Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Becky87
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10-03-2021
Mijn Dell Latitude 6540 met windows 10 werkte als een zonnetje.
Opeens kreeg ik 2x een blauw foutmeldings scherm en een reboot. Verder niet veel aandacht aan besteed. Zal wel goed zijn dacht ik, hij doet t toch weer. Toen was de accu leeg en viel hij uit omdat de oplader niet op tijd erin zat....

Ik heb de oplader erin gedaan en hij startte niet meer op. Helemaal geen beeld, hdd lampje brand, fan draait, toetsenbord licht op.... heb 2x 4gb RAM. Deze heb ik eruit gehaald en 1 terug gedaan. Jeej en weer beeld. Iets trager maar verder werkte hij weer normaal.
Heb hem later uitgedaan en uur later weer opgestart, zelfde probleem, geen beeld enz.

Dus.....
Heb beide kaarten in beide slots en alle variaties geprobeerd. Maar eindresultaat is 1x opstarten werkt, daarna niet meer, tenzij ik het RAM even eruit haal en er weer in doe...

Wat is er aan de hand? De standaard windows test gaf geen fouten weer (heb de grondige gekozen) espa test ofzo?

Alle reacties

Verwijderd

Memtest86 downloaden en een aantal passes laten lopen. De windows test snel vergeten, niet bruikbaar.

• Becky87
ik ga het even proberen. Rare is dat het met beide reepjes geheugen is... ongeacht in welk slot... dat lijkt me ook niet in orde... lijkt me stug dat in 1 dag, 2 stuks kapot gaan. zijn beide Samsung DDR 3

• Becky87
Test memtest86 is zonder fouten verlopen.... bij reboot weer laptop die vastloopt.... ram eruit.... weer stuk voor stuk erin.. en dan doet ie t weer. Totdat ik hem de volgende keer uit zet en weer aan doe.....

[ Voor 23% gewijzigd door Becky87 op 03-03-2019 14:33 ]

Verwijderd

Test de HDD / SSD eens met bijv crystaldiskinfo of hdtune.
Zijn de RAM sloten schoon? Geen stof of iets dergelijks?

• Becky87
de geheugensloten zijn schoon. Ik zal eens de HDD test draaien. Gek genoeg, als hij eenmaal aan is heb ik vrijwel geen last. is puur het booten. de update van windows is op 1 maart gedaan, maar het probleem was al op 28feb, dus dat kan ik uitsluiten. Hij heeft wel office geupdate maar vermoed niet dat daar iets is misgegaan. ik zal die testen even laten uitvoeren. heb een ssd (1,11GB vrije ruimte, zou dat t probleem zijn?)

edit:
ChrystalDiskinfo zegt dat alles in orde is...

[ Voor 6% gewijzigd door Becky87 op 03-03-2019 18:06 ]

Verwijderd

Dan vrees ik dat wij toch bij het moederbordje terecht komen, voel je speling in de stroomconnector?
Wat is de ouderdom van de laptop?

• Becky87
Hij is eind december 2013 verkocht, nieuw. Stroomkabel is kapot (werkt alleen in bepaalde hoek) moet vervangen worden... gebruik hem meestal als hij gewoon opgeladen is. 71% gezondheid heeft de accu. Verder zie ik niets raars eigenlijk, ook niet de connector. ik kan hem ook gerust een aantal uren aan laten staan. het gaat puur om het opstarten. Ook geen overdreven hitte of iets doorgebrand ofzo :? ik heb werkelijk echt geen flauw idee wat het kan zijn... :/

[ Voor 23% gewijzigd door Becky87 op 04-03-2019 11:25 ]

• Becky87
Bleek met een biosupdate verholpen te zijn 😊 gelukkig maar
Pagina: 1