Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer voor Photoshop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Craain
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-06 08:27
Ik zoek een?
Voor photoshoppen en creatief

Wat is je budget?
Rond 500 euro,monitor, toetsenbord en muis heb ik al. Refurbished is ook prima.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Om creatief te kunnen ontwerpen en wil gebruik maken van Windows en Photoshop. Liefst ook met ssd harde schijf.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb aantal gevonden maar ik weet het echt niet welke processor ik hiervoor nodig heb en het is voor eigen gebruik, en plezier. Het moet wel een lekker draaiende pc zijn die alles aan photoshoppen voldoet. Tevens gebruik ik dit ook om te internetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Craain op 03-03-2019 10:13 ]

Alle reacties

• Jean-henri
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-05-2021

Jean-henri

Henk de steen joins the fight

Ryzen 5 2400g € 137
product: AMD Ryzen 5 2400G

B450 asrock pro4 matx € 75
pricewatch: ASRock B450M Pro4

8gb ram 2666mhz kingston (later makkelijk te upgraden als nodig) €55 pricewatch: Kingston 8GB 2666MHz DDR4

Bitfenix formula 450 watt gold €62
pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W

Fractal design core 1000 USB 3.0 € 38
product: Fractal Design Core 1000

256gb SSD €40
pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB

1 tb HDD €40
pricewatch: Seagate Desktop HDD, 1TB

Komt uit op 447

Het zou fijn zijn als iemand anders dit lijstje in zo'n overzichtelijk wenslijstje wilt zetten
En misschien en beetje veranderen

Ik zit momenteel in de auto en kan dat niet zo makkelijk

[ Voor 48% gewijzigd door Jean-henri op 03-03-2019 10:35 . Reden: Linkjes ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Craain schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:11:
Ik heb aantal gevonden maar ik weet het echt niet welke processor ik hiervoor nodig heb
Dan trek je toch gewoon een aantal "photoshop CPU benchmarks" uit Google, kijkt welke CPU's er in de prijsklasse tot ongeveer 150 Euro zitten en daar bouw je een systeem omheen?
monitor, toetsenbord en muis heb ik al
En? Is dat een monitor met een resolutie van 720p? Heeft dat ding een HDMI-aansluiting of wat anders? Zie de bui al hangen; stellen we een PC voor, je bestelt de hele bende en jammer, de monitor kan niet worden aangesloten.

Het is wel een beetje de bedoeling dat als je een systeem wil kopen dat er voldoende info onze kant op komt; wat heb je wel al gevonden, welke componenten (en dus aansluitingen) heb je al, etc.
refurbished is ook prima
Staat er dan niet voor je in Vraag & aanbod waar je misschien specifieke vragen / onderzoek voor nodig hebt om te weten of het voldoet aan je wensen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-11 14:47
8 GB RAM is niet voldoende als je Photoshop intensief gebruikt.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

stormbreaker schreef op zondag 3 maart 2019 @ 11:04:
8 GB RAM is niet voldoende als je Photoshop intensief gebruikt.
Goed gemotiveerd verhaal; zeker omdat je vorige maand zelf ook al niet wist of je 8, 16 of 32GB RAM nodig had voor een machine waar Photoshop op moest komen te draaien. 8GB is zat voor huis-tuin-keuken-editing; je vergeet ook dat Windows zelf nog een pagefile aanmaakt waardoor er "totaal" ongeveer 20GB werkbaar geheugen aanwezig is?

En @Craain kan natuurlijk ook alternatieve programma's gebruiken ipv Photoshop; programma's als GIMP, Seashore maar ook Lightroom of darktable zijn valide programma's om "even" wat zaken aan een fotootje aan te passen. En die hebben echt niet allemaal "minstens" 16GB RAM nodig zoals je nu probeert te beargumenteren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof