.

Edit
3 opties heeft de P Smart, maar dit scherm moet je hebben dus.
Afbeeldingslocatie: https://www.hardreset.info/media/resetinfo/2018/102/aa585dc8c22b4f3ba4f9eb727a8822ee/huawei-p-smart.JPG

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2019 12:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Laatste versie neem ik aan vanuit een appstore ofzo?

-verder de ballen verstand van, maar leek me wel waardevolle info voor mensen die er wel de ballen verstand van hebben en deze thread lezen. :)

[ Voor 58% gewijzigd door MrMonkE op 03-03-2019 12:10 . Reden: ouwe ballen die ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
weet ik niet. Werd vanuit huawei scherm gedownload.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Acemath schreef op zondag 3 maart 2019 @ 12:04:
Het lukt niet om naar het app screen te gaan om de app te verwijderen, het scherm flikkert zwart en grijs en ik kan geen hard reset doen, omdat ik de telefoon niet kan uitschakelen. Beide icoontjes ( opnieuw opstarten en afsluiten reageren namelijk niet.
Je kunt de telefoon herstarten door de aan-uit-knop langer dan 10 seconden ingedrukt te houden. Dan kun je via de recovery een factory reset doen.
*knip*
*knip*. Dit is nergens voor nodig en voegt niks toe (zoals je merkt ;))

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 03-03-2019 13:18 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
Room42 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 12:11:
[...]

Je kunt de telefoon herstarten door de aan-uit-knop langer dan 10 seconden ingedrukt te houden. Dan kun je via de recovery een factory reset doen.

*knip*
*knip*

En je eerste zin : je hebt niet gelezen wat ik in mijn OP heb gexhreven. ik kan GEEN hard reset doen aangezien geen enkele icoon reageert op aanrakingen ( opnieuw opstart en afsluiten)

[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 03-03-2019 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
*knip*
En je eerste zin : je hebt niet gelezen wat ik in mijn OP heb gexhreven. ik kan GEEN hard reset doen aangezien geen enkele icoon reageert op aanrakingen ( opnieuw opstart en afsluiten)
Jammer, dat JIJ niet gelezen hebt. Door de aan-uitknop ingedrukt te houden herstart de telefoon zonder netjes af te sluiten. Dan kun je vervolgens de Volume-up of -down (ik vergeet altijd welke van de twee) ingedrukt houden zodra de telefoon op zwart gaat. Je komt dan in de recovery mode waar een factory reset-optie is. Good luck!

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 03-03-2019 13:20 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
Room42 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 12:27:
[...]
Maar jij bent volwassen en voor je vraag of maten van belang is het niet relevant om te vermelden ;)

[...]

Jammer, dat JIJ niet gelezen hebt. Door de aan-uitknop ingedrukt te houden herstart de telefoon zonder netjes af te sluiten. Dan kun je vervolgens de Volume-up of -down (ik vergeet altijd welke van de twee) ingedrukt houden zodra de telefoon op zwart gaat. Je komt dan in de recovery mode waar een factory reset-optie is. Good luck!
lukt niet, ik krijg enkel de software failed to install opmerking, maar geen reset keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
[...]

Waar dan? *knip*, maar het is wel handig als je wat meer vertelt over wat je ziet en wat de context van de (fout-)melding is.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 03-03-2019 13:20 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als je "echt" in recovery zit heb je een stuk of 6 opties, waaronder "factory reset".
Zit je niet tegen het fastboot scherm aan te kijken? Dan moet je eerst verder naar recovery.

Edit
Afbeeldingslocatie: https://www.hardreset.info/media/resetinfo/2018/102/aa585dc8c22b4f3ba4f9eb727a8822ee/huawei-p-smart.JPG

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2019 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb wat reacties aangepast. Het is niet nodig om zo op de man te spelen.

Verder @Acemath is het wel handig als je even wat meer informatie geeft over je probleem en duidelijk verwoord wat er allemaal gebeurd en welke foutmeldingen je ziet. Eventueel kan je ook wat foto's plaatsen van het probleem.

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acemath
Verwijderd schreef op zondag 3 maart 2019 @ 12:46:
[...]

Edit
[Afbeelding]
NA veel zoeken heb ik dan eindelijk bovenste foto gekregen. Heb dan factory reset gedaan, en is gelukt. Maar : om een of andere reden, kan ik de family link niet omzeilen als ik mijn zoontje zijn google account gebruik. Als ik mijn account gebruik, lukt het wel, maar natuurlijk als gevolg dat al mijn contacten nu op mijn zoon zijn gsm staan, en zijn contacten nergens te vinden zijn?

Moet ik weer een hard reset doen om dit op te lossen?

Mijn excuses voor de botte reactie hierboven , maar het gezaag van mijn zowel vrouw als zoon werd me iets te veel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of (zoals zo velen) de geboortedatum van je zoon aanpassen in zijn account. O-)

Of wellicht kan je ook de telefoon instellen zonder account in eerste instantie, en dan na de setup pas zijn account toevoegen als "los" Google account.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2019 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
Verwijderd schreef op zondag 3 maart 2019 @ 17:18:
Of (zoals zo velen) de geboortedatum van je zoon aanpassen in zijn account. O-)

Of wellicht kan je ook de telefoon instellen zonder account in eerste instantie, en dan na de setup pas zijn account toevoegen als "los" Google account.
waar kan ik dat aanpassen? Vindt het niet onmiddellijk terug |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het over zijn leeftijd?
Via browser inloggen op zijn Google account en dan ergens onder "mijn account - mijn gegevens" denk ik.
Aan de hand van je geboortedatum kan Google vaststellen of je oud genoeg bent om bepaalde services te gebruiken.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2019 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Acemath,
Ik zit met precies hetzelfde probleem voor mijn dochter. Ook gecrasht. Kun je uitleggen wat jij uiteindelijk gedaan hebt om boel te verwijderen en te herstarten?
Groetjes
Linda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook precies hetzelfde probleem en een teleurgestelde dochter....

Ik heb de volgende melding :
Your phone has just recovered from a serious error caused by Family Link Manager. It is strongly recommend that you Uninstaller this app to make sure your phone returns to a stable state.

Vervolgens daaronder twee knoppen met annuleren en verwijderen maar die werken niet...

Hoe kom je bij dat resetscherm met de drie opties dat hierboven genoemd staat? Ik kan de telefoon uitzetten en opnieuw opstarten maar de melding blijft terugkomen en ik kan geen andere schermen vinden 😞

Alvast bedankt!
Pagina: 1