AiMesh systeem toepassen - Routers dan ook Repeaters?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:40
Ik heb nu al diversen artikelen over AiMesh gelezen maar er blijven toch nog een tweetal vragen hangen. Wellicht zijn die ergens al meerdere malen gesteld maar ik kon deze toch nog niet vinden.

Op zich heb ik in de huiskamer bij de TV een redelijk goede WiFi ontvangst maar ik constateer toch wel een behoorlijk verlies en zou feitelijk een beter signaal in de huiskamer willen hebben.

In ons appartement komt in de meterkast een 150 Mbps glasvezelaansluiting binnen.
Deze is nu eveneens in de meterkast aangesloten op een Asus RT-AC68U router.
Omdat ik vanuit de meterkast geen UTP kabel naar de woonkamer kan aanleggen overweeg ik om een 2e gebruikte Asus RT-AC68U te kopen en deze i.c.m. de eerste RT-AC68U in een AiMesh systeem te plaatsen.

Hierbij 2 vragen..

Fungeren in deze situatie de 2 routers als Repaeters, m.a.w. halveert dan ook de snelheid zoals dat bij Repeaters gebruikelijk is?

Heeft het toegevoegde waarde om de router in de meterkast door een Tri-Band router te vervangen zodat dan één van de twee 5GHz kanalen als transportkanaal voor de router in de huiskamer wordt gebruikt of moet dan in de huiskamer ook een Tri-band router geplaatst worden.

Graag jullie advies.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12:48
Je kunt beide ASUS routers inderdaad met elkaar verbinden via “Aimesh”. Het probleem met niet bekabeld aansluiten is, dat het inderdaad van je snelheid afgehaald wordt. De beste methode is dus eigenlijk via LAN aansluiten.

Ik heb geen ervaringen met een ASUS met tri-band of hij dan wel de snelheid behoudt. De tweede ASUS router maakt immers nog altijd verbinding via de “normale” WiFi kanalen.