Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding coil whine na nieuwe gpu

Pagina: 1
Acties:

• Angelol
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-09 00:07
Het gaat om deze voeding pricewatch: Corsair RM650x Zwart

Het probleem is dat er een hoog irritant buzzing/krakelend achtig geluid begint zodra ik een game start. Maakt niet uit welke game, zodra ik alt tab is het ook meteen weg.

Ik heb dit weekend een vega 56 geplaats en die had ontzettend last van coil whine zelfs als de fans uit waren. Maar alleen als ik een game starte. Nu dacht ik dat het aan de kaart lag ivm de vele problemen en klachten daarover bij hetzelfde model maar nu heb ik inmiddels mijn 970 terug geplaatst en heb ik hetzelfde probleem slechts minder luid.

Sindsdien maakt mijn voeding dat geluid ook in idle. Alleen hoor je dit praktisch niet tenzij je echt je gezicht naast de voeding houdt. Dit was voorheen niet het geval.

Het is in ieder geval behoorlijk irritant en vroeg me of het kwaad kan sinds coil whine in het algemeen alleen vervelend schijnt te zijn. Vooral omdat ik er vrijdag helemaal geen last van had.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:24
Gebruik je twee aparte PCI-e kabels om de Vega 56 te voeden?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als het inderdaad de voeding is en niet de GPU kan je kijken of je een RMA kan aanvragen. Heb hier een AX860 gehad die na een jaartje ofzo enorm last van coil whine kreeg terwijl ie er daar voor nooit last van had. Heb toen een RMA aangevraagd en een nieuwe gekregen. Nu alweer zo'n 3 jaar probleemloos met verschillende GPU's met een nieuwe AX860

• Angelol
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-09 00:07
Uszka schreef op zondag 3 maart 2019 @ 00:15:
Gebruik je twee aparte PCI-e kabels om de Vega 56 te voeden?
Yep 2 kabels en 1 kabel geprobeerd maakte geen verschil. Maar ik had eerst (vrijdag nog) geen last van coil whine met mijn 970. Die vega er in gestopt en meteen last van extreme coil whine. Gisteravond uit mijn pc gehaald en de 970 terug en nu heeft die ook last van coil whine.
PilatuS schreef op zondag 3 maart 2019 @ 00:24:
Als het inderdaad de voeding is en niet de GPU kan je kijken of je een RMA kan aanvragen. Heb hier een AX860 gehad die na een jaartje ofzo enorm last van coil whine kreeg terwijl ie er daar voor nooit last van had. Heb toen een RMA aangevraagd en een nieuwe gekregen. Nu alweer zo'n 3 jaar probleemloos met verschillende GPU's met een nieuwe AX860
Ik gebruik dat truukje waar je over leest met een lang vel papier oprollen en zo luisteren. Het hangt dan echt boven en achter mijn voeding. Zonder dat klinkt het alsof het van pcie connectors van de videokaart komt. Dus moet maar rma aanvragen het is echt een hoog irritant rot geluid dat je door alle fans heen hoort. Hopelijk handelt megekko het een beetje snel af.

Na nog even wat speuren genoeg gevonden en schijnt dat het best vaak voorkomt bij dit model en andere corsair varianted. Meestal vervangt corsair ze gewoon zonder problemen dus hopen dat het deze keer ook het geval is.

[ Voor 7% gewijzigd door Angelol op 03-03-2019 16:58 ]