NAS network letter toewijzen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haka12
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-01 12:49
Ik heb een Netgear READYNAS NV RND4000, sinds ik een nieuwe PC heb kan ik geen drive letter toewijzen aan de NAS.
Deze NAS zie ik wel in network locaties en bij multimedia apparaten via deze en het IP_adres kan ik de NAS wel bereiken maar kan geen network letter toewijzen.
Bij een andere NAS in het network is dit geen problem.
De NAs zit in dezelfde netwerkgroep.
Alvast bedankt voor je hulp.
via diverse Forums kom ik niet verder

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 08:32

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

"sinds nieuwe PC"... Gokje; Windows 10, helemaal geupdate, SMB1.1 werkt niet meer, NAS kan dus niet netjes worden aangesproken.

Oftewel; gebruik even de zoek-functie van GoT; zoek op "SMB NAS" en je antwoord (alhoewel onveilig als oplossing) zal er waarschijnlijk wel tussen staan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

haka12 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 11:39:
Ik heb een Netgear READYNAS NV RND4000, sinds ik een nieuwe PC heb kan ik geen drive letter toewijzen aan de NAS...
Waarom zou je een drive letter willen toewijzen aan je NAS? \\<ip-address>\<share> werkt toch gewoon?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anders gezegd kijk eerst eens even of er geen firmware update is voor de betreffende NAS. Daar zit namelijk het probleem. Is die er niet omdat deze te oud is en niet support dan kan je kiezen voor de oplossing als hierboven aangegeven. Voor thuis zou ik mij er niet te druk over maken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.