Inductie kookplaat werkt soms pulserend

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 985937

Topicstarter
Inventum IKI 7710 inductie kookplaat

Vandaag is bij ons een nieuwe inductie kookplaat geïnstalleerd. Bij het koken van een ei het vermogen op stand 8 gezet totdat het water ging koken. Vervolgens naar stand 7 gezet, water bleef koken. Echter bij het terugnemen van het vermogen naar stand 6, 5 of 4 bleef het water niet meer continu koken maar pulserend. Heeft iemand dit probleem eerder ondervonden.

Alvast dank voor jullie reactie.

Wim

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:04
Volgens mij hoort dit gewoon zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marc1990
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-07 15:49
Dit is normaal gedrag. De mijne heeft iets van periode 15 seconden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-07 18:10
Dit is inderdaad normaal. Een inductiekookplaat werkt altijd op vol vermogen. Als je hem bijvoorbeeld op stand 5 zet gaat hij snel aan-uit-aan-uit-aan-uit met een verhouding van 50%. Mij stoort dit niet, maar ik ken mensen die om deze reden geen inductiekookplaat willen.

Microgolfovens werken trouwens ook zo: als je een 900W model stand 500W zet dan is het niet echt 500W: het is 900W-0W-900W-0W... De enige uitzondering zijn microgolfovens van Panasonic met een inverter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 985937

Topicstarter
Dank voor jullie reactie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Pulserend is normaal, maar 15 seconden is absurd lang. Bij mijn Siemens EH675ME11E is dat 2 seconde. Dus de periode aan + uit is altijd 2 seconde. Ik heb trouwens het idee dat boven de 6 ofzo het niet meer pulserend is.
Pagina: 1