Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik ben nieuwsgierig naar de mogelijkheden om te gaan studeren naast mijn baan, ik werk op dit moment als it supporter bij DICTU ik ben daar gedetacheerd via Brunel, echter jeukt het wel dat ik meer vak kennis op wil doen en de daar bij horende diploma's en certificaten wil behalen. Echter kan ik niet echt concrete cijfers vinden of ervaringen van mensen die in het zelfde zogenoemde schuitje zitten.

mijn vraag aan jullie is wat kunnen jullie aanraden en wat raden jullie af?

ik woon in Emmen, een opleiding volgen in Zwolle of Groningen zou mijn wel passen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik kan het een en ander wel op de websites vinden van en Hanze maar nog niets concreets wat mij over de streep haalt.

ik ben benieuwd naar jullie reacties _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je bij DICTU wil blijven werken, zou ik eens contact zoeken met de dienst zelf in Den Haag; ze gebruiken daar best veel "nieuwe produkten" maar dat zou je als "IT supporter" toch moeten weten. Het kan nooit kwaad, en daar kan Brunel vast wel wat in betekenen, om je kennis/certificering van Windows, Citrix, Ivanti en aanverwante produkten op te vijzelen.

Het lijkt me toch ook dat Brunel je mogelijk verder kan helpen? Sowieso hebben ze ook hoger opgeleid personeel in dienst dus misschien dat zij ook "shortcuts" weten om allerlei trajecten op te starten zodat je bij een volledige studie meteen 10 vrijstellingen hebt en niet jaren in de boeken hoeft te zitten.

HBO ICT is sowieso erg breed; je geeft ook weinig / geen informatie welke kant je op wil qua "vakkennis" maar ik denk wel dat ik je kan vertellen dat als je echt techneut wil worden / blijven, of richting systeembeheer op wil, dat een studie daar weinig bij gaat helpen. Maar dat is mijn mening; ongetwijfeld kunnen de sites van de scholen je echt wel meer vertellen over het curriculum wat je moet afwerken en wat je er over 3 of 4 jaar mee kan.

Daarnaast, er zijn tientallen topics over "deeltijd naast een baan" en afhankelijk van welk topic je leest/gelooft; het is bijna onmogelijk om normaal te leven als je 32 tot 40 uur werkt, dan nog een studie erbij doet en ook nog je eigen (sociale) leven in te vullen.

/edit: een jaar geleden kwam je met een vergelijkbare vraag omdat je toen een soort van evalutatie-gesprek had. Toen wist je als dat MCSA een mooi traject was en je gaf ook al aan dat een goede dosis doorzettingsvermogen ertoe kon leiden dat je kon groeien in je vak. We zijn een jaar verder; heb je nog iets gedaan met de wijze raad van jezelf sindsdien? ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 03-03-2019 11:04 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 14:52
Ik heb ongeveer 12 jaar geleden een dergelijk traject gevolgd via Novi. Studiebelasting was goed te doen, ondanks dat ik indertijd net vader was. maar ik had me vooral verkeken op het afstudeertraject. Het is lastig om een goed project te vinden dat te gebruiken is voor het afstuderen en de tijdsbelasting voor je scriptie heb ik als veel hoger ervaren dan voor de studie zelf.

Uiteindelijk had ik het afstuderen uitgesteld en bijna afgesteld tot ik 9 jaar later van Novi een brief kreeg dat ik nog maar een jaar had om af te studeren (omdat anders de studiepunten verliepen). Inmiddels was mijn carriere ook 9 maand verder en was het veel makkelijker om een project op te “leuken” met een scriptie. Uiteindelijk dus alsnog HBO gehaald.